Eredivisie Draft 2014/2015

G

Gast

Guest
De echte pareltjes zijn nu wel weg maar met de volgende speler geef ik mijn elftal wel de nodige pit en strijd mee, en een berg aan ervaring. Persoonlijk vond ik Serero een van de weinige lichtpuntjes van Ajax vorig seizoen. Dus mag hij mijn elftal versterken.

186198_2012-07-21%20Ajax-Celtic%200131_600x338.jpg


1: Fr-keff: Clasie, Rekik, Hahn, De Leeuw, Karsdorp, Van der Streek, Linssen, Kishna, Vd Berg
2: Giallo: Depay, Propper, Bruma, Tighadouini, van der Werff, Diks, Poulsen, Stevens, Milik,Serero
3: PES5: Guardado, Larsson, Berghuis, Haller, Hoedt, Vermeer, Veltman, Sinkgraven, Tibbling, M. Johansson
4: Banshee: Cillissen, Botteghin, Gudelj, Kramer, van Polen, Van der Heijden, Corona, van Anholt, Rienstra, Thomas
5: Fortuna1987: L. de Jong, Klaassen, Zoet, Kashia, Rusnak, Kongolo, Bazoer, Toornstra, el Ghazi, Hateboer
6: Shayman: Wijnaldum, Maher, Sch?ne, Narsingh, Isimat, Dijks, Moisander, Brenet, Hendrix, Locadia
7: Satyr: Uth, Ziyech, Vejinovic, Room, van Aken, Qazaishvili, van Rhijn, Slagveer, Bjelland, Schilder
8: Maasveld: Willems, van Beek, Chery, Traor?, Fischer, Gutierrez, Arias, El Ahmadi, Gouweleeuw, Labyad
 

fr-keff

Active member
Mijn selectie maak ik compleet met Van Hintum:
media_xll_1931837.jpg


En nog meer uit Zwolle: Sainsbury
header_small.jpg


1: Fr-keff: Clasie, Rekik, Hahn, De Leeuw, Karsdorp, Van der Streek, Linssen, Kishna, Vd Berg, Van Hintum, Sainsbury
2: Giallo: Depay, Propper, Bruma, Tighadouini, van der Werff, Diks, Poulsen, Stevens, Milik,Serero
3: PES5: Guardado, Larsson, Berghuis, Haller, Hoedt, Vermeer, Veltman, Sinkgraven, Tibbling, M. Johansson
4: Banshee: Cillissen, Botteghin, Gudelj, Kramer, van Polen, Van der Heijden, Corona, van Anholt, Rienstra, Thomas
5: Fortuna1987: L. de Jong, Klaassen, Zoet, Kashia, Rusnak, Kongolo, Bazoer, Toornstra, el Ghazi, Hateboer
6: Shayman: Wijnaldum, Maher, Sch?ne, Narsingh, Isimat, Dijks, Moisander, Brenet, Hendrix, Locadia
7: Satyr: Uth, Ziyech, Vejinovic, Room, van Aken, Qazaishvili, van Rhijn, Slagveer, Bjelland, Schilder
8: Maasveld: Willems, van Beek, Chery, Traor?, Fischer, Gutierrez, Arias, El Ahmadi, Gouweleeuw, Labyad
 
G

Gast

Guest
Ben tevreden met mijn elftal mis alleen naar mijn gevoel nog echt ervaring en ik denk dat ik die in de vorm van Rasmus Lindgren wel gevonden heb CL en EL en een ruim 200 wedstrijden in de eredivisie

V?lkommen Rasmus!

7346.jpg


1: Fr-keff: Clasie, Rekik, Hahn, De Leeuw, Karsdorp, Van der Streek, Linssen, Kishna, Vd Berg, Van Hintum, Sainsbury
2: Giallo: Depay, Propper, Bruma, Tighadouini, van der Werff, Diks, Poulsen, Stevens, Milik, Serero, Lindgren

