EK 2021; Oranje

Max

Administrator
Forumleiding
En ook @ De Wolf:

Jong Oranje speelt toch niet? Ja, vorige week wel. Maar hij kon daarna toch makkelijk aansluiten bij het 'grote' Oranje?

Helemaal met je eens. Sowieso had Bijlow er al in het najaar bij de eerste interlandperiode erbij moeten zitten. Bizot blunderde vijf duels op rij en Bijlow blonk uit. Daarna had hij bij de definitieve selectie of als vervanger van Cillessen er ook makkelijk bij kunnen zitten. Bijlow is duidelijk in goede vorm en fit gezien de laatste speelrondes eredivisie, playoffs en het jeugd EK. Waar Bizot gewoon een verschrikkelijk kut jaar heeft gedraaid en Krul eerder bij het Nederlands elftal ook geen sterke indruk maakte. Ik vind Bijlow op dit moment misschien wel de beste Nederlandse keeper.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar even serieus, ik vind het onbegrijpelijk dat er geen vervanger wordt opgeroepen. "Om het groepsproces niet te verstoren," of zoiets onzinnigs las ik. Je neemt toch gewoon het maximale aantal spelers mee als kan? Natuurlijk zijn er nu nog wat middenvelders over, maar tijdens het toernooi krijg je ook te maken met blessures en schorsingen. Het zou toch balen zijn als je dan tekort in je keuzes zit terwijl je gewoon nog een vervanger mee had kunnen nemen.
Heb je helemaal gelijk in. Je had zelfs nog even kunnen overwegen of je wellicht een speler op een andere positie meeneemt gezien de eerdere pijntjes van De Ligt en Aké. Karsdorp bijvoorbeeld voor rechtsback, zodat je daar Veltman en Timber niet nodig gaat hebben mocht Dumfries nog wegvallen. Of St. Juste die ook vrij multi-inzetbaar is.
 

Abubakari

Well-known member
Nou, er zijn wel argumenten te bedenken om Bijlow te verkiezen boven Bizot.
Dus omdat Bijlow er niet bij zit en Bizot wel krijgen we de hele tijd dat gecalimero over dat er alleen Ajacieden worden geselecteerd? Bijlow is toch gewoon driekwart seizoen geblesseerd geweest?
Misschien eerst eens een heel seizoen presteren in plaats van een paar maanden voordat hij mee mag naar een groot toernooi.
 

JMD

Well-known member
Maar even serieus, ik vind het onbegrijpelijk dat er geen vervanger wordt opgeroepen. "Om het groepsproces niet te verstoren," of zoiets onzinnigs las ik. Je neemt toch gewoon het maximale aantal spelers mee als kan? Natuurlijk zijn er nu nog wat middenvelders over, maar tijdens het toernooi krijg je ook te maken met blessures en schorsingen. Het zou toch balen zijn als je dan tekort in je keuzes zit terwijl je gewoon nog een vervanger mee had kunnen nemen.
Dit dus vooral... Wat is toch dat De Boer zo aan dat groepsproces hangt? En alsof die spelers nooit hebben meegemaakt dat er ineens iemand bij komt. Dat gebeurt op een club continu. En daar weet je dan vaak weinig van die speler. Hier zou er iemand bijgehaald worden die bekend is bij de meeste spelers (danwel wegens eerdere Oranjeselecties, danwel omdat men hem kent van de eredivisie ofzo)...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dus omdat Bijlow er niet bij zit en Bizot wel krijgen we de hele tijd dat gecalimero over dat er alleen Ajacieden worden geselecteerd? Bijlow is toch gewoon driekwart seizoen geblesseerd geweest?
Misschien eerst eens een heel seizoen presteren in plaats van een paar maanden voordat hij mee mag naar een groot toernooi.

Nou, dat hoop ik niet. Bij Oranje boeit het mij persoonlijk precies niks waar de internationals een verleden hebben. Als ze samen maar goed presteren. Maar goed, het was een antwoord op jouw vraag welke (ex-)Feyenoorder, naast Karsdorp, in aanmerking zou kunnen komen voor een plek in de selectie van Oranje. En toen zei ik Bijlow. Niet als eerste keeper, maar als derde. Als iemand die van alle jonge Nederlandse keepers objectief gezien over een paar jaar de meeste aanspraak maakt op een plek onder de lat bij Oranje. En het klopt dat hij dit seizoen te weinig minuten heeft gemaakt, maar om hem daarom niet mee te nemen, nogmaals als derde doelman, dat vind ik flauwekul. Hij heeft evenveel eredivisiewedstrijden gespeeld als Gravenberch en twee keer zoveel als Timber. En ja, hun selectie vind ik ook terecht.

