Districtsbeker 2016/17

de waan

Well-known member
Oost:
DVS '33 Ermelo 2 - Enter Vooruit 1-1 (DVS w.n.s.)
SDC Putten - AVW '66 7-0
Sparta Nijkerk - AWC 5-0
VSCO '61 - DUNO 0-2

Noord:
BCV - HZVV 0-1
Buitenpost - VEV '67 2-2 (Buitenpost w.n.s.)
d'Olde Veste '54 - Waterpoort Boys 2-0
Nieuw Buinen - Noordwolde 6-1

West II:
DHC - Hellevoetsluis 4-2

Zuid I:
Baronie - Zundert 0-0 (Baronie vergeet te twitteren wie nou heeft gewonnen)
Bladella - Were Di 3-1
BVV - SVW 8-1
Gestel - Brabantia 1-0
Nuenen - Unitas 2-1
Oosterhout - Pelikaan 0-0 (Oosterhout wns)

Ik weet even niet wanneer de achtste finales in Zuid II worden gespeeld.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Geplaatst voor KNVB-beker in West II:
Ter Leede (H)
Noordwijk (H)
DHC (H)
Zwaluwen (H) [als vervanger van Excelsior M 2]

Stand van verliezend kwartfinalisten in West II

1.Zwaluwen (H) 4-10 (9-2)
2.Te Werve (2) 4-9 (16-7)
3.ARC (1) 4-9 (12-5)
4.Hellevoetsluis (2) 4-9 (13-11)
 

Unregistere

Well-known member
Geen stunt voor Unitas dus, al kwamen ze nog wel knap op voorsprong bij Nuenen. De hoofdklasser maakte kort voor rust gelijk en scoorde pas een minuut of vijf voor het einde de winnende.

Pelikaan ook verloren na strafschoppen, zonde. De keeper pakte de voorlaatste van Oosterhout, maar daarna miste een Zwijndrechtse speler de laatste en vervolgens ging het helemaal fout.

Kwartfinale in Zuid I is dan dus:

Gestel - BVV
Hoek - Oosterhout
Nuenen - Bladella
Zundert - Vlissingen

Op papier winst voor de thuisploeg bij de bovenste drie duels en winst voor de bezoekers bij het onderste potje. Na die ronde maar eens zien hoeveel papieren voorspellingen waard zijn.
 

de waan

Well-known member
Jammer, net geen stunt van BWO bij DFS, het werd 2-1 op Opheusden. Verder ook geen verrassingen in Oost:
Silvolde - ON Almelo 5-0
Orion - CSV Apeldoorn 1-3

In noord vooral veel penalty's:
PKC'83-WVV * 3-3
Sneek Wit Zwart - Staphorst * 1-1
MSC * - Drachtster Boys 2-2

Er is daar ook al geloot met een mooie kraker:
Staphorst - MSC
Olde Veste - HZVV
Nieuw Buinen - Buitenpost
Pelikaan S - WVV

En nog eentje in West I:
De Zouaven - De Bilt 2-0
 

de waan

Well-known member
Bij Pelikaan S - Genemuiden wordt nu gemeld: winnaar nog niet vastgesteld a.g.v. tuchtzaak

Waar gaat dit over?
 
G

Gast

Guest
Bij Pelikaan S - Genemuiden wordt nu gemeld: winnaar nog niet vastgesteld a.g.v. tuchtzaak

Waar gaat dit over?

Genemuiden in protest omdat Pelikaan S-trainer Elshot zichzelf opstelde. Mag niet volgens Genemuiden.
 

noordooster

Well-known member
In noord vooral veel penalty's:
PKC'83-WVV * 3-3
Sneek Wit Zwart - Staphorst * 1-1
MSC * - Drachtster Boys 2-2
Jammer dat PKC'83 en Drachtster Boys worden uitgeschakeld na strafschoppen.
Tegenstanders WVV ( tegen ACV ) en MSC ( tegen Zeerobben ) hadden in de vorige ronde ook al strafschoppen nodig om door te komen.

De kwartfinales :
Staphorst (zaH) - MSC (zoH)
Olde Veste (za1) - HZVV (za1)
Nieuw Buinen (zo1) - Buitenpost (za1)
Pelikaan S (za2) - WVV (zo1)

Vooral de bovenste 2 ontmoetingen zijn pikant.
Nrs 1 en 2 Olde Veste en HZVV speelden afgelopen zaterdag in de competitie tegen elkaar . HZVV won en Nick Neumann liep een sleutelbeenbreuk op na een forse overtreding.
De eerste wedstrijd kun je zien als een derby. Ik hoor nogal eens mensen van MSC zeggen dat ze graag in 1 competitie zouden willen spelen met Staphorst.
 

SanMark.