3: PES5: Guardado, Larsson, Berghuis, Haller, Hoedt, Vermeer, Veltman, Sinkgraven, Tibbling, M. Johansson
4: Banshee: Cillissen, Botteghin, Gudelj, Kramer, van Polen, Van der Heijden, Corona, van Anholt, Rienstra, Thomas
5: Fortuna1987: L. de Jong, Klaassen, Zoet, Kashia, Rusnak, Kongolo, Bazoer, Toornstra, el Ghazi, Hateboer
6: Shayman: Wijnaldum, Maher, Sch?ne, Narsingh, Isimat, Dijks, Moisander, Brenet, Hendrix, Locadia
7: Satyr: Uth, Ziyech, Vejinovic, Room, van Aken, Qazaishvili, van Rhijn, Slagveer, Bjelland, Schilder
8: Maasveld: Willems, van Beek, Chery, Traor?, Fischer, Gutierrez, Arias, El Ahmadi, Gouweleeuw, Labyad
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zoek nog een linksback en heb die gevonden in de persoon van Lucas Bijker. Een dragende speler bij Cambuur en heeft zichzelf beloond met een transfer naar DE club van Friesland.


resize.asp




1: Fr-keff: Clasie, Rekik, Hahn, De Leeuw, Karsdorp, Van der Streek, Linssen, Kishna, Vd Berg, Van Hintum, Sainsbury
2: Giallo: Depay, Propper, Bruma, Tighadouini, van der Werff, Diks, Poulsen, Stevens, Milik, Serero, Lindgren
3: PES5: Guardado, Larsson, Berghuis, Haller, Hoedt, Vermeer, Veltman, Sinkgraven, Tibbling, M. Johansson, Bijker

4: Banshee: Cillissen, Botteghin, Gudelj, Kramer, van Polen, Van der Heijden, Corona, van Anholt, Rienstra, Thomas
5: Fortuna1987: L. de Jong, Klaassen, Zoet, Kashia, Rusnak, Kongolo, Bazoer, Toornstra, el Ghazi, Hateboer
6: Shayman: Wijnaldum, Maher, Sch?ne, Narsingh, Isimat, Dijks, Moisander, Brenet, Hendrix, Locadia
7: Satyr: Uth, Ziyech, Vejinovic, Room, van Aken, Qazaishvili, van Rhijn, Slagveer, Bjelland, Schilder
8: Maasveld: Willems, van Beek, Chery, Traor?, Fischer, Gutierrez, Arias, El Ahmadi, Gouweleeuw, Labyad
 

banshee

Member
Mijn laatste speler heeft zijn contract met FC Utrecht verlengd tot medio 2018. Hij is pas twintig jaar, maar nu al bijna niet meer weg te denken uit de selectie van FC Utrecht. Hij beschikt over een goede techniek, goed tactisch inzicht en heeft het vermogen om medespelers vrij te spelen en zelf te scoren. Hij speelde ook voor O-19, en hij was wat mij betreft een van de beste spelers van FC Utrecht van afgelopen seizoen (met Ruiter en halverwege-Haller).

Mijn laatste schakel is Yassin Ayoub !




864x486.jpg




1: Fr-keff: Clasie, Rekik, Hahn, De Leeuw, Karsdorp, Van der Streek, Linssen, Kishna, Vd Berg, Van Hintum, Sainsbury
2: Giallo: Depay, Propper, Bruma, Tighadouini, van der Werff, Diks, Poulsen, Stevens, Milik, Serero, Lindgren
3: PES5: Guardado, Larsson, Berghuis, Haller, Hoedt, Vermeer, Veltman, Sinkgraven, Tibbling, M. Johansson, Bijker
4: Banshee: Cillissen, Botteghin, Gudelj, Kramer, van Polen, Van der Heijden, Corona, van Anholt, Rienstra, Thomas, Ayoub

5: Fortuna1987: L. de Jong, Klaassen, Zoet, Kashia, Rusnak, Kongolo, Bazoer, Toornstra, el Ghazi, Hateboer
6: Shayman: Wijnaldum, Maher, Sch?ne, Narsingh, Isimat, Dijks, Moisander, Brenet, Hendrix, Locadia
7: Satyr: Uth, Ziyech, Vejinovic, Room, van Aken, Qazaishvili, van Rhijn, Slagveer, Bjelland, Schilder
8: Maasveld: Willems, van Beek, Chery, Traor?, Fischer, Gutierrez, Arias, El Ahmadi, Gouweleeuw, Labyad
 
Laatst bewerkt:

fortuna1987

Well-known member
Ik heb nog een back nodig en kies voor iemand die met Ivoorkust de laatste afrika cup won. Lille wou hem inlijven maar ziet daar voorlopig nog vanaf, zodat hij nog altijd in Den Haag te bewonderen is: Wilfried Kanon.

