Eredivisie: Speelronde 6 en vier inhaalpotjes

Hups

• Totaal aantal stemmers
    7

leo1949

Well-known member
He Leo ben je daar weer. Hoe is de wedstrijd van AZ donderdag afgelopen eigenlijk?
Daar ben ik nog ziek van.
Het was erbarmelijk slecht wat ze de 2 helft lieten zien, het was AZ onwaardig.
Hoop dat ze een paar behoorlijke straftraingen hebben gehad en vanmiddag beter presteren.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nou, we hebben de rust gehaald. Als Feyenoord in de tweede helft gaat doen wat ze de laatste paar minuten van de eerste helft deden, gaat het een hele grote uitslag worden.

Max

Administrator
Forumleiding
Hopelijk de tweede helft beter. Geven veel weg en zijn erg onzorgvuldig achterin en op het middenveld. Wel vrij effectief voorin.

Batigoal

Well-known member
Vooraf vrees je hier al voor, maar heb je stiekem hoop dat het best goed gaat. Maar poeh, wat is het verdedigend dramatisch. En positionering en hoe je je restverdediging hebt, daar kun je toch gewoon afspraken over maken? Maar goed, hopelijk niet teveel tegengoals verder.

Gelukkig hebben onze concurrenten Volendam en Almere gisteren niet gewonnen!

erka

Well-known member
Kijk, dat gooien van een beker blijft een probleem, lost zich ook niet zo snel op maar ik kan nog wel inkomen in de regels, bij gebrek aan beter.

Maar zo'n vuurwerkactie met voorbedachten rade zoals nu en ook bv vorig jaar bij ons, moet je de Neanderthalers en de club allebei hard straffen. Neanderthalers voor de actie en de club voor het blijkbaar niet kunnen voorkomen van de actie.

Dus: vanaf nu na een dergelijke actie de betreffende "Side" 10 wedstrijden leeg laten. Zonder uitzondering. Alsof zij de club zijn.

stc

Well-known member
Als ik in de tuchtcommissie zou zitten van de KNVB zou ik keiharde straffen uitdelen inzake de vuurwerkincident(en).

JMD

Well-known member
Maar zo'n vuurwerkactie met voorbedachten rade zoals nu en ook bv vorig jaar bij ons, moet je de Neanderthalers en de club allebei hard straffen. Neanderthalers voor de actie en de club voor het blijkbaar niet kunnen voorkomen van de actie.

Dus: vanaf nu na een dergelijke actie de betreffende "Side" 10 wedstrijden leeg laten. Zonder uitzondering. Alsof zij de club zijn.
Precies. En wat ook opvallend is: die bekergooier wordt opgepakt en moet het stadion uit, maar die vuurwerkgooier(s) niet... Een pijnlijker bewijs dat dat supporters zijn die 'boven de wet' staan (en waar de club(s) dus ook niet op in durft te grijpen) krijg je niet.

JMD

Well-known member
Gelukkig hebben onze concurrenten Volendam en Almere gisteren niet gewonnen!
Beetje zwarte humor is dit, want Ajax gaat normaal gesproken echt wel top 5 spelen, maar als je als Ajax van de week niet wint van Volendam en RKC dan heb je echt wel een probleem.

Vd Vaart gaf bij de NOS aan dat Van Gaal klaar zou staan... Weet nou niet of dat de oplossing is, want de 3 goals van vandaag zijn bv geen coachfouten, maar spelersfouten, maar goed.

erka

Well-known member
Precies. En wat ook opvallend is: die bekergooier wordt opgepakt en moet het stadion uit, maar die vuurwerkgooier(s) niet... Een pijnlijker bewijs dat dat supporters zijn die 'boven de wet' staan (en waar de club(s) dus ook niet op in durft te grijpen) krijg je niet.

Dat zeiden ze bij Langs de Lijn ook. Eigenlijk moet je nu het hele vak leegvegen als het zo duidelijk uit één hoek komt en met opzet. Maar dat durven ze niet. Dit soort figuren zit gewoon zwaar geïnfiltreerd in de clubs. Dat is bij Groningen zo (dat weet ik zeker) en dat zal bij een aantal anders clubs niet anders zijn.

• Leuk
Waarderingen: PES5

erka

Well-known member
Eerste helft dus bij LdL gehoord, maar wat ik begreep was het onthutsend slecht van Ajax, Feyenoord ook knap door optimaal te profiteren.

Toch bijzonder hoor, elk basisniveau wat je van Ajax mag verwachten lijkt wel verdwenen.

Batigoal

Well-known member
De zwakke Salaheddine erin voor Sosa ipv Avila. Lijkt me een statement van Steijn, maar geen handige zet. Salaheddine is helemaal niks.

JMD

Well-known member
Eerste helft dus bij LdL gehoord, maar wat ik begreep was het onthutsend slecht van Ajax, Feyenoord ook knap door optimaal te profiteren.
Ik vond Ajax niet onthutsend slecht, eerlijk gezegd. Best een paar kansen gecreëerd, maar achterin hopeloos naief een paar keer en dat straft Feyenoord idd perfect af.

Dat is bij Groningen zo (dat weet ik zeker) en dat zal bij een aantal anders clubs niet anders zijn.
Ik vrees dat het inmiddels bij alle clubs zo is, het enige wat verschil maakt is de aantallen, die zullen bij Ajax en Feyenoord groter zijn dan bij bv Groningen.

Bovenaan