Eredivisie 2021-2022

Friesland

Well-known member
AZ - Fortuna van 22 augustus wordt uitgesteld naar 1 of 2 december. Dit op verzoek van AZ vanwege de Europese verplichtingen.
Het kan best zijn da AZ op de 19e een thuiswedstrijd heeft of dat ze een tegenstander treffen uit bv. Schotland of Tsjechië. Dan is het toch helemaal niet nodig om AZ - Fortuna uit te stellen?

Het zou ook kunnen dat ze de 19e in Alma-Ata moeten spelen, in dat geval is uitstel wel begrijpelijk. Ook als ze naar de Kaukasus of Cyprus moeten ben ik wel voor uitstel. Maar om de beslissing nog voor de loting te nemen is belachelijk. En als ik het over uitstel heb, dan heb ik het over verplaatsing naar 23 augustus, niet verplaatsing naar december.
 

JMD

Well-known member
Tsja, de KNVB is dat pad ingeslagen, dus maakt AZ daar gebruik van.
Ben benieuwd wat PSV, Feyenoord en Vitesse gaan doen als die ook die 4e voorronde moeten spelen.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik vind het ook overdreven. Het was al bekend dat AZ moet spelen.
Ik ben het met je eens. Ik vind dit ook overdreven. Uitstel naar zondag 20.00u of desnoods maandag als AZ de donderdag ervoor een heel verre uitwedstrijd zou hebben kan ik nog wel inkomen.
Ik had zelf ook liever op een zondagmiddag in augustus naar AZ-Fortuna gaan kijken, dan op een mogelijk koude midweekse avond in december (als je tegen die tijd überhaupt nog naar het stadion mag).

Alle clubs en de KNVB hebben dit echter met elkaar afgesproken, dus je kunt AZ hierin niets verwijten.
 

Forza AZ

Well-known member
Goed voor het Nederlands voetbal.
Voor AZ tot nu toe wisselende resultaten na een vrij weekend. In 2019 versloeg AZ Antwerp, al hadden de Belgen toen ook een vrij weekend. Vorig jaar speelde AZ een matige wedstrijd tegen Dinamo Kiev en profiteerde AZ dus niet van het vrije weekend.
 

Forza AZ

Well-known member
De redenatie is dat hierdoor de Europees spelende clubs betere kans hebben op het halen van goede resultaten in Europa, zodat Nederland hoger op de ranglijst komt.
Of dat voor het gehele Nederlandse voetbal beter is, daar kun je over twisten. De clubs waarvan hun wedstrijden uitgesteld worden (zoals Fortuna Sittard nu) zullen er niet beter van worden, en voor hun supporters is het alleen maar vervelend dat ze nu midweeks een verre uitwedstrijd hebben.
 

gevegt

Well-known member
De redenatie is dat hierdoor de Europees spelende clubs betere kans hebben op het halen van goede resultaten in Europa, zodat Nederland hoger op de ranglijst komt.
Of dat voor het gehele Nederlandse voetbal beter is, daar kun je over twisten. De clubs waarvan hun wedstrijden uitgesteld worden (zoals Fortuna Sittard nu) zullen er niet beter van worden, en voor hun supporters is het alleen maar vervelend dat ze nu midweeks een verre uitwedstrijd hebben.
Ik vind het echt gelul, maar wacht geduldig af op het antwoord van Lenstra.
 

Maasveld

Well-known member
De redenatie is dat hierdoor de Europees spelende clubs betere kans hebben op het halen van goede resultaten in Europa, zodat Nederland hoger op de ranglijst komt.
Of dat voor het gehele Nederlandse voetbal beter is, daar kun je over twisten. De clubs waarvan hun wedstrijden uitgesteld worden (zoals Fortuna Sittard nu) zullen er niet beter van worden, en voor hun supporters is het alleen maar vervelend dat ze nu midweeks een verre uitwedstrijd hebben.
Spelen de clubs dan in Europa ietwat met de rem erop als ze 3 dagen later tegen een club uit het rechterrijtje moeten?
 

ALenstra

Well-known member
Mijn antwoord? Ik vind dat de KNVB de Europees spelende teams wel heel veel privileges geeft. Maar de KNVB zegt dat dit goed is voor het Nederlands voetbal. Of dat zo is?
 