1: Fr-keff: Clasie, Rekik, Hahn, De Leeuw, Karsdorp, Van der Streek, Linssen, Kishna, Vd Berg, Van Hintum, Sainsbury
2: Giallo: Depay, Propper, Bruma, Tighadouini, van der Werff, Diks, Poulsen, Stevens, Milik, Serero, Lindgren
3: PES5: Guardado, Larsson, Berghuis, Haller, Hoedt, Vermeer, Veltman, Sinkgraven, Tibbling, M. Johansson, Bijker
4: Banshee: Cillissen, Botteghin, Gudelj, Kramer, van Polen, Van der Heijden, Corona, van Anholt, Rienstra, Thomas, Ayoub
5: Fortuna1987: L. de Jong, Klaassen, Zoet, Kashia, Rusnak, Kongolo, Bazoer, Toornstra, el Ghazi, Hateboer, Kanon

6: Shayman: Wijnaldum, Maher, Sch?ne, Narsingh, Isimat, Dijks, Moisander, Brenet, Hendrix, Locadia
7: Satyr: Uth, Ziyech, Vejinovic, Room, van Aken, Qazaishvili, van Rhijn, Slagveer, Bjelland, Schilder
8: Maasveld: Willems, van Beek, Chery, Traor?, Fischer, Gutierrez, Arias, El Ahmadi, Gouweleeuw, Labyad
 

Shayman

New member
Schiet eens op Shayman, dat wachten ook altijd ;)

Ja sorry, ik moest echt even bijkomen. Je weet dat altijd de 10 uit het Gillette Pro Klassement als 1e weg gaat en ik ging even zoeken voor een keeper en nu blijkt dat de nummer 2 van alle doelmannen en zelfs top 10 Algemeen nog niet eens gekozen was.

Ik ga vast vieren dat ik het beste team bij elkaar heb met Sergio Padt als doelman er ook nog bij!

padt.jpg

1: Fr-keff: Clasie, Rekik, Hahn, De Leeuw, Karsdorp, Van der Streek, Linssen, Kishna, Vd Berg, Van Hintum, Sainsbury
2: Giallo: Depay, Propper, Bruma, Tighadouini, van der Werff, Diks, Poulsen, Stevens, Milik, Serero, Lindgren
3: PES5: Guardado, Larsson, Berghuis, Haller, Hoedt, Vermeer, Veltman, Sinkgraven, Tibbling, M. Johansson, Bijker
4: Banshee: Cillissen, Botteghin, Gudelj, Kramer, van Polen, Van der Heijden, Corona, van Anholt, Rienstra, Thomas, Ayoub
5: Fortuna1987: L. de Jong, Klaassen, Zoet, Kashia, Rusnak, Kongolo, Bazoer, Toornstra, el Ghazi, Hateboer, Kanon
6: Shayman: Wijnaldum, Maher, Sch?ne, Narsingh, Isimat, Dijks, Moisander, Brenet, Hendrix, Locadia, Padt

7: Satyr: Uth, Ziyech, Vejinovic, Room, van Aken, Qazaishvili, van Rhijn, Slagveer, Bjelland, Schilder
8: Maasveld: Willems, van Beek, Chery, Traor?, Fischer, Gutierrez, Arias, El Ahmadi, Gouweleeuw, Labyad
 

banshee

Member
Ja sorry, ik moest echt even bijkomen. Je weet dat altijd de 10 uit het Gillette Pro Klassement als 1e weg gaat en ik ging even zoeken voor een keeper en nu blijkt dat de nummer 2 van alle doelmannen en zelfs top 10 Algemeen nog niet eens gekozen was.

