Eredivisie 2019-2020

Forza AZ

Well-known member
,,Voor de laatste stap, de massale evenementen met een landelijke uitstraling, kunnen we nog geen datum noemen.[/I]
Dan hoeven alleen de ArenA en De Kuip leeg te blijven. De andere clubs kunnen gewoon met publiek spelen, want die hebben een lokale uitstraling.
 

De Wolf

Well-known member
Een vaccin kan nog anderhalf jaar duren wat dus betekend dat er ook geen EK wedstrijd in de Arena gespeeld kan worden, het songfestival niet in Rotterdam gehouden kan worden en vrijwel iedere club failliet is (Ajax zou het een jaar vol kunnen houden).
 

Atreides

Well-known member
Een vaccin kan nog anderhalf jaar duren wat dus betekend dat er ook geen EK wedstrijd in de Arena gespeeld kan worden, het songfestival niet in Rotterdam gehouden kan worden en vrijwel iedere club failliet is (Ajax zou het een jaar vol kunnen houden).

Waar ga je dan vanuit?

Huidige inkomsten - uitgaven?
Huidige inkomsten en uitgaven minus cash?
Huidige inkomsten en uitgaven minus cash én op te nemen eigen vermogen?

En bovenstaande inclusief of exclusief herstructurering?
 

Forza AZ

Well-known member
en vrijwel iedere club failliet is (Ajax zou het een jaar vol kunnen houden).

De spelers leveren al salaris in:
https://nos.nl/artikel/2333092-akkoord-betaald-voetbal-collectieve-afspraak-salarisverlaging.html

Ik denk dat AZ het ook zeker wel volhoud. Financiëel gezonder dan Ajax misschien wel, al zal misschien de bouw van het nieuwe dak dan wel uitgesteld moeten worden.
 

De Wolf

Well-known member
Clubs verdienen niets aan kaartverkoop, de sponsorinkomsten zullen ook flink dalen. Ik denk dat een hoop clubs alleen al moeite hebben om de kerst te halen en dan zijn het snijden in salariskosten maar een pleister op de wond.
 

stc

Well-known member
Ik ben benieuwd waar Ome Toon & co mee komen inzake de seizoenskaarten daar sowieso een hele lange tijd zonder publiek wordt gespeeld.
 

stc

Well-known member
De spelers leveren al salaris in:
https://nos.nl/artikel/2333092-akkoord-betaald-voetbal-collectieve-afspraak-salarisverlaging.html

Ik denk dat AZ het ook zeker wel volhoud. Financiëel gezonder dan Ajax misschien wel, al zal misschien de bouw van het nieuwe dak dan wel uitgesteld moeten worden.

De afgesproken staffels voor salariskorting als volgt, meldt het ED.
0-25.000 euro - 0%
25.000-57.000 euro - 5% (via 2,5% salariskorting en inleveren van vakantiedagen)
57.000-114.000 euro - 7,5%
114.000-171.000 euro - 10%
171.000 euro-250.000 euro - 15%
250.000 euro-500.000 euro - 17,5%
500.000 euro en meer: 20%
https://www.ed.nl/psv/spelers-en-tr...inleveren-alle-bedragen-op-een-rij~a954a607b/
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Voor Cambuur te hopen dat de rechtbank niet in de Utrechtse wijk Ondiep staat. Dat kon weleens schipbreuk betekenen voor 't Woanskip.

:jerry:
 

Atreides

Well-known member
De afgesproken staffels voor salariskorting als volgt, meldt het ED.
0-25.000 euro - 0%
25.000-57.000 euro - 5% (via 2,5% salariskorting en inleveren van vakantiedagen)
57.000-114.000 euro - 7,5%
114.000-171.000 euro - 10%
171.000 euro-250.000 euro - 15%
250.000 euro-500.000 euro - 17,5%
500.000 euro en meer: 20%
https://www.ed.nl/psv/spelers-en-tra...rij~a954a607b/

Wat gaan ze in godsnaam met die vakantiedagen doen?

Betaalvoetballers asperge laten steken? Activiteiten begeleider in het bejaardenhuis van onze favoriete lid uit Dalfsen? Kassameisje uithangen bij de Appie?

Ook vraag ik me af of ze (al dan niet in samenspraak met het ministerie / fiscus) bovenstaande ook geldt voor niet Eu-spelers?
 

Atreides

Well-known member
Dolf Segaar vindt dat de KNVB meer tijd had moeten nemen om de gevolgen van de raadpleging te duiden. Maar zes clubs zouden tegen promotie/degradatie zijn. ADO Den Haag en RKC Waalwijk (belanghebbend en dus subjectief) telt hij niet mee. 'Van de dertig relevante clubs waren maar zes clubs tegen promotie en degradatie.'

Aha, die belachelijke redenering van de KNVB komt als een boemerang terug. :duim:
 

Joost

Well-known member
Vandaag;
,,Het was geen stemming, maar het peilen van meningen'', aldus Knijff. ,,De directeur betaald voetbal (Gudde, red.) zei dat er geen duidelijke meerderheid voor een bepaald besluit was. Cambuur en De Graafschap verwijten de KNVB het optellen van stemmen. Dat deed de KNVB niet en dat is een onzuivere redenering.''

Uit de brief;
Zoals reeds is opgemerkt, vindt het bestuur betaald voetbal het van belang dat voor zijn besluit met betrekking tot wel/geen degradatie en promotie in beginsel draagvlak bestaat. Om die reden wil het bestuur betaald voetbal graag met betrekking tot het te nemen besluit de meningen polsen van de betaald voetbalorganisaties (en de CSR en CTR). De kenbaar gemaakte meningen zullen door het bestuur betaald voetbal mede worden betrokken bij het uiteindelijke besluit.

ehh...?
 

Bernardo

Well-known member
Rechter vraagt Knijff: "Waarom worden de spelregels bij de peiling niet vooraf duidelijk gemaakt? Je kunt je voorstellen dat het stemgedrag daardoor verandert. Dat is het mistige in deze situatie."

https://twitter.com/sander_dvries/st...00924622647296

​​​​Geeft wat hoop, voor de rest heb ik er totaal geen verstand van. We zien het wel, ik hou het maar op 50/50
 

Joost

Well-known member
Rechter vraagt Knijff: "Waarom worden de spelregels bij de peiling niet vooraf duidelijk gemaakt? Je kunt je voorstellen dat het stemgedrag daardoor verandert. Dat is het mistige in deze situatie."

https://twitter.com/sander_dvries/st...00924622647296

​​​​Geeft wat hoop, voor de rest heb ik er totaal geen verstand van. We zien het wel, ik hou het maar op 50/50

De kans is altijd een stuk kleiner dan 50% dat de rechter de KNVB terugwijst.
Wat Segaar ook inbrengt, het bestuur betaald voetbal was bevoegd deze beslissing te nemen, daarover is eigenlijk geen enkele twijfel.

Het gaat er vooral om dat de KNVB in de besluitvorming heel krom heeft gehandeld. De rechter moet toetsen of Cambuur en De Graafschap door de besluitvoering niet onevenredig behandeld zijn.

Als de rechter de Graafschap en Cambuur in het gelijkstelt betekend dat overigens niet dat ze volgende jaar Eredivisie spelen, het betekend alleen dat de KNVB terug naar de tekentafel moet.
 
Bovenaan