Districtsbeker 2016/17

Unregistere

Well-known member
Met 2 rode kaarten voor de Sassenheimers, die dus nu zaterdag geschorst zijn. Zullen ze blij mee zijn in de strijd om promotie naar de 3e divisie.

En dat terwijl ze zes vaste krachten rust schonken met het oog op de titelstrijd. Drie vielen er nog in, waaronder Van der Lans die later rood kreeg.

Unregistere

Well-known member
Morgen mag het tweede elftal van Excelsior Maassluis proberen de finale van de districtsbeker in West II te bereiken. Moeten ze wel winnen bij Noordwijk.

Zou een bijzondere prestatie zijn.

de waan

Well-known member
Morgen mag het tweede elftal van Excelsior Maassluis proberen de finale van de districtsbeker in West II te bereiken. Moeten ze wel winnen bij Noordwijk.

Zou een bijzondere prestatie zijn.

Niet gelukt dus, 3-0 voor Noordwijk, dat in de finale speelt tegen DHC.

ADO'20 won in West I met 2-1 van Swift en speelt in de finale waarschijnlijk tegen Purmersteijn dat bij rust al met 2-0 leidt tegen de verrassende derdeklasser Altius.

Unregistere

Well-known member
Niet gelukt dus, 3-0 voor Noordwijk, dat in de finale speelt tegen DHC.

Klopt, uiteindelijk niet echt uitzicht gehad op een stunt begreep ik.

In Zuid I zijn twee Zeeuwse teams doorgedrongen tot de laatste vier.

Hoek klopte Oosterhout met 2-0, mede dankzij een goal van ASWH-aanwinst Kyle Doesburg.

Vlissingen maakte korte metten met Zundert: 0-6. Het wordt nu Vlissingen - Hoek in de halve finale.

Ook BVV is verrassend door. De Bossche tweedeklasser won na strafschoppen bij hoofdklasser Gestel. Na negentig minuten was het 1-1.

Forza AZ

Well-known member
15 april
1400 ADO'20 (H)-Swift (H) 2-1 1/2 W1
1430 Noordwijk (H)-Excelsior M 2 (RH) 3-0 1/2 W2
1430 d'Olde Veste'54 (1)-HZVV (1) 3-0 1/4 N
1700 Altius (3)-Purmersteijn (1) 0-5 1/2 W1
1700 Gestel (H)-BVV (2) 1-1 pen 3-4 1/4 Z1
1700 Hoek (H)-Oosterhout (3) 2-0 1/4 Z1
1700 Zundert (2)-VC Vlissingen (H) 0-6 1/4 Z1
1700 Nieuw Buinen (1)-Buitenpost (1) 1-1 pen ?-? 1/4 N

Joost

Well-known member
Gemert v Meerssen 2-1
Blauw Geel v De Ster 7-0
Deurne 2 v Chevremont 1-4

Straks even de lucky loser berekenen.

Joost

Well-known member
Als ik het allemaal goed berekend heb dan is het als volgt.

Deurne 2 mag natuurlijk niet meedoen en de andere drie wonnen hun duels binnen 90 minuten en haalden in de kwartfinale geen verlenging. Doelsaldo dus;

Groene Ster 12-5 = +7
Meerssen 5-2 = +3
De Ster 11-9 = +2

Groene Ster dus.

de waan

Well-known member
Tot die conclusie was ik inderdaad ook gekomen. Met een kleine nederlaag vandaag had De Ster het gehaald.

Forza AZ

Well-known member
De laatste kwartfinale in Zuid I:

Nuenen (H)-Bladella (3) 1-0

"Lucky-losers"
1.Bladella (3) 5-12 (19-6)
2.Gestel (H) 5-11 (14-6)
3.Oosterhout (3) 5-8 (13-7)
4.Zundert (2) 5-8 (15-11)

Bladella moet hopen dat Vlissingen of Nuenen promoveert naar de Derde Divisie. De kans dat beide promoveren is nihil, dus Gestel zal zich niet gaan plaatsen voor de KNVB-beker.

de waan

Well-known member
Zo gek is dat niet, want het gaat uiteindelijk meer om kwaliteit als kwantiteit. Zowel Noord als Oost heeft meer zaterdaghoofdklassers en die doen het in de regel ook nog beter.

de waan

Well-known member
Ach ja, de toevalsfactor is in bekervoetbal ook relatief groot natuurlijk. Verder ken ik de verhoudingen in het noordelijke voetbal onvoldoende om daar iets zinnigs over te zeggen.

SanMark.

Well-known member
Ach ja, de toevalsfactor is in bekervoetbal ook relatief groot natuurlijk. Verder ken ik de verhoudingen in het noordelijke voetbal onvoldoende om daar iets zinnigs over te zeggen.

En het is ook een sample van niets natuurlijk.

Maar sommige mensen willen er gelijk weer heel hijgerig een stempel opdrukken. En gelukkig kan dat dit jaar dus er kan weer mooi met het vingertje gewezen worden dat mensen deze klassen zo zwak vinden, en daar klopt nu natuurlijk helemaal niets van omdat er 4 clubs uit deze klassen nu in de halve finale staan.

Bovenaan