Zo werd ik ook bevestigd in mijn keuze voor Ayoub. Ik vond het al opvallen, maar dat hij nr 32 werd in het Gillette Pro Klassement is een bevestiging voor mij :)
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik moet alleen nog een centrale middenvelder erbij en de keuze is gevallen op de aanvoerder van FC Groningen: Maikel Kieftenbelt

16527836345_1eb960272c_m.jpg


1: Fr-keff: Clasie, Rekik, Hahn, De Leeuw, Karsdorp, Van der Streek, Linssen, Kishna, Vd Berg, Van Hintum, Sainsbury
2: Giallo: Depay, Propper, Bruma, Tighadouini, van der Werff, Diks, Poulsen, Stevens, Milik, Serero, Lindgren
3: PES5: Guardado, Larsson, Berghuis, Haller, Hoedt, Vermeer, Veltman, Sinkgraven, Tibbling, M. Johansson, Bijker
4: Banshee: Cillissen, Botteghin, Gudelj, Kramer, van Polen, Van der Heijden, Corona, van Anholt, Rienstra, Thomas, Ayoub
5: Fortuna1987: L. de Jong, Klaassen, Zoet, Kashia, Rusnak, Kongolo, Bazoer, Toornstra, el Ghazi, Hateboer, Kanon
6: Shayman: Wijnaldum, Maher, Sch?ne, Narsingh, Isimat, Dijks, Moisander, Brenet, Hendrix, Locadia, Padt
7: Satyr: Uth, Ziyech, Vejinovic, Room, van Aken, Qazaishvili, van Rhijn, Slagveer, Bjelland, Schilder, Kieftenbelt

8: Maasveld: Willems, van Beek, Chery, Traor?, Fischer, Gutierrez, Arias, El Ahmadi, Gouweleeuw, Labyad
 

Maasveld

Well-known member
Mijn keeper wordt Kristoffer Nordtfelt. Heeft af en toe zijn capriolen, maar dat geldt voor vrijwel elke eredivisiekeeper. Niet voor niets maakte hij een prachtige transfer naar Swansea City. Een betrouwbare doelman waar ik erg blij mee ben.
 

banshee

Member
8 teams van 11 spelers...

Nu is het tijd om de opstelling te laten zien, en aan te geven waarom jouw team volgens jou het beste team van de 8 is.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
1296507_Dream_Team.jpg


Hier komt mijn team.


Op doel een international, die zijn plek kwijtraakte aan Cillissen, maar door een mooie transfer naar Feyenoord kon hij zijn kwaliteiten, die in ruime mate aanwezig zijn, tonen. Meevoetballend goed, organisatorisch goed en de beste van de eredivisie in de 1 tegen 1.

Achterin aanvallende en degelijke backs. Beiden beschikken ze ook over een prima trap en hebben ze de longinhoud om veel meters te maken. Centraal achterin staan er met Hoedt en Veltman twee allround spelers. Rechts- en linksbenig, redelijk snel, door de lucht vooral met Hoedt een sterke pion en beiden kunnen het middenveld inschuiven.

Op het middenveld een bijzondere combinatie van loopvermogen, techniek, duelkracht, passing en scorend vermogen. Guardado was de beste speler van de eredivisie. Tibbling DE revelatie van FC Groningen dit seizoen en Sinkgraven ??n van de grootste talenten en liet bij Heerenveen voor de winter en in de laatste duels bij Ajax ook. Is tevens met zijn tweebenigheid ideaal om corners te nemen.

Voorin heb ik 3 uitblinkers staan. Larsson was subliem bij Heerenveen, Haller de doelpuntenmachine van Utrecht en Berghuis ontwikkelde zich zo, dat hij waarschijnlijk naar de PL vertrekt en hij zich bij Oranje goed staande hield.

Ik heb vooral gekeken naar spelers die elkaar aanvullen, een mix van jong en oud, spelers die een goal kunnen maken en zowel bij balbezit als balverlies iets toevoegen. Ook heb ik gekeken naar spelers die het afgelopen jaar ook vooral goed gepresteerd hebben, dus niet 9 maanden in de lappenmand hebben gelegen ofzo. Ik denk dat ik daar met dit team zeker aan voldaan heb. NEXT!
 
Laatst bewerkt:

banshee

Member
1296901_VVV-Venlo.jpg


Ik heb de leeftijd als eerste achter de naam gezet. Daarna het aantal doelpunten en vervolgens het aantal assists...

Net als PES5 heb ik gekozen voor spelers die het afgelopen jaar daadwerkelijk ook de nodige speelminuten hebben gemaakt.

