Eredivisie 2019-2020

Batigoal

Well-known member
Laten we eerlijk zijn; ook een competitie met 18 clubs is hoogstwaarschijnlijk niet haalbaar komend seizoen. Die optie met een Eredivisie van 12 ploegen was zo gek nog niet.
 

De Wolf

Well-known member
In principe mag er op dit moment op 2 september gespeeld worden dus ik zie het probleem niet waarom 18 clubs onmogelijk is.
 

Forza AZ

Well-known member
In principe mag er op dit moment op 2 september gespeeld worden dus ik zie het probleem niet waarom 18 clubs onmogelijk is.

Nee, er mag tot 1 september NIET gespeeld worden. Over de periode daarna is nog niets besloten.

En als het echt niet anders kan, dan is een competitie met 18 of 20 clubs zeker mogelijk, ook al heb je te weinig speeldagen voor een competitie met 34 of 38 speelrondes. Je kunt altijd nog het competitieformat aanpassen naar een kortere vorm.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Anders spelen we gewoon een toernooi volgens het Zwitsers Systeem (herkenbaar voor schakers). Dan speel je met pak m beet 18 ploegen, maak je na elke ronde een stand op en speel je dan tegen diegene die het dichtst bij staat (en dan zoveel mogelijk om de beurt uit en thuis, net als bij schaken wit en zwart). Of je maakt er een dubbele confrontatie van (a la Europees), met uit en thuis en daarna de stand. Voordeel: je kunt het ook met 20 doen of met alle 36. Maakt niet uit.

Stel je speelt de Eredivisie met 18 clubs, speelt 9 ronden Zwitsers waarbij de score uit/thuis bij elkaar opgeteld wordt. Dat zijn dus 18 speeldagen. Wat zou daar uitkomen? Dat ga ik eens uitproberen.

edit: werkt niet goed met maar 18 deelnemers. Je wordt dan te veel beïnvloed door een toevallige slechte loting.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
En als het echt niet anders kan, dan is een competitie met 18 of 20 clubs zeker mogelijk, ook al heb je te weinig speeldagen voor een competitie met 34 of 38 speelrondes. Je kunt altijd nog het competitieformat aanpassen naar een kortere vorm.
Klopt. Maar dat kan natuurlijk niet tijdens het seizoen gebeuren... Dat er na 10 ronden ineens het systeem veranderd wordt. :)
 

Forza AZ

Well-known member
Klopt. Maar dat kan natuurlijk niet tijdens het seizoen gebeuren... Dat er na 10 ronden ineens het systeem veranderd wordt. :)

Nee, daar moet je natuurlijk vanaf het begin mee starten. Je kunt het beste kijken hoeveel speeldagen er beschikbaar zijn als je weet wanneer er gestart kan worden met voetballen en dan een competitieschema opstellen waarbij je nog wat open dagen laat voor het geval er wedstrijden afgelast moeten worden.
 

ALenstra

Well-known member
Als je rekent dat het weekend van 5/6 september het eerste weekend is dan heb je tot half mei iets van 37 weekends. En dan nog is er geen rekening gehouden met winterstop en interlandweekends.
 

JMD

Well-known member
Hypercube en jij zitten wel veel vaker op 1 lijn.

Haha, nee. Zelden. Dit is zo ongeveer de eerste keer dat ik het met hen eens ben met de playoff en competitieverklootpromotors...
Maar goed, eens moet de eerste keer zijn.

Overigens klinkt hun betoog leuk, maar voor de eredivisie is dit natuurlijk te laat. Je kan een afgebroken competitie, waar je een streep onder hebt gezet niet opnieuw herstarten.
 

Marinos

Well-known member
Haha, nee. Zelden. Dit is zo ongeveer de eerste keer dat ik het met hen eens ben met de playoff en competitieverklootpromotors...
Maar goed, eens moet de eerste keer zijn.

Overigens klinkt hun betoog leuk, maar voor de eredivisie is dit natuurlijk te laat. Je kan een afgebroken competitie, waar je een streep onder hebt gezet niet opnieuw herstarten.

Waarom niet?
 

erka

Well-known member
Jij vindt dus dat iets dat 'afgebroken' is en 'een streep eronder' heeft gezet wel gewoon weer kan beginnen?

Ja, waarom niet?

Je kunt een besluit best heroverwegen als er goede argumenten voor zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Ja, waarom niet?

Je kunt een besluit best heroverwegen als er goede argumenten voor zijn.

De clubs kunnen de promotie van Cambuur en De Graafschap ook nog mogelijk maken op de ALV, dus waarom dan inderdaad ook het afbreken van de competitie niet ongedaan maken.

Al ga ik er niet vanuit dat dat ook werkelijk gaat gebeuren.
 
Bovenaan