Eredivisie 2019-2020

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vind nog steeds dat AZ gewoon de opties moet en mag opzoeken. Normaal gesproken is doelsaldo de doorslaggevende factor, maar er is nu niks normaals.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zie ook geen reden om maar afstand te doen van de CL miljoenen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja maar wat als de KNVB AZ CL voetbal had laten spelen? Dn was heel Nederland over Ajax heen gevallen, lekker consequent gedrag maar goed, dat zijn we wel gewend.
 

JMD

Well-known member
Ja maar wat als de KNVB AZ CL voetbal had laten spelen? Dn was heel Nederland over Ajax heen gevallen, lekker consequent gedrag maar goed, dat zijn we wel gewend.
Heel Nederland??? Zeg maar wat nu ook over AZ heen valt vanwege deze acties? Want ik zie grotendeels vooral mensen die dit van AZ belachelijk vinden. Maar goed, het is maar net waar je de nadruk op wilt leggen...

Je kan trouwens de vraag ook andersom stellen: hadden de Ajaxsupporters die nu AZ (terecht) belachelijk maken om de acties die ze doen hetzelfde gereageerd als Ajax 2e had gestaan en protest had aangetekend?
 

Eef de Kip

Well-known member
Haha ja joh JMD tuurlijk. Ik vind de reacties op AZ echt wel meevallen. En ik leg nergens nadruk op, ik constateer het slechts. Of mag ik dat niet omdat ik supporter van Ajax ben?
 

JMD

Well-known member
Als je de reacties op AZ echt vindt meevallen, waarom maak je zo'n opmerking dan?
 

Eef de Kip

Well-known member
omdat ik hier en van andere mensen hoor dat het logisch is dat ze de mogelijkheden onderzoeken, als het Ajax was geweest dan weet ik zeker dat ze er anders over hadden gedacht. Ik maak dus gewoon een vergelijking waar jij het de nadruk leggen op vindt maar goed, zo maar kans dat je hier anders over denkt.
 

Sjorro

Member
Ik, als buitenstaander, vind de regelgeving duidelijk genoeg.
Er is in het verleden afgesproken dat het doelsaldo telt en niet het onderlinge resultaat. Punt uit!
Misschien had de KNVB dit beter moeten vastleggen in de regels. (Afbreken competitie ivm oorlog, pandemie of andere onvoorziene omstandigheden...)
 

JMD

Well-known member
omdat ik hier en van andere mensen hoor dat het logisch is dat ze de mogelijkheden onderzoeken, als het Ajax was geweest dan weet ik zeker dat ze er anders over hadden gedacht. Ik maak dus gewoon een vergelijking waar jij het de nadruk leggen op vindt maar goed, zo maar kans dat je hier anders over denkt.
Dat mag.
En zo weet ik ook zeker dat de Ajaxsupporters die het nu gek vinden dat AZ dit onderzoekt het goedgepraat hadden als Ajax dat gedaan had.
 

Marinos

Well-known member
Daar is de competitie niet voortijdig afgebroken, dus gelden de reglementen daar gewoon. In Frankrijk en Nederland niet.
Ik ga het nog een keer proberen.

Wat is er mis met 'Zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke reglementen blijven' indien zich een onvoorziene situatie voordoet?
 

erka

Well-known member
Het tegenargument is natuurlijk ook niet helemaal onterecht.

Als je doelsaldo gebruikt moet je iedereen de kans geven op gelijke omstandigheden. Die zijn er niet omdat er nog een aantal wedstrijden moet worden gespeeld tegen verschillende tegenstanders. Als beide clubs onderling wel tegen elkaar hebben gespeeld is dat in dat opzicht wel een eerlijker factor. Anderzijds is de regel (ook bij tussentijdse ranglijsten) in Nederland al sinds jaar en dag dat doelsaldo voor onderling resultaat gaat dus ik vind het prima te begrijpen dat de KNVB toch doelsaldo gebruikt heeft.

Er is gewoon geen ideale oplossing.
 

Forza AZ

Well-known member
Als de KNVB gewoon had gezegd dat zij het doelsaldo het meest objectief vonden, dan was daar weinig tegen in te brengen geweest.

Maar ze hebben eerst gezegd dat de reglementen niet van toepassing zijn, en vervolgens diezelfde reglementen alsnog toegepast om de nummer 1 aan te wijzen. Dat klopt gewoon niet.
 
Bovenaan