Eredivisie 2021-2022

Max

Administrator
Forumleiding
Vanwege die verplaatsing van Fortuna? Nou ja Feyenoord loopt er alleen tegen Go Ahead aan. Al geloof ik nooit dat we de rest van het seizoen gewoon allemaal naar het stadion mogen. Dit kabinet schiet van alles in de kramp.
 

Forza AZ

Well-known member
Vanwege die verplaatsing van Fortuna? Nou ja Feyenoord loopt er alleen tegen Go Ahead aan. Al geloof ik nooit dat we de rest van het seizoen gewoon allemaal naar het stadion mogen. Dit kabinet schiet van alles in de kramp.
Ja, in augustus zou AZ 1x thuis spelen en 2x uit, maar AZ-Fortuna is verplaatst naar begin december, dus nu is de eerste thuiswedstrijd pas in speelronde 4 op 11 september.
 

JMD

Well-known member
Dit kabinet schiet van alles in de kramp.
Vanaf oktober zijn de stadion weer leeg... De beloftes van met vaccinatie maken we alles weer mogelijk gaat loos blijken. En volgend jaar verbaast het kabinet zich erover dat de vaccinatiebereidheid voor de 3e prik zo laag is...

Anyway, ook bij PSV is >2/3 szkrth, 26.000 van de 35.000 volgens mij.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zijn er veel clubs die meer dan 2/3 van de capaciteit aan seizoenkaarthouders hebben? AZ heeft bijvoorbeeld zo'n 10.000 seizoenkaarthouders en 2/3 capaciteit is 13.000.

Is er al verkoop informatie bekend voor uitwedstrijden? Voor RKC-AZ van 14 augustus is nog niets bekend op dit moment.


Edit: Voor Go Ahead-Heerenveen zijn er wel kaarten voor het uitvak verkocht. Voor het uitvak gold ook 2/3 van de capaciteit.

Wat dan wel weer gek is, dat we maar 225 kaarten kregen, dat is geen 2/3e van het uitvak.
 

Abubakari

Well-known member
Cambuur wel, capaciteit is 10.000. 7000+ seizoenkaarten verkochten en dat is nog exclusief sponsoren. Bij Cambuur zouden er 6600/6700 naar binnen mogen.

Groningen heeft ook het uitvak bij ons al uitverkocht voor 2/3 capaciteit. Vind dat heel apart.
Niet gevaccineerden zullen wel de eersten zijn die buiten de boot vallen. Verder is het loting ofzo?
 

Forza AZ

Well-known member
Niet gevaccineerden zullen wel de eersten zijn die buiten de boot vallen. Verder is het loting ofzo?
Tussen gevaccineerd en negatief getest kunnen ze helemaal geen onderscheid maken, want daar mogen ze vanwege privacy niet naar vragen.

Ze zouden wel kunnen vragen wie z'n plek vrijwillig wil afstaan (m.a.w. wie niet gevaccineerd is en zich niet wil laten testen), zodat anderen wel een plek hebben.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Tussen gevaccineerd en negatief getest kunnen ze helemaal geen onderscheid maken, want daar mogen ze vanwege privacy niet naar vragen.

Ze zouden wel kunnen vragen wie z'n plek vrijwillig wil afstaan (m.a.w. wie niet gevaccineerd is en zich niet wil laten testen), zodat anderen wel een plek hebben.
Ik bedoel dat je met de Corona app aan zult moeten tonen dat je gevaccineerd bent.
 

stc

Well-known member
Vanaf oktober zijn de stadion weer leeg... De beloftes van met vaccinatie maken we alles weer mogelijk gaat loos blijken. En volgend jaar verbaast het kabinet zich erover dat de vaccinatiebereidheid voor de 3e prik zo laag is...

Anyway, ook bij PSV is >2/3 szkrth, 26.000 van de 35.000 volgens mij.

Wat ik heb begrepen zijn er 28000 seizoenskaarthouders bij PSV. Max 23500 mogen bij PSV naar binnen.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik bedoel dat je met de Corona app aan zult moeten tonen dat je gevaccineerd bent.
Ja, dat moet sowieso al bij alle voetbalwedstrijden. Negatieve test is ook goed trouwens en de mensen die dat controleren kunnen geen verschil zien tussen die 2 opties vanwege privacy.
 

Forza AZ

Well-known member
Wat ik heb begrepen zijn er 28000 seizoenskaarthouders bij PSV. Max 23500 mogen bij PSV naar binnen.
Bij Eredivisie-wedstrijden zullen dat er iets minder zijn, want bij de 23500 zitten dan ook de maximaal 800 uitsupporters inbegrepen (uitvak heeft een capaciteit van 1200 dacht ik).
 

stc

Well-known member
Bij Eredivisie-wedstrijden zullen dat er iets minder zijn, want bij de 23500 zitten dan ook de maximaal 800 uitsupporters inbegrepen (uitvak heeft een capaciteit van 1200 dacht ik).
1600 (2x vak van 800) is de capaciteit. Echter de meeste clubs haalden in het verleden max 800 uitsupporters als ze bij psv kwamen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Forza AZ

Well-known member
1600 (2x vak van 800) is de capaciteit. Echter de meeste clubs haalden in het verleden max 800 uitsupporters als ze bij psv kwamen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
OK, al is die 1600 volgens mij alleen beschikbaar als een club met een treincombi komt.
 

stc

Well-known member
OK, al is die 1600 volgens mij alleen beschikbaar als een club met een treincombi komt.
Denk het niet. Willem II komt soms ook met 1600 man naar Eindhoven en dat is volgens mij een buscombi of auto combi. In Nederland kunnen sowieso 3 clubs een treincombi aanbieden. Van andere clubs heb ik niet gezien qua treincombi.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Bernardo

Well-known member
Alle seizoenkaarthouders en sponsors hebben gewoon toegang tot de 2 thuiswedstrijden in augustus bij ons. Gelukkig!
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Alle seizoenkaarthouders en sponsors hebben gewoon toegang tot de 2 thuiswedstrijden in augustus bij ons. Gelukkig!
Ze houden rekening met een percentage no show wegens vakantie. Gewaagd, maar wel mooi voor de fans.
 

Forza AZ

Well-known member
Ze houden rekening met een percentage no show wegens vakantie. Gewaagd, maar wel mooi voor de fans.
Zeker gewaagd, want stel dat wel meer mensen komen opdagen dan er het stadion in mogen. Dan krijg je mogelijk problemen.

Laat alle seizoenkaarthouders dan hun plaats (online) bevestigen, zodat je zeker weet of iedereen die wil komen ook echt het stadion is mag. Dan kun je bij een te grote belangstelling alsnog loten.
 
Bovenaan