Eredivisie Draft 2014/2015

Maasveld

Well-known member
1297087_Dream_Team.jpg


In tegentelling tot PES5 en Banshee heb ik wel mede voor spelers gekozen die langdurig in de lappenmand hebben gezeten. Het is een draft en in een draft wordt er uitgegaan van de verwachting hoe spelers het gaan doen.

Op doel Kristoffer Nordfeldt. Jarenlang een prima doelman voor subtopper Heerenveen. Cillessen steekt er in Nederland met kop en schouders bovenuit, daarna komt een hele rits keepers waar ook Nordfeldt toe behoorde. Behoorde inderdaad, want hij maakt natuurlijk een mooie transfer naar de Premier League. Verder heb ik de backs van de kampioen. Beide zijn ze international voor hun land, beide subtoppers in het internationale voetbal. Willems was de revelatie van het seizoen. Een verdediger die qua assists in de dubbele cijfers eindigt, dat zegt genoeg over zijn uitstekende traptechniek. Samen met zijn snelheid dodelijk. Ook verdedigend gaat het een stuk beter dan voorheen. Arias kende een wisselvallig 1ste seizoen, maar groeide het afgelopen seizoen uit tot een back met grote toegevoegde waarde. Ik durf wel te stellen dat ik de beste backs van de competitie heb. Centraal staan twee mannetjesputters. Sterk in de duels en goed in de lucht. Met hun volwassen spel zou je niet zeggen dat ze beide nog jong zijn. Kortom, een betrouwbare verdediging.

Mijn middenveld heeft van alles wat. El Ahmadi is de man van de duels. Speelt vaak op het randje, soms net er overheen, maar is voor elk team een erg belangrijke schakel. Verder beschikt hij over een ijzersterke conditie. De voetballer in het geheel is Chileens international Felipe Gutierrez. Goede passer die rust brengt in het spel op de momenten dat het moet. Zonde dat hij zo lang geblesseerd is geweest. Tjarron Chery is een andere revelatie afgelopen seizoen. Als middenvelder maar liefst 15 keer gescoord en 6 assists. Snel, behendig, goede techniek en doelgericht, Chery heeft het.

In de aanval enkele gewaagde keuzes. Spits Traor? was wel een logische. Speelde een ontzettend sterke tweede seizoenshelft waarin hij vaak belangrijk was met doelpunten. Erg behendig en een goede actie in huis. Hem wordt een grote toekomst voorspeld. Op linksbuiten Viktor Fischer. Hij had een furieus debuutseizoen, maar na de standaard terugval van talenten in het tweede seizoen had hij door een slepende blessure niet de kans om te laten seizoen wat hij in zijn mars heeft. Die kans wil ik hem wel gunnen, dat heeft hij de laatste wedstrijden wel aangetoond waarom. Uitstekende techniek, goede actie, snelheid, allemaal eigenschappen die een goede buitenspeler en Fischer heeft. Op rechtsbuiten het Marokkaanse straatschoffie Labyad. Gruwelijk goede voetballer met een slechte instelling. Ik geef El Ahmadi de taak mee om over hem te waken. Dan weet ik zeker dat het publiek kan genieten van zijn weergaloze acties.
 
G

Gast

Guest
attachment.php


Mooi uitgebalanceerd elftal met veel individuele kwaliteiten, jonge talenten en ervaren steunpilaren. Kan wel een mooi verhaal ophouden maar laat de namen we voor zich spreken.
 

Bijlagen

  • 1297987_Dream_Team.jpg
    1297987_Dream_Team.jpg
    33,1 KB · Weergaven: 0

fortuna1987

Well-known member
Last but not least (althans dat hoop ik :) )

1298136_Dream_Team.jpg


Op doel staat met Jeroen Zoet een van de beste keepers van de eredivisie, tevens doelman van de kampioen. Voor hem staat een groot talent met daarnaast een brok ervaring. Terence Kongolo heeft het in zich om de internationale top te halen en onder leiding van Kashia wist Vitesse een uitstekende 2e seizoenshelft te spelen waarbij zelfs Europees voetbal werd afgedwongen. Op de rechtsbackpositie staat Hateboer, en op links de Ivoriaanse Africa Cup winnaar Wilfried Kanon.

Dan het middenveld waar Bazoer als een nieuwe Viera de macht zal nemen, met voor hem 2 aanvallend ingestelde spelers, waarbij Klaassen duidelijk de eredivisie aan het ontgroeien is en het zal ook niet lang meer duren of de buitenlandse (sub)topclubs zullen bij Ajax aan de deur staan. Naast hem Jens Toornstra die ook een behoorlijk seizoen draaide bij Feyenoord.

Voorin als targetman de spits van de kampioen, na een teleurstellend buitenlands avontuur is Luuk de Jong weer helemaal opgebloeid bij PSV en de spits waar iedere eredivisieclub een moord voor zou doen. Op de rechterflank staat met El Ghazi een frivole buitenspeler die daarnaast ook de nodige doelpunten meepikt, op links de man die met 2 doelpunten de bekerfinale besliste, Rusnak.
 

JMD

Well-known member
Hieronder de uitslagen. Ik zal ze steeds 1 voor 1 posten, net als bij het Songfestival... :)
 

JMD

Well-known member
Here are the results of the fr-keff jury:
Maasveld 8 pt
PES5 7 pt
Giallo 6 pt
Fortuna1987 5 pt
Banshee 4 pt
Shayman 3 pt
Satyr 2 pt
fr-keff 1 pt
 

JMD

Well-known member
Voici les resultats de jury Giallo:
Satyr 8
PES5 7
fr-keff 6
Banshee 5
Maasveld 4
Fortuna 3
Shayman 2
Giallo 1

Stand:
1) PES5 14 pt
2) Maasveld 12 pt
3) Satyr 10 pt
4) Banshee 9 pt
5) Fortuna 8 pt
6) fr-keff (x) en Giallo 7 pt
8) Shayman 5 pt
(x) => hebben al punten gegeven
 

JMD

Well-known member
Hier zijn de resultaten van PES5:
Maasveld 8
Fortuna 7
Giallo 6
Shayman 5
Satyr 4
Banshee 3
fr-keff 2
PES5 1

Stand na 3 jury's:
1) Maasveld 20
2) PES5 15 (x)
3) Fortuna 15
4) Satyr 14
5) Giallo 13 (x)
6) Banshee 12
7) Shayman 10
8) fr-keff 9 (x)
 

JMD

Well-known member
Banshee:
Fortuna 8
Satyr 7
Maasveld 6
PES5 5
Shayman 4
Giallo 3
fr-keff 2
Banshee 1

Stand na 4 jury's:
1) Maasveld 26
2) Fortuna 23
3) Satyr 21
4) PES5 20 (x)
5) Giallo 16 (x)
6) Shayman 14
7) Banshee 13 (x)
8) fr-keff 11 (x)
 

JMD

Well-known member
Fortuna:
Giallo 8
Shayman 7
Maasveld 6
Banshee 5
Satyr 4
PES5 3
fr-keff 2
Fortuna 1

Stand na 5 jury's:
1) Maasveld 32
2) Satyr 25
3) Fortuna (x) en Giallo (x) 24
5) PES5 23 (x)
6) Shayman 21
7) Banshee 18 (x)
8) fr-keff 13 (x)
 
Bovenaan