KNVB heeft zichzelf echt in de voet geschoten door afgelopen vrijdag al zo nodig hebben te willen beslissen.
20 clubs in de eredivisie gaat niet gebeuren. Je kunt pas na 1 september beginnen en er komt een EK aan.
Benieuwd of de Franse bond zich ook de wil laat opleggen door de clubs. Ik gok van niet...
De KNVB moet een veto hebben wat mij betreft.
Dan moet je inderdaad minimaal 7 extra speelrondes inplannen na 1 september, de 3 uit augustus en de 4 extra voor de 2 extra clubs. Dan moet je de winterstop al schrappen en alle midweken volplannen. Dan kom je heel snel in de problemen als er wedstrijden afgelast worden.
Zou me niets verbazen als daar ook clubs gaan protesteren. Reims is namelijk ineens 1 plaats naar onder gezet omdat ze ineens het onderlinge resultaat hebben gebruikt, terwijl normaal gesproken het doelsaldo telt. En Amiens stond slechts 4 punten onder de streep met nog 10 wedstrijden te gaan, en had dus nog alle kans om zich te handhaven.
Bovendien gaan de burgemeesters daar nooit mee akkoord. Zodra er meer mogelijkheden zijn, zullen diverse evenementen staan te springen om 2021 weer ten tonele te verschijnen. Dat kan dan niet allemaal wijken voor een paar extra potjes voetbal.
In totaal zullen er niet extra wedstrijden zijn, want het aantal dat er in de Eredivisie bijkomen gaat er in de Eerste Divisie af. Wel meer wedstrijden met meer toeschouwers natuurlijk (als er publiek bij mag zijn).
De UEFA heeft in een brief aan FC Utrecht en de KNVB aangegeven dat de bond juist gehandeld heeft door het 'bekerticket' aan Feyenoord te geven. 'Als een bekertoernooi niet wordt uitgespeeld dan gaat het desbetreffende ticket naar de best geklasseerde ploeg op de ranglijst van de competitie' (nadat de CL-ploegen al weg zijn natuurlijk)
Lijkt me ook geen verkeerd plan.
Geen promovendi en RKC en ADO er uit.
Dan nog 2 clubs die op plastic spelen, Zwolle en VVV en dan nog random 2 aan te wijzen,clubs bijv. PSV en Utrecht. Ik geef maar een schot voor de boeg.
Wij gaan naar natuurgras!
Lijkt me ook geen verkeerd plan.
Geen promovendi en RKC en ADO er uit.
Dan nog 2 clubs die op plastic spelen, Zwolle en VVV en dan nog random 2 aan te wijzen,clubs bijv. PSV en Utrecht. Ik geef maar een schot voor de boeg.