Jasper Cillissen: 2800 speelminuten
Meest betrouwbare sluitpost van de eredivisie. Onbetwiste nr. 1 van het Nederlands Elftal.

Pele van Anholt: 2813 speelminuten
Betrouwbare linksback van SC Heerenveen. Zoals eerder gezegd is Pele eigenlijk geen linksback, maar toch speelde hij daar dit jaar een goed seizoen.

Eric Botteghin: 3060 speelminuten (alles dus)
Wat mij betreft de meest solide centrale verdediger van het afgelopen seizoen. Niet die van PSV, Ajax of Feyenoord, maar die Braziliaan van Groningen was d? Alex van 2014/2015. En ja, ook goals en assists. Opbouwend sterk!

Jan-Arie van der Heijden: 2830 speelminuten
Dankzij zijn leiderschapskwaliteiten in de achterhoede van Vitesse, wist deze club het afgelopen seizoen Europees voetbal te halen. Verzaakt nooit, en pakt in tegenstelling tot Kashia veel minder (onnodige) gele kaarten.

Bram van Polen: 2753 speelminuten
Wat mij betreft de afgelopen twee jaren h?t boegbeeld van PEC Zwolle. Geen wonder dat ze het, onder aanvoering van deze "oude rot in mijn team" zo goed hebben gedaan. Opbouwend ook erg sterk.

Nemanja Gudelj: 2859 speelminuten
Na Guardado en Wijnaldum wat mij betreft een van de meest opvallende middenvelders van het afgelopen seizoen. Op momenten dat AZ het zwaar kreeg, maakte hij weer zijn goaltjes (11 stuks). Verdiende transfer, weer een stapje hogerop.

Ben Rienstra: 2832 speelminuten
Kapitein op het middenveld van PEC. Adriaanse noemde hem al in ??n zin met het Nederlands elftal. Daar komt hij nog net te kort voor, maar hij heeft alles wat een betrouwbare middenvelder moet hebben. Gewoon een verd#md goeie speler.

Yassine Ayoub: 2724 speelminuten
Hij viel mij op vanwege zijn geweldige omschakeling op het middenveld van FC Utrecht. Niet te beroerd om mee te verdedigen, maar met name opbouwend zeer goed en altijd zicht op waar de gaten vallen. Goede aangever voor Haller!

Ryan Thomas: 2052 speelminuten
Jonge gast die het nog ver gaat schoppen. De hele linkervleugel bedekt hij met zijn snelheid. Afgelopen competitie goed voor 8 assists; eentje meer dan Ayoub.

J?sus Corona: 2298 speelminuten
Goh, wat een geweldige speler in het kwakkel-elftal van Twente. Samen met Ziyech het enige lichtpunt daar. En wat voor een lichtpunt: 9 goals en 4 assists.

Michiel Kramer: 2677 speelminuten
En dan tenslotte Michiel Kramer. Depay als spits was al gekozen. Ook Uth scoorde er op los afgelopen seizoen. Maar, bij die teams heb je ook uitstekende aangevers. Spelen bij ADO, en dan toch 17 keer het net vinden: dan ben je gewoon een prima spits. Vandaar dat Kramer mijn team compleet maakt.

Ik heb ook gekozen voor een goede mix van jong talent en ervaren krachten. Geen spelers die "over the top zijn" (typetjes Mathijssen / Boulahrouz), en ook zeker geen spelers die maar een beperkt aantal wedstrijden hebben gespeeld. Volgens mij staat er gewoon een zeer sterk team.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
ptFbVFe.png


Ik heb voor een hedendaagse 4-2-3-1 gekozen, met 4 aanvallende spelers voorin, twee centrale middenvelders (??n als controleur (Kieftenbelt) en ??n als verbindingsstuk (Vejinovic)), plus twee aanvallende backs en een sterk centraal blok achterin. Uiteraard met een goede keeper.

Room is die keeper, verdiende, kreeg en pakte zijn kans bij Vitesse en eindigde met zijn optredens in de Europa League voorrondes. En tegenwoordig nog international ook, van het opgebloeide Suriname.