Forza AZ

Well-known member
Spelen de clubs dan in Europa ietwat met de rem erop als ze 3 dagen later tegen een club uit het rechterrijtje moeten?
Het gaat natuurlijk niet om de Europese wedstrijd 3 dagen ervoor, maar om de wedstrijd die volgt 4 dagen erna. Daarvoor heb je dan extra voorbereidingstijd als je in het weekend niet hoeft te spelen. Maar nogmaals, ik vind het zelf ook erg overdreven om de wedstrijd uit te stellen.
 

Bernardo

Well-known member
Hoe zou het met de uitsupporters gaan komen, nu definitief in Augustus 2/3 capaciteit is?. Zou het raar vinden mochten seizoenkaarthouders niet naar de wedstrijd kunnen omdat er wel uitsupporters aanwezig zijn. Iemand die daar meer over weet?
 

Forza AZ

Well-known member
Hoe zou het met de uitsupporters gaan komen, nu definitief in Augustus 2/3 capaciteit is?. Zou het raar vinden mochten seizoenkaarthouders niet naar de wedstrijd kunnen omdat er wel uitsupporters aanwezig zijn. Iemand die daar meer over weet?
Zijn er veel clubs die meer dan 2/3 van de capaciteit aan seizoenkaarthouders hebben? AZ heeft bijvoorbeeld zo'n 10.000 seizoenkaarthouders en 2/3 capaciteit is 13.000.

Is er al verkoop informatie bekend voor uitwedstrijden? Voor RKC-AZ van 14 augustus is nog niets bekend op dit moment.


Edit: Voor Go Ahead-Heerenveen zijn er wel kaarten voor het uitvak verkocht. Voor het uitvak gold ook 2/3 van de capaciteit.
 

Bernardo

Well-known member
Zijn er veel clubs die meer dan 2/3 van de capaciteit aan seizoenkaarthouders hebben? AZ heeft bijvoorbeeld zo'n 10.000 seizoenkaarthouders en 2/3 capaciteit is 13.000.

Is er al verkoop informatie bekend voor uitwedstrijden? Voor RKC-AZ van 14 augustus is nog niets bekend op dit moment.


Edit: Voor Go Ahead-Heerenveen zijn er wel kaarten voor het uitvak verkocht. Voor het uitvak gold ook 2/3 van de capaciteit.
Cambuur wel, capaciteit is 10.000. 7000+ seizoenkaarten verkochten en dat is nog exclusief sponsoren. Bij Cambuur zouden er 6600/6700 naar binnen mogen.

Groningen heeft ook het uitvak bij ons al uitverkocht voor 2/3 capaciteit. Vind dat heel apart.
 

Forza AZ

Well-known member
Cambuur wel, capaciteit is 10.000. 7000+ seizoenkaarten verkochten en dat is nog exclusief sponsoren. Bij Cambuur zouden er 6600/6700 naar binnen mogen.

Groningen heeft ook het uitvak bij ons al uitverkocht voor 2/3 capaciteit. Vind dat heel apart.
Waarom zouden supporters van de uitclub moeten boeten voor de beperkingen die opgelegd zijn? Dat zou dan ook scheve situaties geven als uitsupporters bij de ene club wel naar binnen mogen omdat het aantal seizoenkaarthouders van die club laag is en bij een andere club niet.

Wel zuur natuurlijk voor de seizoenkaarthouders die dan niet naar binnen kunnen.


Wel heel raar dat dus bij alle clubs voor de 1e speelronde de uitvakken al uitverkocht zijn en voor RKC-AZ nog niet eens informatie bekend is.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Max

Administrator
Forumleiding
Bij Feyenoord komen we volgens mij ook wel aan die 2/3 seizoenkaarthouders. Zijn er overigens dan niet veel die niet zouden kunnen gaan. Maar gaat vooralsnog om een wedstrijd tegen Go Ahead Eagles overslaan. Wel makkelijk dat het niet 2/3 bezetting per vak is, maar gewoon 2/3 bezetting in totaliteit. Anders was het weer veel gedoe geweest dat seizoenkaarthouders op andere vakken moeten gaan plaatsnemen.
 

Forza AZ

Well-known member
Of bij AZ ook de sponsors bij die 10.000 seizoenkaarthouders in zitten weet ik trouwens niet zeker, anders zou het misschien krap aan kunnen zijn om binnen de 2/3 capaciteit te passen als er ook zo'n 650 uitsupporters mogen komen.
Maar voorlopig is dat nog niet aan de orde, want AZ speelt pas op 11 september de eerste thuiswedstrijd in de Eredivisie.
 
Bovenaan