Eredivisie 2019-2020

Forza AZ

Well-known member
Ze snappen het prima daar in Leeuwarden en Doetinchem. Niet voor niets kreeg de KNVB er ook flink van langs gisteren van de rechter. Met 1 stem meer voor had hij het hele besluit ongeldig verklaard.

Voor promotie hadden ze een punt, maar de kampioensschaal willen bij Cambuur terwijl ze slechts 4 punten voorsprong hadden met nog 9 wedstrijden slaat natuurlijk nergens op.
 

Batigoal

Well-known member
Hebben de clubs eigenlijk een mogelijkheid om iets als een motie van wantrouwen richting bestuur in te dienen? Dat de KNVB het slecht heeft aangepakt is wel duidelijk dus ik ben benieuwd of dit nog gevolgen gaat hebben. De onderlinge relatie met de clubs zal niet best zijn.
 

Joost

Well-known member
Hebben de clubs eigenlijk een mogelijkheid om iets als een motie van wantrouwen richting bestuur in te dienen? Dat de KNVB het slecht heeft aangepakt is wel duidelijk dus ik ben benieuwd of dit nog gevolgen gaat hebben. De onderlinge relatie met de clubs zal niet best zijn.

Ja;

Bestuur betaald voetbal Het bestuur betaald voetbal (benoemd door de Raad van Commissarissen betaald voetbal) geeft leiding aan de sectie betaald voetbal waaronder het houden van toezicht op de naleving van de Statuten, reglementen, uitvoeringsbesluiten en besluiten van organen van de sectie betaald voetbal. Het bestuur betaald voetbal is verantwoording verschuldigd aan de AVBV en tevens belast met de uitvoering van de door de AVBV genomen besluiten. Ook is het bestuur betaald voetbal belast met de vaststelling van en het toezicht op te spelen wedstrijden in het betaald voetbal. Het bestuur betaald voetbal, ook wel de statutaire directie van de sectie betaald voetbal, bestaat thans uit twee leden te weten de voorzitter (tevens directeur betaald voetbal) en de commercieel directeur en wordt bijgestaan door een bestuurssecretaris.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Intussen wordt zo'n beetje overal weer richting een herstart gewerkt... beetje voorbarig afgeblazen zo lijkt het.

Waarom er zo hard op 1 september is gehamerd is dan ook de vraag.
 

JMD

Well-known member
Intussen wordt zo'n beetje overal weer richting een herstart gewerkt... beetje voorbarig afgeblazen zo lijkt het.
Klopt. Maar goed, je kan het de eredivisie/1e divisie niet verwijten dat Rutte alles verbood tot 1 september. Hoogstens kan je het de clubs verwijten dat ze geen 1 front vormden over het 'wij willen doorspelen'. Dat gebeurde in Duitsland, Spanje, Italië, Engeland enz wel.
 

ALenstra

Well-known member
Probleem was wel dat de clubs niet op één lijn zaten en dus ook niet serieus genomen werden door de politiek.
 

JMD

Well-known member
Probleem was wel dat de clubs niet op één lijn zaten en dus ook niet serieus genomen werden door de politiek.

Precies. Dus was het voor de politiek ook makkelijk om een streep te zetten door betaald voetbal tot 1 september
 

De Wolf

Well-known member
Klopt. Maar goed, je kan het de eredivisie/1e divisie niet verwijten dat Rutte alles verbood tot 1 september. Hoogstens kan je het de clubs verwijten dat ze geen 1 front vormden over het 'wij willen doorspelen'. Dat gebeurde in Duitsland, Spanje, Italië, Engeland enz wel.

Daar gaat het puur om tv-geld.
 

ALenstra

Well-known member
Ik weet niet in hoeverre ze daar afhankelijk zijn van tv-gelden. Ik weet ook niet of ze net als in Nederland vooral afhankelijk zijn van kaartverkoop en sponsoring.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik weet niet in hoeverre ze daar afhankelijk zijn van tv-gelden. Ik weet ook niet of ze net als in Nederland vooral afhankelijk zijn van kaartverkoop en sponsoring.

Geen idee of de reden financiëel is in Denemarken en Oostenrijk, of dat ze gewoon een goed plan hebben gemaakt en graag de competitie willen uitspelen.

Er zijn zeker ook landen waar de TV-gelden en kaartverkoop nauwelijks iets opbrengt, maar waar ze toch de competitie uit gaan spelen.

Ik blijf het jammer vinden dat dat in Nederland niet kon. Ik heb alleen geen idee of bij een goed plan van de KNVB de overheid te overtuigen was geweest om al eerder dan 1 september (prof)voetbal toe te staan.
 

Joost

Well-known member
AZ is naar de UEFA gestapt om de eerste plaats af te dwingen.

een beetje rare stap mijne inziens, ze willen het seizoen terugbrengen tot 2 duels.
 

Fregge

Well-known member
AZ is naar de UEFA gestapt om de eerste plaats af te dwingen.

een beetje rare stap mijne inziens, ze willen het seizoen terugbrengen tot 2 duels.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
 

Forza AZ

Well-known member
AZ is naar de UEFA gestapt om de eerste plaats af te dwingen.

een beetje rare stap mijne inziens, ze willen het seizoen terugbrengen tot 2 duels.

Lijkt me kansloos, al hebben ze wel een punt door te verwijzen naar Frankrijk waar ze het doelsaldo niet hebben laten tellen maar het onderlinge resultaat bij een niet afgemaakt competitie de doorslag hebben laten geven.

Onzin natuurlijk dat AZ het seizoen wil terugbrengen naar 2 duels. Over 25 wedstrijden is het aantal punten gelijk. En dan moet je iets anders de doorslag laten geven. Dat is in Nederland normaal het doelsaldo, terwijl ze in andere landen het onderlinge resultaat of het aantal overwinningen gebruiken.

De vraag is nu wat is bij een niet uitgespeelde competitie het meest eerlijk is. Doelsaldo geeft een scheef beeld omdat niet tegen dezelfde clubs gespeeld is, en onderling resultaat is dan misschien eerlijker.

Maar zoals we in de promotie-soap al gezien hebben mag de KNVB gewoon bepalen wat ze willen. Dus zal dit protest van AZ kansloos zijn.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Onzin natuurlijk dat AZ het seizoen wil terugbrengen naar 2 duels. Over 25 wedstrijden is het aantal punten gelijk. En dan moet je iets anders de doorslag laten geven. Dat is in Nederland normaal het doelsaldo, terwijl ze in andere landen het onderlinge resultaat of het aantal overwinningen gebruiken.

De vraag is nu wat is bij een niet uitgespeelde competitie het meest eerlijk is. Doelsaldo geeft een scheef beeld omdat niet tegen dezelfde clubs gespeeld is, en onderling resultaat is dan misschien eerlijker.

Onderling resultaat is net zo scheef en oneerlijk als het doelsaldo omdat de sterkte van de nog te treffen tegenstanders niet gelijk is.

Als ze het echt eerlijk willen krijgen dan wordt alleen gekeken naar de duels die beide teams hebben gespeeld.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Laten we vooral AZ uitlachen en ons bedenken dat Ajax zoiets absoluut niet had geprobeerd :jerry:
 
Bovenaan