[EK kwalificatie] Nederland - Tsjechi? (dinsdag 12 oktober)

[EK kwalificatie] Nederland - Tsjechi? (dinsdag 12 oktober)

  • Winst voor Oranje en naar de play offs

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    13
  • Opiniepeiling gesloten .

Keyser S?ze

New member
Bij alle dieptepunten van de afgelopen tijd vind ik onderstaande quote uit het AD wel een humoristisch hoogtepuntje.

Het bestuur van de offici?le supportersvereniging, waarbij zo'n 50.000 mensen zijn aangesloten, kwam dinsdag direct na de ontluisterende nederlaag tegen Tsjechi? (2-3) bijeen voor 'crisisoverleg'. ,,Daar zijn wel wat vloekjes gevallen'', erkent Pouw. ,,Maar nu met de beschuldigende vinger wijzen naar bondscoach Danny Blind of KNVB-directeur Bert van Oostveen is te makkelijk.
 

Fenerium

Member
Turkije is inderdaad absoluut niet beter dan het Nederlandselftal, echter vechten de turken wel voor elke bal, elke centimeter en voor elkaar. Ze zijn trots dat ze voor het land mogen uitkomen en willen zichzelf tegenover hun natie niet volledig voor lul zetten.

Dat is ook het enige wat ze kunnen, vechten, de Turken nemen de leus voetbal is oorlog net iets te serieus. Gisteren kreeg Gokhan Tore rood voor het bijna breken van een IJslands been.

Fatih Terim heeft geen verstand van voetbal, een tactisch onbenul, hoe hij ooit bij AC Milan hoofdtrainer is geweest is ook een wereldmysterie, maar hij weet wel hoe je een elftal moet motiveren. Onder deze coach en zijn werkwijze won Galatasaray ooit de UEFA Cup en bereikte Turkije de halve finale op het EK van 2008. Het is enkel bl?ren in de kleedkamers en langs de zijlijn meer is het niet. De Rinus Michels van het Turkse voetbal want wanneer Turkije in de put zit wordt Terim aangesteld als bondscoach.
 

Fabian

Active member
We moeten ook niet opeens wijzen naar IJsland of Turkije en wat daar goed gaat in verhouding met Nederland. Je kunt wel meer landen ernaast leggen die beter gepresteerd hebben. Qua resultaten vallen we nu net boven Malta en Liechtenstein.

Dat je onder deze landen eindigt op een troosteloze vierde positie geeft vooral weer dat je eigenlijk alles fout hebt gedaan wat je fout kon doen. Er moet goed gekeken worden hoe het zo ver heeft kunnen komen.

In alle geledingen moet men in de spiegel kijken en onderzoeken waar het bij zichzelf fout is gegaan. Van de leiding bij de KNVB, de RvC, de trainersstaf en het elftal. Ik ben alleen bang dat een aantal heren dat niet zullen doen, waardoor het aanmodderen blijft. In ieder andere bedrijfsvoering moet je na dergelijke cijfers of resultaten je conclusies trekken. Klaarblijkelijk ligt dat in Zeist anders. Zoveel fouten maken en dan nog met droge ogen beweren dat men weet waar ze mee bezig zijn en geen gekke dingen gaan doen.

'We zijn aan het bouwen', aldus Van Oostveen. Tot heden is hij vooral aan het afbreken, maar klaarblijkelijk heeft hij de Berlijnse muur voor zijn kop.

Kan er met mijn pet niet bij.
 

leo1949

Well-known member
Nog niet zo lang geleden lachte we als in een poule als deze terecht kwamen want plaatsing was dan gewoonweg zeker.
Ik denk dat we nu zelfs tegen Gibraltar nog in de problemen zou komen.
Dit geeft wel aan wat de kwaliteiten van Van Gaal zijn.
We moeten met onze jonge spelers helemaal van vooraf aan beginnen en weer iets opbouwen zodat onze leeuw weer kan brullen.
 

Mario

Well-known member
Nog niet zo lang geleden lachte we als in een poule als deze terecht kwamen want plaatsing was dan gewoonweg zeker.
Ik denk dat we nu zelfs tegen Gibraltar nog in de problemen zou komen.
Dit geeft wel aan wat de kwaliteiten van Van Gaal zijn.
We moeten met onze jonge spelers helemaal van vooraf aan beginnen en weer iets opbouwen zodat onze leeuw weer kan brullen.

Mee eens, maar ik vraag mij af of Blind daarvoor de aangewezen persoon is. Ik denk dat er toch een wat strakker regime voor nodig is ala van Gaal. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe Blind is met jeugd, maar feit is dat de 'oude' generatie niet eeuwig door kunnen blijven gaan, al vinden ze op dit moment zelf van wel.
 

