Eredivisie 2019-2020

Forza AZ

Well-known member
Molenaar gaat dan dus al uit van 20 clubs in de Eredivisie 2020/21. Dat is sowieso een slecht plan, omdat je dan in de knoop komt met het aantal beschikbare data in verband met de 4 extra speelrondes, terwijl je ook al 3 speelrondes uit augustus moet uitstellen.
 

JMD

Well-known member
Gooi je de beker er voor een jaar eruit voor de ere divisie clubs .

Dat kan ja, maar gaat 1) nooit die 7 rondes opleveren die over blijven en 2) voor de amateurclubs (of KKD-ploegen) is de charme van het bekervoetbal ook dat ze tegen Ajax, Feyenoord, PSV kunnen uitkomen. Die charme haal je dan wel weg. En de bekerwinnaar 2021 zal Europees gaan spelen het seizoen erna. Denk niet dat eredivisieploegen staan te springen om die plek weg te geven. (want als de kampioen bekerwinnaar wordt levert het gewoon een extra Europese plek in de eredivisie op)
 

Eef de Kip

Well-known member
Nummer laatst degradeert en nummer 1 van KKd promoveert, klaar. Welke keuze je ook maakt het is nooit goed, dat weten we nu al.
 

SanMark.

Well-known member
Dat kan ja, maar gaat 1) nooit die 7 rondes opleveren die over blijven en 2) voor de amateurclubs (of KKD-ploegen) is de charme van het bekervoetbal ook dat ze tegen Ajax, Feyenoord, PSV kunnen uitkomen. Die charme haal je dan wel weg. En de bekerwinnaar 2021 zal Europees gaan spelen het seizoen erna. Denk niet dat eredivisieploegen staan te springen om die plek weg te geven. (want als de kampioen bekerwinnaar wordt levert het gewoon een extra Europese plek in de eredivisie op)

Jij denkt weer in problemen. Je kan aanvragen bij de UEFA ivm de coronacrisis geen volwaardig beker toernooi word afgewerkt en je die plek graag in de competitie wil vergeven.

Die charme haal je voor 1 jaar weg. En er zijn ook jaren geweest dat de top 6 zo laat instroomde dat er haast al geen semi prof club meer inzat.
 

Abubakari

Well-known member
Nummer laatst degradeert en nummer 1 van KKd promoveert, klaar. Welke keuze je ook maakt het is nooit goed, dat weten we nu al.

Ik vind dit anders een fantastische keuze.

Bepaal jij ook maar gelijk wat we met het kampioenschap doen, ik heb alle vertrouwen dat jij daar ook iets goeds voor bedenkt.

Maar serieus, Cambuur voor RKC zou niet meer dan gerechtigheid zijn. Kan mij ook niet voorstellen dat behalve pes5 daar iemand tegen is.
 

Eef de Kip

Well-known member
Bepaal jij ook maar gelijk wat we met het kampioenschap doen, ik heb alle vertrouwen dat jij daar ook iets goeds voor bedenkt.

Hmm lastig maar ik probeer het. In principe ben ik er voor om een competitie uit te spelen, als dat niet kan opteer ik om de stand te pakken - mits iedereen dezelfde hoeveelheid wedstrijden gespeeld - op het moment dat een competitie beëindigd wordt op last van hogerhand.
In dit geval lijkt me niet meer dan normaal dat Ajax kampioen wordt.

Maar je mag ook eerlijk zeggen als je dit een rare keuze vindt hoor.
 

ALenstra

Well-known member
Gewoon deze competitie schrappen en opnieuw beginnen. Niemand kampioen, niemand promoveert en niemand degradeert.
 

Bernardo

Well-known member
UEFA komend seizoen gewoon Europees voetbal schrappen reizen tussen landen zal toch wel een probleem worden voorlopig, alle tijd voor alle competities om een heel seizoen te spelen. Kan de Eredivisie prima naar 20 teams, probleem opgelost.:duim:
 

Maasveld

Well-known member
UEFA komend seizoen gewoon Europees voetbal schrappen reizen tussen landen zal toch wel een probleem worden voorlopig, alle tijd voor alle competities om een heel seizoen te spelen. Kan de Eredivisie prima naar 20 teams, probleem opgelost.:duim:
Had je dat ook gezegd als Cambuur 4de zou staan?
 

Bonehead

Well-known member
Gewoon deze competitie schrappen en opnieuw beginnen. Niemand kampioen, niemand promoveert en niemand degradeert.

Ik kan niet inkomen dat dit het gewoon niet gaat worden. Er is nog een kwart van de competitie te spelen en er is nog niks beslist. Erg vervelend voor De Graafschap en met name Cambuur. RKC en zeker ADO Den Haag gaan zeker niet accoord met degradatie. En met 18 clubs waaronder vier jong teams is de KKD ten dode opgeschreven en dat laten die 14 clubs natuurlijk nooit toe.
 

JMD

Well-known member
Ja, dan hadden we volgend seizoen veel meer kans op promotie gehad. Daarom snap ik het gejank van oa NAC en Volendam ook niet. 2 concurrenten minder volgend seizoen..
Dat is natuurlijk maar ten dele waar, want grote kans dat er volgend jaar minder ploegen promoveren (omdat de eredivisie toch weer terug moet naar 18). 2 rechtstreekse plekken op 16 clubs (Jongteams kunnen niet promoveren) is natuurlijk beter dan 1 op 14.
 

Bernardo

Well-known member
Dat is natuurlijk maar ten dele waar, want grote kans dat er volgend jaar minder ploegen promoveren (omdat de eredivisie toch weer terug moet naar 18). 2 rechtstreekse plekken op 16 clubs (Jongteams kunnen niet promoveren) is natuurlijk beter dan 1 op 14.

Hoezo minder? Veranderd seizoen helemaal niks. Eenmalig 4 rechtstreeks degraderen, IPV 2. Dus dan gewoon 2 rechtstreekse promoties.
 
Bovenaan