EK 2021; Oranje

PES5

Administrator
Forumleiding
Plaats hier alles over de mannen van Frank de Boer op weg naar en op het EK.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Frank de Boer mag 26 spelers meenemen. Eens even kijken of we er hier samen uitkomen.

3 doelmannen. Deze staan wel vast denk ik.

Cillissen
Krul
Stekelenburg

Dan houd je 23 spelers over, dus 7 of 8 per linie.

Achterin zeker

Dumfries
De Ligt
De Vrij
Aké
Wijndal

mits fit
Blind en Van Dijk

Laatste plek is dan voor Timber of Van Aanholt denk ik. Timber kan zowel rechts als centraal en blinkt uit bij Ajax. Van Aanholt hangt van Blind af.
Kan Van Dijk niet mee, dan zal er denk ik nog een rechtsback bijkomen.

Middenveld zeker
De Roon
De Jong
Wijnaldum
Gravenberch
Klaassen
Vd Beek

Daar zal misschien nog eentje bijkomen.

Voorin:
Bergwijn
Berghuis
Depay
De Jong
Babel
Stengs
Malen

Hier zal misschien Weghorst of Gakpo nog bijkomen.


Mijn ideale 26, los van favorieten van De Boer:

1 Cillessen
16 Stekelenburg
26 Krul

15 Timber
2 Dumfries
4 Van Dijk
14 De Vrij
3 De Ligt
13 Aké
12 Blind
5 Wijndal

17 De Roon
6 F. De Jong
18 Klaassen
8 Gravenberch
10 Wijnaldum
19 Vd Beek
20 J. Veerman

7 Berghuis
21 Stengs
9 Depay
22 L. de Jong
23 Weghorst
11 Gakpo
24 Bergwijn
25 Malen

Opstelling nav nummering:

Cillissen
Dumfries
De Ligt
Van Dijk
Wijndal
De Jong
Gravenberch
Wijnaldum
Berghuis
Depay
Gakpo
 

Maasveld

Well-known member
Zou de Boer idd gek genoeg zijn om Robben mee te nemen naar het EK?
Kan prima als assistent meegaan toch?

Ik denk dat ie vooral jongens als Timber, Koopmeiners, Bakker, Gakpo en El Ghazi er in de voorselectie bij moet nemen, dan kunnen ze in de voorbereiding hun selectie afdwingen.
 

Abubakari

Well-known member
Stel Oranje wordt eerste in de poule, dan heb je een redelijke kans dat je tegen de nummer 3 uit poule F speelt, Duitsland, Frankrijk, Hongarije of Portugal.
Het andere land dat als groepswinnaar de nummer 3 uit F kan treffen is de groepswinnaar uit B, dat zou prima België kunnen zijn. Kortom, als de nummer van de poule des doods door gaat dan is de nummer 1 uit B (Belgie, Denemarken, Rusland Finland) of de nr. 1 uit de groep van Oranje sowieso de tegenstander.

Stel Oranje wordt tweede in de poule, dan tref je nummer 1 uit groep A, redelijke kans dat dat Italië wordt.


check hier je verwachte EK uitkomst:

 

Makanaky

Well-known member
De Boer denkt dat 'we' met 3-1 winnen van Oekraïne en met 2-1 van Oostenrijk, geen grap. Dan zouden 'we' welhaast moeten verliezen van Pandev en co. om niet eerste te worden. Nou ja, Duitsland lukte het onlangs ook dus lijkt me niets onmogelijk te zijn.
 

Mario

Well-known member
Duitsland is over de houdbaarheidsdatum heen, en Italië speelt gewoon 3x gelijk, wordt Zwitserland de tegenstander in de volgende ronde. We worden gewoon kampioen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik denk toch dat we realistisch moeten zijn. Van deze spelersgroep heeft vrijwel niemand ooit een eindronde gespeeld en daar komen toch weer andere zenuwen bij kijken. We moeten de groep wel kunnen doorkomen, Oekraïne en Oostenrijk zijn lastig maar niet onoverkomelijk. En dan hebben we het prima gedaan. Het zal in de knockouts vooral mee moeten zitten en er moet een lekkere vibe komen in de selectie, dan kun je op een goede dag winnen van iedereen net zoals in de Nations League. Het Nederlands Elftal is niet zo goed meer als tijdens voorgaande toernooien dat we ons wel even kunnen richten op de halve finale ofzo.
 

Mario

Well-known member
Als Oranje de groepsfase overleeft doen ze het al beter dan het laatste EK waarop we actief waren. Je moet verder ook wat mazzel hebben met het toernooi verloop. In de 2e ronde kan je ook de nummer 3 van groep D of E treffen. Dan zit een kwartfinale er ook nog wel in.
 

Maasveld

Well-known member
In 2014 waren de verwachtingen ook niet al te hooggespannen kan ik me herinneren. Menigeen die dacht dat we er in de 1ste ronde uit zouden vliegen. Na die masterclass tegen Spanje waren we dan wel weer meteen titelfavoriet nummer 1 natuurlijk.

Je bent het aan je stand verplicht om groepswinnaar te worden lijkt me. Kijkend naar het schema ziet het er op zich niet ongunstig uit dan. Er bestaat inderdaad een redelijke kans dat je de nummer 3 uit F krijgt en dan wordt het lastig. Een eventuele kwartfinale tref je dan wel weer de winnaar tussen de nummers 2 van A en B, voor het gemak Zwitserland en Denemarken. Met een beetje mazzel zit een halve finale er dus zeker wel weer in.
 
Bovenaan