Eredivisie 2021-2022

Friesland

Well-known member
Zal ik beginnen?
De bovenste rij drietallen noem ik 1 t/m 5, dan 6 t/m 11, dan 12 t/m 16. Van elk drietal is A dan steeds de bovenste, B de linksonder, C de rechtsonder.
Ik weet ze lang niet allemaal, dus verbeter me/ vul aan svp
1A NEC, 1B Vitesse, 1C FC Wageningen(?)
2A Sparta, 2B Excelsior, 2C FC Dordrecht
3A PEC Zwolle, 3B Go Ahead (Eagles), 3C RBC
4A FC Utrecht, 4B Elinkwijk(?), 4C DOS Utrecht(?)
5A HFC Haarlem, 5B ?, 5C FC Volendam
6A RKC, 6B NOAD Tilburg(?), 6C Willem II
7A De Graafschap, 7B Heracles, 7C FC Twente
8A Vitesse? SC Veendam 8B FC Emmen, 8C FC Groningen
9A Fortuna Sittard, 9B MVV, 9C Roda JC
10A DWS, 10B FC Amsterdam (of andersom) BVC Amsterdam 10C NAC
11A Cambuur, 11B SC Heerenveen, 11C SC Telstar
12A Holland Sport, 12B, ADO Den Haag, 12C SVV
13A Feyenoord, 13B PSV, 13C Ajax
14A FC Den Bosch, 14B Xerxes?, 14C FC Eindhoven(?)
15A FC Amsterdam 15B De Volewijckers, 15C Blauw-Wit Amsterdam
16A Sittardia(?), 16B Helmond Sport, 16C VVV

Jeetje wat is dit moeilijk... SOms herken ik clubkleuren of logo, maar soms ook echt geen idee...
Enkele toevoegingen
 

Forza AZ

Well-known member
Een hele serie wijzigingen in datums en tijden in de eerste seizoenhelft:

 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Heerenveen heeft amper last, de uitwedstrijd in Almelo gaat van vrijdag naar zaterdag en de begintijd van Feyenoord thuis gaat van 20:00 naar 18:45.

Twente :ROFLMAO:
 

Forza AZ

Well-known member
Voor AZ 2 thuiswedstrijden van zaterdag vroeg (1630 en 1845) naar de avond (2000 en 2100), dus dat is prima. Ajax-uit van 1430 naar 1645 is om het even. Alleen Groningen-uit op zondag om 20.00u is eigenlijk belachelijk. AZ zal er zelf wel om gevraagd hebben omdat 3 dagen eerder Cluj-uit op het programma staat, maar dat gaat wel schelen in het aantal AZ-supporters dat meereist.
 

ALenstra

Well-known member
Inderdaad om voetballers die Europees aktief zijn meer rust te gunnen. Want we moeten veel punten pakken in Europa.
 

Forza AZ

Well-known member
Wat een geschuif iedere keer. Is dat nu nodig voor een uurtje extra rust of voor de planning van ESPN?
In de eerste plaats is het wel om de clubs die Europees spelen extra rust te geven (al vraag ik me af of het iets uitmaakt als ze 2 uur extra rust hebben). Maar omdat daardoor het schema van ESPN in de war wordt geschopt moeten er blijkbaar nog veel meer wedstrijden verplaatst worden.
 

Joost

Well-known member
In de eerste plaats is het wel om de clubs die Europees spelen extra rust te geven (al vraag ik me af of het iets uitmaakt als ze 2 uur extra rust hebben). Maar omdat daardoor het schema van ESPN in de war wordt geschopt moeten er blijkbaar nog veel meer wedstrijden verplaatst worden.
In het geval van AZ is dat nu toch complete bullshit. AZ was ten tijde van publicatie van het schema al zeker van poulefase welke op donderdag gespeeld zou gaan worden.
 

Forza AZ

Well-known member
In het geval van AZ is dat nu toch complete bullshit. AZ was ten tijde van publicatie van het schema al zeker van poulefase welke op donderdag gespeeld zou gaan worden.
Dat wel, al wist je van te voren natuurlijk niet op welke data AZ uitwedstrijden moest spelen in Europa. Had AZ op 21 oktober niet uit (tegen Cluj) gespeeld maar thuis, dan had Groningen-AZ waarschijnlijk niet naar 20.00u gegaan.
 

Joost

Well-known member
Dat wel, al wist je van te voren natuurlijk niet op welke data AZ uitwedstrijden moest spelen in Europa. Had AZ op 21 oktober niet uit (tegen Cluj) gespeeld maar thuis, dan had Groningen-AZ waarschijnlijk niet naar 20.00u gegaan.
Ook dat is echt onzin.

16 september is Randers v AZ
De volgende zondag is om1645 Heracles v AZ.
Dat is dus schijnbaar geen probleem.

Maar na Cluj uit op 21 oktober kan AZ niet om 1430 in Groningen voetballen maar moet die wedstrijd naar zondagavond.

AZ v PEC wordt zelfs dichter op de navolgende thuiswedstrijd tegen Cluj geschoven.

We moeten echt heel gauw stoppen met deze dwaasheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Satyr

Administrator
Forumleiding
We moeten echt heel gauw stoppen met deze dwaasheid.
Het komt ESPN beter uit, simpel zat. Die zondag zijn er 4 wedstrijden, één om 12:15, twee om 14:30 en één om 16:45. Dan is 20:00 een beter tijdslot voor een liveduel.
 
Bovenaan