Fabian

Active member
Nog niet zo lang geleden lachte we als in een poule als deze terecht kwamen want plaatsing was dan gewoonweg zeker.
Ik denk dat we nu zelfs tegen Gibraltar nog in de problemen zou komen.
Dit geeft wel aan wat de kwaliteiten van Van Gaal zijn.
We moeten met onze jonge spelers helemaal van vooraf aan beginnen en weer iets opbouwen zodat onze leeuw weer kan brullen.

Van Gaal heeft boven kunnen gepresteerd, maar we moeten nu niet doen alsof het niveau van Oranje zich op dezelfde hoogte bevindt als Gibraltar. Dat is namelijk ook niet de realiteit.
We zijn niet zo goed als we op het WK deden blijken, maar we zijn ook niet zo slecht als dat het nu lijkt. Dit is gewoon een wanprestatie.

Overigens... ik lees te vaak nu over brullende leeuwen. Kunnen die in de dooddoeners-topic?
 

Fenerium

Member
Jongens niet zo wanhopig doen. De Belgen hebben 12 jaar moeten wachten. Nederland zal er in 2018 of 2020 gewoon weer bij zijn. Een trainerswissel tijdens de kwalificatiereeks zou geen ??n voetballand ten goede komen. Verkeerde keuzes, de wantrouw van het Oranje-publiek, de media die je voortdurend onder druk zet. Dan is het niet zo gek dat het misgaat. Wat Nederland moet doen is voordat het EK van start gaat heel wat oefenwedstrijden spelen tegen landen die op het EK actief zullen zijn. Dan ben je tegen de tijd dat de kwalificaties voor het WK van 2018 beginnen misschien beter voorbereid. Dit doe je allemaal uiteraard met een andere bondscoach.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van Gaal heeft boven kunnen gepresteerd, maar we moeten nu niet doen alsof het niveau van Oranje zich op dezelfde hoogte bevindt als Gibraltar. Dat is namelijk ook niet de realiteit.
We zijn niet zo goed als we op het WK deden blijken, maar we zijn ook niet zo slecht als dat het nu lijkt. Dit is gewoon een wanprestatie.

Overigens... ik lees te vaak nu over brullende leeuwen. Kunnen die in de dooddoeners-topic?

Ik bedoel maar. Onder Van Marwijk en Van Gaal gingen de kwalificaties heel gemakkelijk. Die misten ook wel spelers tijdens de kwalificatie. Dat staat helemaal los van dat 5-3-2 systeem. We kwalificeerde ons steeds makkelijk middels het 4-3-3 systeem. We hoeven niet pers? de groep te winnen, maar het is een hele stap om kansloos vierde te worden. Dat hele gelul over met jonge jongens helemaal van vooraf aan beginnen en opbouwen gaat mij ook veel te ver. Je selecteert de spelers die op dat moment het beste voor staan. Het enige belang is de korte termijn. Je moet je kwalificeren voor het eerstvolgende toernooi. Ik vind het ook gelul van Van Oostveen dat we nu zo goed aan het bouwen zijn aan de toekomst. Ik heb het niet gezien.
 

Mario

Well-known member
Je hebt ook niet zo'n grote vijver om uit te vissen. Je zal ook gewoon met een groot deel van deze groep verder moeten gaan.
 

Susa

New member
Jongens niet zo wanhopig doen. De Belgen hebben 12 jaar moeten wachten. Nederland zal er in 2018 of 2020 gewoon weer bij zijn. Een trainerswissel tijdens de kwalificatiereeks zou geen ??n voetballand ten goede komen. Verkeerde keuzes, de wantrouw van het Oranje-publiek, de media die je voortdurend onder druk zet. Dan is het niet zo gek dat het misgaat. Wat Nederland moet doen is voordat het EK van start gaat heel wat oefenwedstrijden spelen tegen landen die op het EK actief zullen zijn. Dan ben je tegen de tijd dat de kwalificaties voor het WK van 2018 beginnen misschien beter voorbereid. Dit doe je allemaal uiteraard met een andere bondscoach.

Zo is het maar net de generatie de Vrij, BMI, klaassen, Daley Blind, Bruma etc is gewoon wat zwakjes.

Gebrek aan kwaliteit zeggen ze dan.
 

Maasveld

Well-known member
Een voetballer is tegenwoordig op zijn sterkst midden-achteraan 20. Van die leeftijdscategorie hebben we er precies 0.

Edit: over het algemeen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan