Eerste Divisie 2019/2020

Joost

Well-known member
De 20e speelronde, tevens laatste van de 2e periode staat momenteel gepland op 13 januari.
De Eredivisie speelt dan nog niet dus ik heb even nagevraagd of er nog duels verplaatst gaan worden, en ik kreeg zowaar een goed antwoord van de KNVB!

Alle duels blijven sowieso op die zondag staan maar wellicht wordt er in bepaalde gevallen nog afgeweken van het tijdstip wanneer het duel niet meer van belang is voor de periodetitel.

Die dag staan oa;
Cambuur v Sparta
MVV v Twente
Eindhoven v NEC
Roda JC v Go Ahead

Abubakari

Well-known member
5cd1c0ce7acfb-cambuur-jong_ajax.png

Hij zit altijd te mopperen op jong teams, maar toch prachtig voor Bernardo dat hij 2,5 jaar terug in Leeuwarden ook kon genieten van Mazraoui, de Ligt en Frenkie.
Al zal ik er wel van genoten hebben terwijl Bernardo zat te mopperen. Die jongen weet niet eens wat genot is volgens mij.

Bernardo

Well-known member
5cd1c0ce7acfb-cambuur-jong_ajax.png

Hij zit altijd te mopperen op jong teams, maar toch prachtig voor Bernardo dat hij 2,5 jaar terug in Leeuwarden ook kon genieten van Mazraoui, de Ligt en Frenkie.
Al zal ik er wel van genoten hebben terwijl Bernardo zat te mopperen. Die jongen weet niet eens wat genot is volgens mij.

Mooi dat je die wedstrijd pakt en niet de beker overwinning! Genot!!!!!

De Ligt was toen al bizar goed trouwens .

Abubakari

Well-known member
Oh ja, die was 10 dagen (ofzo) later toch? Met een B elftal en een kut instelling de boot in tegen Barto.

Dit seizoen geeft perfect aan wat een ongelooflijk onnozele actie(s) dat jarenlang waren, spelers in de beker sparen, 5 jaar niks winnen omdat je met je schijtprogrammaatje zo nodig spelers rust moet geven vs gewoon je sterkste 11 opstellen in een druk seizoen en prijzen pakken met een groepje van 13 a 14 man die 60 wedstrijden spelen.

Ja, de Ligt viel toen inderdaad ook al op, 17 jaar en de grote baas achterin.

Abubakari

Well-known member
En Nouri ook, zie ik.

Diederik Boer
Kenny Tete
Matthijs de Ligt
Mitchell Dijks
62” Amin Younes
Nick Viergever
Abdelhak Nouri
Donny van de Beek
Frenkie de Jong
63” Lasse Sch?ne
Pelle Clement
Mateo Cassierra
Vaclav Cerny
63” Kasper Dolberg

Joost

Well-known member
Oh ja, die was 10 dagen (ofzo) later toch? Met een B elftal en een kut instelling de boot in tegen Barto.

Dit seizoen geeft perfect aan wat een ongelooflijk onnozele actie(s) dat jarenlang waren, spelers in de beker sparen, 5 jaar niks winnen omdat je met je schijtprogrammaatje zo nodig spelers rust moet geven vs gewoon je sterkste 11 opstellen in een druk seizoen en prijzen pakken met een groepje van 13 a 14 man die 60 wedstrijden spelen.

Ja, de Ligt viel toen inderdaad ook al op, 17 jaar en de grote baas achterin.

Wellicht heb je het heel diep weggestopt maar in december kwam een danig verzwakt Ajax nog goed weg in Kerkrade in de beker.

Joost

Well-known member
Minus Lamprou en Schuurs stonden er alleen maar spelers in die bij de beste 16 behoorden (ik rekenen Veldman niet mee i.v.m. zijn blessure).
https://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/303126/toto-knvb-beker-roda-jc-ajax/

Dat ze tot de eerste 16 behoren zal best maar er stond wel een ander elftal.

Als je de competitiewedstrijd ervoor en erna neemt dan hadden die twee duels op 10 posities dezelfde opstelling, alleen Wober speelde in plaats van Tagliafico, dat zijn dus maar 12 spelers. Van die 12 stonden er in Kerkrade maar 4 in de basis.