Joost van Aken wordt op het Heerenveen forum al genoemd als kandidaat aanvoerder en da's niet alleen omdat hij een jongen van de club is. Hij is een vaste waarde, maakt een sterke indruk en hij is zo'n speler wiens foutjes vaak goed aflopen. Bjelland speelde de afgelopen jaren redelijk anoniem bij de rommelende vulkaan Twente, en da's toch wel belangrijk voor een verdediger. Geen fratsen, dat scheelt. Verdiende een transfer naar Engeland. Al met al twee goede spelers centraal achterin. Op de backposities twee wingbacks, die de gehele flank kunnen bestrijken. Van Rhijn had geen superseizoen, maar speelde wel bijna alles. Pakte slechts 1x een gele kaart in dit seizoen! Schilder pakte er ook maar twee trouwens, maar hij speelde dan ook een helftje meer dan van Rhijn. Samengevat: Ik ben blij met de achterste linie.

Op het middenveld beginnen we met de revelatie van de eerste seizoenshelft, Marko Vejinovic. Hij reeg de goals en assists aaneen, maar zakte na de winterstop wat weg en belandde nog even op de bank. Neemt niet weg dat hij een hele goede speler is, Feyenoord heeft hem inmiddels overgenomen van Vitesse. Kieftenbelt zal niet iedereen wat zeggen, want je hoort zijn naam bijna nooit op tv. Logisch, hij staat niet in de schijnwerpers, maar achter de schermen de boel draaiende te houden. Samen met Vejinovic dus een erg sterk blok!

PES5 meent smaakmakers voorin te hebben, maar ik heb ze ook. Slagveer draaide na de winterstop als een tierelier, Quaza, Kaizsja... Vako deed hetzelfde bij Vitesse en samen waren ze opvallende namen in de tweede helft van het seizoen 2014/15. Centraal in de aanval staat natuurlijk Mark Uth, veruit de beste man van Heerenveen dit seizoen. Begonnen als doelpuntenmaker, geeindigd als perfect aanspeelpunt voor de rest van het team. Resulterend in assists, goals en de finale van de play-off. Achter Uth staat Hakim Ziyech, die zich helaas prima heeft ontwikkeld in Twente ipv bij Heerenveen. Maar hij laat zien een bovengemiddelde speler te zijn en zal volgend jaar vast elders in Europa geld gaan verdienen.

Ik heb een ervaren verdediging, een sterk middenveld en een dodelijke voorhoede. Mijn beste draftteam tot nu toe.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Vako excelleerde pas toen hij op het middenveld kwam te spelen en 2 linksbenige centrale verdedigers.. Tja...
 

Shayman

New member
2s1w555.jpg


De som der delen bij een team is groter dan het geheel en zeker bij een kampioensteam; daarom ook de logische keuze om zoveel mogelijk PSV-ers die minimaal regelmatig gespeeld hebben aangevuld met 2 ervaren Ajacieden die al jaren dat elftal dragen, de beste nieuwkomer op goal en een back die Ajax bewees dat ze fout zaten en hem terug hebben gekocht (als ik iets langer wacht met dit plaatsen kan die keeper maar zo de volgende zijn).

Een ?cht goede verdediging is sowieso niet te maken met spelers uit de Eredivisie maar daar ben ik meer als tevreden over; Guardado is natuurlijk heel belangrijk geweest maar dit volledige PSV-middenveld is ook kampioenswaardig (?n op elkaar ingespeeld) en met de aanvallende middenvelders en vleugelspelers is er genoeg scorend vermogen en veel assists aanwezig (die 4 waren direct bij meer dan 60 goals betrokken, iets wat 14 teams niet eens lukte met alle spelers samen) en een spits die in de schaduw moest spelen van De Jong maar er wel gelijk stond toen hij er moest staan.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Vako excelleerde pas toen hij op het middenveld kwam te spelen en 2 linksbenige centrale verdedigers.. Tja...

Wat maakt dat nou weer uit? Dat is een verzinsel van Co Adriaanse of van Gaal(?), niks meer, niks minder.

Jouw verdediging is qua mogelijke potentie niet slecht, maar van alle 8 teams is het ??n van de twee minste qua huidige potentie. Dieptepunt is wel de stoorzender Hoedt, die een Football Manager transfer maakt naar Lazio.
 
Bovenaan