[EK kwalificatie] Nederland - Tsjechi? (dinsdag 12 oktober)

[EK kwalificatie] Nederland - Tsjechi? (dinsdag 12 oktober)

  • Winst voor Oranje en naar de play offs

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    13
  • Opiniepeiling gesloten .

Fenerium

Member
Turkije rechtstreeks geplaatst.

Tja wat kan ik erover zeggen, ze spelen absoluut niet beter voetbal dan Nederland. Ik verwacht er niet veel van, dit is voorlopig wel het laatste toernooi waar ze aan mee zullen doen, ook de Turken zullen na het WK van 2018 drastisch op zoek moeten gaan naar een nieuwe generatie.
 

bqandy

Well-known member
Het verdedigende en opbouwende gestuntel en zelfs regelmatig het gebrek aan het simpel aannemen van een bal werd tegen Kazachstan nog wat verbloemd, omdat de tegenstander qua handelingssnelheid als een topklasser speelde. Tegen de Tsjechen werd dat dus net als in eerdere wedstrijden wel weer afgestraft. Het leek misschien af en toe aanvallend wel wat, maar op de details word je dus afgetroefd en ben je beduidend zwakker dan de rest.
 

Abubakari

Well-known member
Tsjechi? 1-2 & 2-3
IJsland 0-2 & 0-1
Turkijke 1-1 & 0-3
-------------------
1 uit 6, vier goals gemaakt (waarvan twee toen je al uitgeschakeld was) en 12 tegen.

Er is veel gezegd over de defensie en het middenveld maar 4 schamele goaltjes in 6 wedstrijden (De Vrij 1, Sneijder 1, van Persie 1, Huntelaar 1) zegt ook wel iets over het totale falen lijkt mij. Ik begrijp van Janssen dat we het Depay niet kwalijk kunnen nemen dat hij in 8 (hele) kwalificatie wedstrijden nul goals en nul assists heeft gegeven. Die moet je niet op zijn Oranje wedstrijden beoordelen. Maar Depay is dus gewoon een prutser. Zelfs de door de Ronald Janssen ongeveer 1000 keer prutser genoemde Daley Blind heeft meer assists gegeven (en in de PL ook al vaker gescoord dan Depay. Maar Depay moet je waarschijnlijk ook niet op zijn Man Utd wedstrijden beoordelen).

Maar goed, een drama, dat was het. Niemand uitgezonderd. De grootste Oranje blamage ooit.
 

Kevah

New member
Tja wat kan ik erover zeggen, ze spelen absoluut niet beter voetbal dan Nederland. Ik verwacht er niet veel van, dit is voorlopig wel het laatste toernooi waar ze aan mee zullen doen, ook de Turken zullen na het WK van 2018 drastisch op zoek moeten gaan naar een nieuwe generatie.

Turkije is inderdaad absoluut niet beter dan het Nederlandselftal, echter vechten de turken wel voor elke bal, elke centimeter en voor elkaar. Ze zijn trots dat ze voor het land mogen uitkomen en willen zichzelf tegenover hun natie niet volledig voor lul zetten.
 

De Wolf

Well-known member
Hebben IJsland en Tsjechi? dan ook meer kwaliteit? Het zijn gewoon elftallen die wel werken. Nederland is gewoon een verzameling van spelers wat niet werkt.
 

Eresd?g?

Banned
Met tien man zag ik aan Tsjechische zijde mooiere aanvallen dat aan de Nederlandse zijde die met 11 speelden. Het is niet alleen inzet en teamverband en felheid. Het is ook kwaliteit. Een mannetje uitspelen...gogme... Dat mis ik bij heel veel spelers.
 

JMD

Well-known member
Hebben IJsland en Tsjechi? dan ook meer kwaliteit? Het zijn gewoon elftallen die wel werken. Nederland is gewoon een verzameling van spelers wat niet werkt.

Vooral een verzameling spelers die niet willen werken voor elkaar en zich allemaal heel belangrijk en goed vinden en niet tegen kritiek kunnen.
 

Keyser S?ze

New member
Turkije is inderdaad absoluut niet beter dan het Nederlandselftal, echter vechten de turken wel voor elke bal, elke centimeter en voor elkaar. Ze zijn trots dat ze voor het land mogen uitkomen en willen zichzelf tegenover hun natie niet volledig voor lul zetten.

En ze zingen het volkslied mee.
 
Bovenaan