Weet je, mijn lobby voor Bijlow komt niet alleen door mijn vertrouwen in Bijlow. Maar ook als je kijkt naar de keepers die nu wel meegaan. Drie dertigers, waarvan eentje in de Engelse Championship keept. Eentje zelfs al 38 is, weliswaar de laatste paar maanden aardig gekeept heeft in de eredivisie, maar daarvoor vijf jaar lang alleen maar op de bank gezeten heeft. En een middelmatige eredivisiekeeper, wiens afgelopen seizoen vooral gekenmerkt werd door blunders. Waarom drie dertigers mee, die nooit meer beter gaan worden, als je een 23-jarige hebt die wel heel veel progressie boekt en onmiskenbaar talentvol is?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dus omdat Bijlow er niet bij zit en Bizot wel krijgen we de hele tijd dat gecalimero over dat er alleen Ajacieden worden geselecteerd? Bijlow is toch gewoon driekwart seizoen geblesseerd geweest?
Misschien eerst eens een heel seizoen presteren in plaats van een paar maanden voordat hij mee mag naar een groot toernooi.

Nou ja Bizot kent De Boer ook van mijn Ajax tijd, volgens mij maakte de bondscoach daar zelf ook een referentie naar. Net als dat De Boer begon over Tete op de Ajax training. Stekelenburg die drie seizoenen niet had gespeeld en na een paar duels opeens weer bij de selectie zat en nu 1/3 seizoen heeft gekeept. Nu snap ik overigens wel dat Stekelenburg erbij zit. Dat is na het stoppen van Van der Sar qua talent de beste keeper. Op de overige Ajacieden of ex-Ajacieden na snap ik de selecties wel. Al ben ik geen fan van Promes en Veltman.

Maar bij Bijlow moet er opeens een heel seizoen presteren. Bizot presteert het hele jaar matig tot kut. Stekelenburg heeft 2/3 van het seizoen op de bank gezeten. Is dat beter dan 15 van de 16 wedstrijden goed keepen (exclusief Europees)? Als je dan Bijlow niet selecteert, ga dan voor andere keepers die in tegenstelling tot Bizot een goed seizoen hebben gedraaid. Zoals Drommel, Pasveer of Marsman.
 

Abubakari

Well-known member
Wanneer was jouw Ajax-tijd?
Ik gok die 7 jaar dat ze geen kampioen werden.

@Jamel
Van mij had Bijlow mee gemogen hoor, wat je zegt, Krul en Bizot is ook niet veel.
Maar het was toch zo dat je als je ek - 21 speelde je niet meer voor Oranje geselecteerd kon worden?

@Hankie
Nee, ik bedoel meer het algehele Feyenoord gezeur over teveel ex Ajacieden, niet persé op DVK.
 

Batigoal

Well-known member
Overigens wil de neef van Promes dat het OM nog vóór het EK start met de strafzaak tegen Quincy Promes. Wordt het groepsproces toch verstoord.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Overigens wil de neef van Promes dat het OM nog vóór het EK start met de strafzaak tegen Quincy Promes. Wordt het groepsproces toch verstoord.

Dat viel te voorzien. Een interland onder Blind volgens mij wel eens goed gespeeld, maar verder toch aardig inwisselbaar met erg andere buitenspeler als El Ghazi of Bergwijn. Nu het groepsproces toch al wordt bedreigd, misschien toch maar een vervanger voor Van de Beek oproepen om het gemis van Promes of de kwaaltjes van De Ligt, Blind en Aké op te vangen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kunnen toch wel zonder Promes?

Had nooit opgeroepen moeten worden. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar vooralsnog is er helemaal niets bewezen. Er liggen hele ernstige beschuldigingen op tafel en iederee had kunnen voorzien dat de zaak weer aangewakkerd zou worden zodra Promes weer in de picture kwam in Nederland. Lekker naïef om te denken dat dit allemaal geruisloos voorbij zou gaan. Het kan me niet schelen of hij schuldig is, of niet. Feit is dat de onrust over de onduidelijkheid zeer onwenselijk is in de voorbereiding op een EK.
 

gevegt

Well-known member
Overigens wil de neef van Promes dat het OM nog vóór het EK start met de strafzaak tegen Quincy Promes. Wordt het groepsproces toch verstoord.
Er was de KNVB toch gegarandeerd dat het proces pas na het EK zou plaatsvinden?
Dit riekt naar chantage.
 

Maasveld

Well-known member
Had nooit opgeroepen moeten worden. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar vooralsnog is er helemaal niets bewezen. Er liggen hele ernstige beschuldigingen op tafel en iederee had kunnen voorzien dat de zaak weer aangewakkerd zou worden zodra Promes weer in de picture kwam in Nederland. Lekker naïef om te denken dat dit allemaal geruisloos voorbij zou gaan. Het kan me niet schelen of hij schuldig is, of niet. Feit is dat de onrust over de onduidelijkheid zeer onwenselijk is in de voorbereiding op een EK.
Bovenstaande is eigenlijk ook nog eens totaal irrelevant, aangezien hij het afgelopen seizoen nu niet bepaald heeft laten zien in het Nederlands elftal thuis te horen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bovenstaande is eigenlijk ook nog eens totaal irrelevant, aangezien hij het afgelopen seizoen nu niet bepaald heeft laten zien in het Nederlands elftal thuis te horen.
Schijnt in Rusland de pannen van het dak te hebben gespeeld, maar in het Nederlands elftal is het op een interland na niks bijzonders.
 
Bovenaan