Nu zal ik niet beweren dat Neres of Huntelaar B-keus is maar Ten Hag zette wel degelijk een ander elftal neer. Een ronde eerder tegen Go Ahead Eagles deed ten Hag hetzelfde.

Atreides

Well-known member
Dat ze tot de eerste 16 behoren zal best maar er stond wel een ander elftal..

Dat benoem ik toch ook?

Als je de competitiewedstrijd ervoor en erna neemt dan hadden die twee duels op 10 posities dezelfde opstelling, alleen Wober speelde in plaats van Tagliafico, dat zijn dus maar 12 spelers. Van die 12 stonden er in Kerkrade maar 4 in de basis.

Toch wat anders dan je B-elftal de wei in sturen lijkt me. Onvergelijkbaar met wat PSV deed of Ajax in eerdere jaren tegen een club als AZ.

Nu zal ik niet beweren dat Neres of Huntelaar B-keus is maar Ten Hag zette wel degelijk een ander elftal neer. Een ronde eerder tegen Go Ahead Eagles deed ten Hag hetzelfde

In actie gezien t.o.v. de Eagles:
Wober - Bakker
Frenkie - Schone
Eiting - vd Beek
Tadic - Cerny

Invallers:
Cerny - De Wit -
De Ligt - De Ligt
Dolberg - Dolberg
Onana

Je ziet gewoon dat ten Hag nog wel wat gasten rust heeft gegeven en belangrijker anderen de kans, maar dat hij gewoon met een vrij sterkte groep heeft gespeeld. Sowieso is Huntelaar tegen 'mindere' tegenstanders een hele goede keus en in beginsel onderdeel van je beste 11. Maar goed als jij je ernstig tekort gedaan voelt omdat Ajax met een marktwaarde van 350 ipv 400 miljoen de wei in ging, dan is dat maar zo.

Joost

Well-known member
Dat benoem ik toch ook?

Toch wat anders dan je B-elftal de wei in sturen lijkt me. Onvergelijkbaar met wat PSV deed of Ajax in eerdere jaren tegen een club als AZ.

In actie gezien t.o.v. de Eagles:
Wober - Bakker
Frenkie - Schone
Eiting - vd Beek
Tadic - Cerny

Invallers:
Cerny - De Wit -
De Ligt - De Ligt
Dolberg - Dolberg
Onana

Je ziet gewoon dat ten Hag nog wel wat gasten rust heeft gegeven en belangrijker anderen de kans, maar dat hij gewoon met een vrij sterkte groep heeft gespeeld. Sowieso is Huntelaar tegen 'mindere' tegenstanders een hele goede keus en in beginsel onderdeel van je beste 11. Maar goed als jij je ernstig tekort gedaan voelt omdat Ajax met een marktwaarde van 350 ipv 400 miljoen de wei in ging, dan is dat maar zo.

Ik voel me helemaal niet tekort gedaan en bestrijd ook allerminst dat Ajax niet met een sterk elftal speelde maar de bewering van Abu klopt gewoon niet. Ajax wisselde w?l veel maar heeft simpelweg een veel sterkere bank dit seizoen, dat is het grote verschil.

Atreides

Well-known member
Ik voel me helemaal niet tekort gedaan en bestrijd ook allerminst dat Ajax niet met een sterk elftal speelde maar de bewering van Abu klopt gewoon niet.

Ik ben het ook niet helemaal eens met Abu, maar ook niet helemaal oneens.

Ajax wisselde w?l veel maar heeft simpelweg een veel sterkere bank dit seizoen, dat is het grote verschil.

Ben ik dus niet met je eens. Tegen Leeuwarden stond alleen Viergever in de basis van de vaste krachten. Tegen Roda JC 'dus' Blind, Frenkie, Tadic drie dragende spelers en waren Huntelaar, Wober, Eiting en Neres geen onbetwiste vaste krachten maar ook geen vaste reserves.

Terwijl ik me dan aanvraag waarom ervaren krachten als Bazoer, Gudelj, El Ghazi en Riedewald geen minuten mochten maken en ook Kluivert niet inviel tegen Cambuur.

Batigoal

Well-known member
Volgens mij nam Ajax zelf de beker pas serieus met de loting tegen Feyenoord. Ikzelf ook trouwens. Als we er tegen Roda waren uitgeschakeld had me dat geen zier ge?nteresseerd, nu vond ik het winnen van de beker toch wel erg fijn.

Bovenaan