Eredivisie Draft 2014/2015

banshee

Member
Leuk zoiets want ik heb juist gekozen voor de teams waarmee je kampioen zou kunnen worden in NL.

Snap ik, vandaar dat ik de keuze voor jouw spelers ook snap.
Maar, Hendrix bijvoorbeeld heeft afgelopen seizoen wat mij betreft echt te weinig gespeeld om te zeggen: goh, hij is me echt positief opgevallen ieder weekend...
En dan kijk ik ook in het Gillette Pro Klassement, en naar beoordelingen of Voetbalzone... en dan komt bijvoorbeeld Sinkgraven er niet denderend uit.

Leuk om inderdaad te lezen hoe anderen hun oordeel vormen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vond Maasveld juist een heel elftal vol met 6'jes en 7'tjes. En een 5 en 8 met El Ahmadi en Willems.
 

Shayman

New member
Snap ik, vandaar dat ik de keuze voor jouw spelers ook snap.
Maar, Hendrix bijvoorbeeld heeft afgelopen seizoen wat mij betreft echt te weinig gespeeld om te zeggen: goh, hij is me echt positief opgevallen ieder weekend...
En dan kijk ik ook in het Gillette Pro Klassement, en naar beoordelingen of Voetbalzone... en dan komt bijvoorbeeld Sinkgraven er niet denderend uit.

Leuk om inderdaad te lezen hoe anderen hun oordeel vormen.

OK maar dan vind ik Hendrix wel het verkeerde voorbeeld want die speelde wel in een stuk 20 wedstrijden en nog een stuk of 5-6 Europees en dat laatste zijn er al 5-6 meer die veel anderen niet gaan redden.

Wel grappig dat je bij mij in het midden bent ge?indigd want ik was redelijk enthousiast over je achterhoede inclusief keeper en Gudelj, Ayoub en Corona maar je bent lager geplaatst door Kramer die naar mijn mening zelfs geen subtop in NL zal kunnen worden.
 

banshee

Member
OK maar dan vind ik Hendrix wel het verkeerde voorbeeld want die speelde wel in een stuk 20 wedstrijden en nog een stuk of 5-6 Europees en dat laatste zijn er al 5-6 meer die veel anderen niet gaan redden.

Wel grappig dat je bij mij in het midden bent ge?indigd want ik was redelijk enthousiast over je achterhoede inclusief keeper en Gudelj, Ayoub en Corona maar je bent lager geplaatst door Kramer die naar mijn mening zelfs geen subtop in NL zal kunnen worden.

Yep, ik snap je redenering. Helaas waren Depay, De Jong en Uth al gekozen, en had mijn eerste prioriteit om de beste keeper en een goed defensief blok en sterk middenveld te maken. Ook had ik er last van dat Fortuna en PES5 vaak net mijn keuze voor mn neus wegkaapten...
 

banshee

Member
OK maar dan vind ik Hendrix wel het verkeerde voorbeeld want die speelde wel in een stuk 20 wedstrijden en nog een stuk of 5-6 Europees en dat laatste zijn er al 5-6 meer die veel anderen niet gaan redden.

Ik vond Hendrix eigenlijk precies het goede voorbeeld. Hij speelde weliswaar 20 wedstrijden, en die speelde mijn speler Ryan Thomas ook. Maar Hendrix was veelal wisselspeler in deze 20 wedstrijden, en speelde dus in de eredivisie 1123 minuten. Bijna de helft van Thomas, die in mijn selectie de speler was met de minste minuten.
Daarnaast heb ik niet gekeken naar de Europese prestaties, want dit ging over de eredivisie. In het verleden hebben we ook vaker de Champions League Draft gespeeld, en daarbij worden spelers beoordeeld op hun optreden op de europese velden. Dat is de reden waarom ik de europese wedstrijden niet heb meegenomen in mijn beoordeling.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb naast de namen ook gewoon gekeken naar hoe het elftal staat. Ik vond er een paar opvallende keuzes bij zitten. Links- en rechtspoten omgedraaid, bij een aantal miste ik een stukje uitleg, Bij Banshee bijvoorbeeld het centrum omgedraaid en het middenveld dat wat apart in elkaar zat, Satyr een sterke as, maar wat minder aan de zijkanten, Shayman toch iets teveel B-keus, Giallo speelde eigenlijk met linksbuitens en qua middenvelders ook niet heel logisch.

