Eredivisie 2021-2022

JMD

Well-known member
De speeldagenkalender van komend seizoen is bekend.

In dit artikel van het AD staat meer info.

In september dus een midweekse speelronde eredivisie en geen bekerronde. Ik denk dat men daar dan een voorronde voor de amateurs zal laten verspelen?
 

Forza AZ

Well-known member
De eredivisie start op 13 augustus en eindigt op 15 mei.

Opvallend dit seizoen is dat in het laatste weekend van januari geen Eredivisie wordt gespeeld omdat er die week een extra interland-periode is buiten Europa om de achterstand vanwege Corona in te halen.
Er zijn 3 midweekse speelrondes, 21-23 september, 21-23 december en 11 mei.
 

JMD

Well-known member
We zijn nu bijna aan het eind van de toppermaand? Wat vonden we ervan? ik vond het eigenlijk wel wat hebben dat je al die topduels zo kort op elkaar had. Elk weekend wel een kraker.
 

ALenstra

Well-known member
FC Twente schijnt de KNVB gevraagd te hebben om de Eredivisie later te beginnen. Men hoopt dan meer toeschouwers toe te kunnen laten.
 

JMD

Well-known member
FC Twente schijnt de KNVB gevraagd te hebben om de Eredivisie later te beginnen. Men hoopt dan meer toeschouwers toe te kunnen laten.
Men zou nu toch starten in het weekend van 14 augustus? Laten we ervan uitgaan dat idd vanaf 1 september alle maatregelen weg zijn, dan zou dat 3 speelrondes schelen. Punt is alleen, wanneer ga je die inhalen. Ja, dat kan in januari, maar hoe leuk die 'toppermaand' ook was, echt goed voor de spelers was het niet. De grote hoeveelheid blessures na de winter was daar een teken van.
Plus dat je die 3 extra speelrondes dan krijgt in januari, waardoor ook meer midweeks. Denk ook niet dat veel supporters daar op zitten te wachten. Je kan ook niet eerder beginnen met de beker, want voor de 2e voorronde geloot wordt moet bekend zijn hoeveel NL ploegen Europese groepsfase spelen.
 

Forza AZ

Well-known member
Januari is ook al vol met bekerwedstrijden en er is een vrij weekend gepland vanwege interlands buiten Europa. Je zou eventueel alleen een week eerder kunnen beginnen na de winterstop. Verder weinig open data in het schema, alleen een midweek in april. Maar die kun je wel eens nodig hebben voor een inhaalwedstrijd van een club die ver komt in Europa, zoals we afgelopen seizoen hadden met Ajax-Utrecht.
 

Abubakari

Well-known member
Gevaccineerden mogen sowieso naar binnen, de niet Gevaccineerden na een test, probleem opgelost.
 

erka

Well-known member
Vast niet, ik verwacht pas per 1 september stadions weer vol(ler) mogen en daarvoor met een percentage.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Afhankelijk van de regio ben je met geboortejaar 1987 ondertussen volledig gevaccineerd half juli tot half augustus. Dan volgen er nog behoorlijk wat geboortejaren. Dus ik ben benieuwd of we 1 september wel gaan halen. Al is in Amsterdam geloof ik de levering de remmende factor, dus wie weet dat de laatste prikken zo zijn gezet.
 

JMD

Well-known member
Afhankelijk van de regio ben je met geboortejaar 1987 ondertussen volledig gevaccineerd half juli tot half augustus. Dan volgen er nog behoorlijk wat geboortejaren. Dus ik ben benieuwd of we 1 september wel gaan halen. Al is in Amsterdam geloof ik de levering de remmende factor, dus wie weet dat de laatste prikken zo zijn gezet.
Ik haal in Amsterdam mijn prikken, en ben van 1979. Ben half juli volledig ingeënt. Het gaat nu met ongeveer 5 (vorige week) tot 10 (de week ervoor en het lijkt deze week ook die kant op te gaan) jaren per week. Nemen we 7 als gemiddelde, dan zit je vanaf half juli dus 3-4 weken verder tot de start, dat is dus 21 jaar, dan zit je aan 2000...
Dus dat vaccineren gaat (tenzij er echte problemen met leveringen komen) echt wel goed komen.
Zeker omdat er niet echt verschil zit qua regio's, want het ministerie maakt de jaren die 'mogen' landelijk bekend.

De Jonge gaf vorige week aan dat ze denken aan 1 september einde alle maatregelen. Als de aantallen zkh/IC zo blijft dalen en we half augustus zo ongeveer 2000 al compleet gevaccineerd hebben zou het mij niks verbazen als die 1-9 naar voren geschoven wordt. De versoepelingen die gepland waren op 21 juli gaan naw ook al per 30 juni in, en men schijnt al aan 25 juni te denken...
 
Bovenaan