Bij Ajax niet veel verandert, draaikont Onana zal nog wel of niet vertrekken, ik verwacht dat Stekelenburg weer eerste keeper wordt. Achterin is het ruim bezet met Mazraoui/Rensch-Timber/Schuurs-Blind/Martinez-Tagliafico/Martinez/Rensch.
Middenveld lijkt Gravenberch-Klaassen-Blind te worden, maar daar hebben we Alvarez en Kudus nog. En Alvarez zal ook wel weer gaan spelen. Voorin Tadic-Haller-Antony/Berghuis/Neres. Ajax wil nog een back up spits, dat is nu Danilo, en een linksbuiten. Al kan Neres daar ook spelen en mist Tadic over het algemeen niet veel speeltijd.
Waar ik me zorgen over maak is de nationale honger bij Ajax. Al 3 jaar kampioen/bovenaan gekondigd, 2x de dubbel, verzadiging/ gemakzucht ligt op de loer, zag vorig seizoen toen het regelmatig minimale inspanning maximaal resultaat was. Nu PSV sterker is dan vorig jaar (en wellicht hongeriger dan Ajax na een jaar wat geen prijs) is het zaak om zeer zuinig te zijn op de punten want anders loop je straks weer eens ouderwets achter de feiten aan. Voordeel van Ajax likt mij wel dat Ajax in de breedte sterker is en dat zou, zeker als PSV cl haalt, op termijn een voordeel kunnen zijn. Maar voorlopig hoop ik dat de wisselvalligheid in de voorbereiding geen voorbode voor komend seizoen wordt.