Well-known member
De eerste wedstrijd kun je zien als een derby. Ik hoor nogal eens mensen van MSC zeggen dat ze graag in 1 competitie zouden willen spelen met Staphorst.

image.jpg
 

Joost

Well-known member
Zuid 2

Vanavond:
20:00 OSS '20 v Gemert
20:00 Weltania v Deurne 2
20:00 Someren v Chevremont
20:00 Groene Ster v DESO
20:00 Meerssen v Susteren

SC Irene v ZSV is afgelast voor vanavond

Al gespeeld;
Blauw Geel '38 v Haelen 2-0
De Ster v HVCH 4-0

Kwartfinales:
Weltania/Deurne 2 v Someren/Chevremont
OSS '20/Gemert v Meerssen/Susteren
Groene Ster/DESO v SC Irene/ZSV
Blauw Geel '38 v De Ster

Op Twitter zal wel een deel te volgen zijn, oa Deurne 2 is vrij actief volgens mij.
 

Joost

Well-known member
Huidige stand voor de lucky loser in Zuid2:

Blauw Geel '38 (HK) 9 (12-1)
De Ster (2G) 9 (11-2)
ZSV (1D) 6 (12-1)
Sportclub Susteren (1D) 6 (10-1)
Groene Ster (HK) 6 (9-2)
DESO (HK) 6 (8-2)
Gemert (HK) 6 (6-1)
OSS'20 (HK) 6 (5-1)
Sportclub Irene (3C) 6 (5-1)
Someren (1D) 6 (6-4)
SV Meerssen (1D) 6 (2-0)
Chevremont (HK) 4 (13-2)
Deurne II (RES-HK) 4 (8-6)
Weltania (4B) 4 (7-6)

Het is overigens enkel van toepassing wanneer Blauw Geel, Gemert en/of OSS 1920 de halve finale haalt en promoveert.
?n het toont de ongelofelijke oneerlijkheid van het systeem wederom aan. ZSV trof tweemaal een 4e klasser en nu een 3e klasser (sorry Maasveld), Meerssen (1e klasser) won van EHC (Hoofdklasse) en Schaesberg (medekoploper in 1e klasse).
 

bqandy

Well-known member
Bij Pelikaan S - Genemuiden wordt nu gemeld: winnaar nog niet vastgesteld a.g.v. tuchtzaak

Waar gaat dit over?

http://www.tweenul.nl/nieuws/wvv-in-bekerthriller-langs-pkc83

Aan het einde meldde ik dat ook in het artikel.
En even opgezocht. Lijkt me dat Pelikaan S de haas is:

1.13.4
Combinatie speler
?
trainer
-
coach
Een trainer coach mag, onder verwijzing naar het Reglement Wedstrijden Amateurvoetbal,
gedurende het seizoen dat hij bij de KNVB als trainer coach van een elftal geregistreerd staat of heeft gestaan, niet als speler deelnemen aan bindende
wedstrijden van dit elftal, met uitzondering van de trainer coach in de volgende competitieklassen, waar de combinatie wel is toegestaan
:
mannen: alle reserveklassen veldvoetbal senioren en standaard veldvoetbal senioren in de laagste twee klassen van het district, mits deze lager zijn dan de derde klasse standaard.
-
vrouwen:
vanaf
eerste
klasse en lager
.
 

bqandy

Well-known member
Nog even over PKC'83 - WVV. In het verslag ben ik redelijk neutraal, maar ik vond WVV wel een schopploeg hoor. Volgens mij zeven keer geel en een keer rood. Maar dat hadden er wat mij betreft nog 2 extra kunnen zijn. Bij de TC van PKC waren ze bang dat hun ploeg ook mee ging doen en dat gebeurde uiteindelijk ook. Het bleef "beperkt" tot drie of vier keer geel en een keer rood.
Vervolgens krijgt een speler van PKC nog een aansteker naar zijn hoofd gegooid door een WVV aanhanger. Ik vond het "over het randje".

In ieder geval iets om over na te praten zondag bij Be Quick. Het toeval wil dat dan de zus van de rode kaart van WVV met me mee kijkt tijdens het radio verslag. :)
 

Joost

Well-known member
http://www.tweenul.nl/nieuws/wvv-in-bekerthriller-langs-pkc83

Aan het einde meldde ik dat ook in het artikel.
En even opgezocht. Lijkt me dat Pelikaan S de haas is:

1.13.4
Combinatie speler

trainer
-
coach
Een trainer coach mag, onder verwijzing naar het Reglement Wedstrijden Amateurvoetbal,
gedurende het seizoen dat hij bij de KNVB als trainer coach van een elftal geregistreerd staat of heeft gestaan, niet als speler deelnemen aan bindende
wedstrijden van dit elftal, met uitzondering van de trainer coach in de volgende competitieklassen, waar de combinatie wel is toegestaan
:
mannen: alle reserveklassen veldvoetbal senioren en standaard veldvoetbal senioren in de laagste twee klassen van het district, mits deze lager zijn dan de derde klasse standaard.
-
vrouwen:
vanaf
eerste
klasse en lager
.

In de bepaling staat echter niets over de districtsbeker.
 
Bovenaan