Ik vond de teams van Maasveld en Fortuna qua namen misschien niet het meest indrukwekkend (alhoewel wel gewoon heel goed), maar het steekt ook gewoon qua veldbezetting en hoe ze elkaar aanvullen goed in elkaar. De defensie van Maasveld heeft voor mij de doorslag gegeven.
 

banshee

Member
Ik heb naast de namen ook gewoon gekeken naar hoe het elftal staat. Ik vond er een paar opvallende keuzes bij zitten. Links- en rechtspoten omgedraaid, bij een aantal miste ik een stukje uitleg, Bij Banshee bijvoorbeeld het centrum omgedraaid en het middenveld dat wat apart in elkaar zat, Satyr een sterke as, maar wat minder aan de zijkanten, Shayman toch iets teveel B-keus, Giallo speelde eigenlijk met linksbuitens en qua middenvelders ook niet heel logisch.

Ik weet niet naar welke competitie jij gekeken hebt, maar alle spelers uit mijn elftal hebben gespeeld op de plek waar ze staan. Je noemde al Van Anholt; maar die heeft toch echt het hele seizoen linksback gestaan (en het naar behoren gedaan).

Ook Gudelj en Rienstra speelden op de plaats waar ze stonden, en Ayoub Thomas en Corona precies hetzelfde.

Anyway...
 

Wigboldus

Well-known member
Maasveld had van mij ook 8 punten gehad als ik mee had gedaan, maarja niet dat iemand daar iets aan heeft;)
 

Maasveld

Well-known member
Ayoub achter de spits? Dat is nieuw voor me. En de CV's staan idd omgedraaid lijkt me, maar dat is bijzaak.
 

banshee

Member
Ayoub achter de spits? Dat is nieuw voor me. En de CV's staan idd omgedraaid lijkt me, maar dat is bijzaak.

Heb even nagekeken, en ik heb inderdaad de CV's omgedraaid. Ik had het op mijn kladje wel goed om staan, alleen bij het invoeren in dat systeem heb ik het niet goed gedaan. Heb Botteghin vaak in samenvattingen zien spelen ja, en inderdaad altijd rechter CV...
 

banshee

Member
Ayoub achter de spits? Dat is nieuw voor me. En de CV's staan idd omgedraaid lijkt me, maar dat is bijzaak.

Klik maar eens ff op deze linkjes, dan zie je wat ik bedoel:

Even een paar willekeurige linkjes naar de VI site:
http://www.vi.nl/matchcenter/wedstrijd.htm?matchId=1690947
http://www.vi.nl/matchcenter/wedstrijd.htm?matchId=1690941
http://www.vi.nl/matchcenter/wedstrijd.htm?matchId=1690989

http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/113376/echte-fc-utrechtspeler-ayoub-trots-op-nieuwe-verbintenis (lees: aanvallende middenvelder)
http://www.tussendelinies.nl/marko-vejinovic-te-aanvallend-voor-een-zes (lees: vaak betrokken bij goals)

Daarnaast scoorde hij goed in het Gillette Pro Klassement: http://www.vi.nl/gpk.htm
 

Maasveld

Well-known member
De links weerspreken elkaar wel enigszins. Die van Matchcenter zeggen niks, aangezien daar alle spelers van een linie op 1 lijn staan. In de 4de link staat inderdaad aanvallende middenvelder, maar dat wordt weer tegengesproken door de laatste link. Daar wordt Veijnovic als controleur vergeleken met overige controleurs, waaronder dus ook Ayoub. Ik dacht ook dat Ayoub een controleur met aanvallende intenties was, vandaar.
 
Bovenaan