EK 2021 wedstrijdtopic

Maasveld

Well-known member
Dat weet ik niet. Een nummer 2 of 3 uit een andere poule, denk ik. Maar lijkt me dat je van alle landen het liefst Frankrijk, Portugal, Duitsland, Italie, Belgie en Engeland wil ontlopen. Die eerste drie zitten bij elkaar in de poule en moet je dus via bovenstaand scenario hopen te ontlopen. En die laatste drie worden waarschijnlijk wel eerste in hun poule, dus die ontloop je sowieso. Van alle andere landen moeten we kunnen winnen.
Ik zou niet weten waarom we bang moeten zijn voor Duitsland.
 

JMD

Well-known member
Ok, komt 'ie. Wat ik dus begreep is dat de nummer 3 uit poule A niet door moet gaan. Met de huidige tussenstanden is Zwitserland de nummer 3. Als zij dus niet winnen van de Turken, dan moeten wij in de volgende ronde sowieso niet tegen Frankrijk, Portugal of Duitsland.
Als Turkije wint staan die op 3 punten en hebben die ook nog een kansje om door te gaan. Maar een gelijkspel zou daar het allermooist zijn
 

Abubakari

Well-known member
Als Turkije wint staan die op 3 punten en hebben die ook nog een kansje om door te gaan. Maar een gelijkspel zou daar het allermooist zijn
Met dat doelsaldo van Turkije kunnen ze het wel shaken met 3 punten, die gaan echt niet ruim van Zwitserland winnen.
 

Joost

Well-known member
Juist nu is het klip en klaar. Hij krijgt de bal op de hand dus afgekeurd. Duidelijker kan niet. En dan heb ik nog niet eens over die andere hand waar die hij op de schouder legt van zijn tegenstander.

Italië is het enige land dat overtuigd momenteel. Een genot om naar te kijken. Zal je altijd zien dat ze het in de knockoutfase afleggen tegen een Frankrijk of zo.
In de tweede herhaling was het heel duidelijk inderdaad.
 

JMD

Well-known member
Met dat doelsaldo van Turkije kunnen ze het wel shaken met 3 punten, die gaan echt niet ruim van Zwitserland winnen.
Klopt.
Maar soms is 3 punten sowieso al genoeg. In 1986 ging Uruguay met 2 punten en een saldo van -5 nog door als 1 van de 4 beste nrs 3. (was nog wel ten tijde van de 2-puntenregel)
 
Bovenaan