Districtsbeker 2016/17

Joost

Well-known member
Qua afstanden ziet het er door het indelen van 1e en 2e in plaats van hoofd en 1e klasse een stuk beter uit. De absurde afstanden van vorig jaar lijken dus verleden tijd.

De meest opvallende indeling zit in het Noorden van het land; De Zouaven speelt tegen Lelystad, Emmeloord en VVI (Idskenhuizen in de buurt van Joure)
ook West Frisia mag naar de andere kant van het IJsselmeer.
 

noordooster

Well-known member
Qua afstanden ziet het er door het indelen van 1e en 2e in plaats van hoofd en 1e klasse een stuk beter uit. De absurde afstanden van vorig jaar lijken dus verleden tijd.

De meest opvallende indeling zit in het Noorden van het land; De Zouaven speelt tegen Lelystad, Emmeloord en VVI (Idskenhuizen in de buurt van Joure)
ook West Frisia mag naar de andere kant van het IJsselmeer.

In het verleden werden wel vaker teams uit West 1, met name uit Noord Holland, "uitgeleend" aan Noord. Ook wel voor de reguliere competitie.
 

Abubakari

Well-known member
Waarom is dat eigenlijk dat tweedeklassers nu ook afgescheiden zijn van de rest? En gaan uit deze groepen alleen de nummers 1 door of ook de nummers 2?

Wel leuke poules, VVG in een totale stad Groninger groep en Forward moet tegen Buh Kwiek Dokkum.
Gert Haak is trainer bij VVG en bij Velocitas, die zitten bij elkaar in de poule, ook wel apart.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Waarom is dat eigenlijk dat tweedeklassers nu ook afgescheiden zijn van de rest? En gaan uit deze groepen alleen de nummers 1 door of ook de nummers 2?

Welke leuke poules, VVG in een totale stad Groninger groep en Forward moet tegen Buh Kwiek Dokkum.

Het nieuwe bekerreglement is nog niet gepubliceerd dus dat is nog niet bekend. De tweede klassers lijken me de vervangers van de Hoofdklassers, die hebben gelijk toegang tot de 1e KO ronde denk ik.
 

Forza AZ

Well-known member
Het nieuwe bekerreglement is nog niet gepubliceerd dus dat is nog niet bekend. De tweede klassers lijken me de vervangers van de Hoofdklassers, die hebben gelijk toegang tot de 1e KO ronde denk ik.
Hoofdklassers zijn inderdaad direct geplaatst voor de knock-out ronde, omdat ze vanaf dit seizoen 4 extra competitiewedstrijden spelen en dus al eind augustus met de competitie moeten beginnen.

Het lijkt me dan logisch dat van de poules met 1e/2e klassers de top 2 doorgaat en van de poules met 3e/4e/5e klassers alleen de winnaar.
 

Unregistere

Well-known member
Die poulefase wordt er voor de teams in de eerste klasse wel leuker op zo.

Voor deze regio zie ik een paar leuke koppelingen. Opmerkelijk is wel dat de Zeeuwse teams flink mogen reizen. Oostkapelle treft teams uit Vlaardingen en Maassluis, Serooskerke moet richting Brielle en Hellevoetsluis - valt wellicht nog mee -, FC Axel moet naar Numansdorp en Heinenoord...

Nog wat leuke potjes in de poulefase: een Dordtse derby tussen Oranje Wit en Dubbeldam zondag, Pelikaan tegen Rijsoord, Unitas zondag in de poule bij LRC, een stadsderby tussen Baronie en JEKA, Heerjansdam tegen Oude Maas, BVCB (Bergschenhoek) tegen Soccer Boys (Bleiswijk).
 

De Groene Scout

Well-known member
Geweldige poule voor KVV Losser met 3 derby's.
O.a. tegen buurman (en club waarmee samen wordt gekeken naar een fusie) AJC'96 zit bij Losser in de poule.
Verder op fietsafstand de Glanerbrugse clubs Avanti Wilskracht en Sportlust Glanerbrug.
 

Jef400

Well-known member
Qua afstanden ziet het er door het indelen van 1e en 2e in plaats van hoofd en 1e klasse een stuk beter uit. De absurde afstanden van vorig jaar lijken dus verleden tijd.

De meest opvallende indeling zit in het Noorden van het land; De Zouaven speelt tegen Lelystad, Emmeloord en VVI (Idskenhuizen in de buurt van Joure)
ook West Frisia mag naar de andere kant van het IJsselmeer.

Voordeel van deze clubs is wel dat de Houtribdijk (Enkhuizen-Lelystad) er tussen zit. Scheelt een hoop reistijd ;)
 

Unregistere

Well-known member
ASWH 2 is ingedeeld met drie eerste elftallen, zoals gebruikelijk. Onze reserves nemen het in Zuid I op tegen De Alblas, Arkel en Schelluinen. Een derdeklasser en twee vierdeklassers, dus op papier liggen daar prima kansen om verder te gaan. Hoewel De Alblas wel een aardige ploeg heeft, met enkele routiniers die in het verleden hoger speelden.
 

noordooster

Well-known member
In Noord hebben ze een aantal bekerpoules gemaakt met 1e en 2e klassers en een hele serie met 3e, 4e en 5e klassers.
Prima zo.
Maar hadden ze reserve-hoofdklassers als Urk 2 en Be Quick 1887 2 niet beter kunnen indelen bij de 1e en 2e klassers ?
Hetzelfde geldt denk ik voor ASWH 2.
 

Unregistere

Well-known member
Sportief gezien leren goede tweede elftallen inderdaad meer als ze bij de 1e en 2e klassers worden ingedeeld. Al zullen ze dan wel vaker uitgeschakeld worden in de poulefase, vermoed ik. Al hangt het ook een beetje van het district af, dat kan best vertekenen. De reservehoofdklasse in Zuid I is bijvoorbeeld niet zo sterk. ASWH 2 had vrijwel geen tegenstand vorig seizoen. Toen waren de bekerwedstrijden veruit het interessantst in het kader van het opleidingstraject. En natuurlijk de wedstrijden om de landstitel. Dus in dat opzicht zou ik het niet slecht vinden als ze in een sterkere poule zouden komen. Maar de kans op een bekerstunt wordt dan wel kleiner.
 

De Groene Scout

Well-known member
Geweldige poule voor KVV Losser met 3 derby's.

Aanstaande zaterdag het eerste potje. KVV Losser - AJC'96 aftrap 18.30 uur.
Afgelopen weekend speelden ze op een toernooi ook al 45 minuten tegen elkaar. De uitslag was toen 2-2.
AJC'96 verwacht ik komend seizoen onderin de 3e klasse, KVV Losser bovenin de 4e klasse.
Verschil zal dus klein zijn, dat bleek ook al op het toernooi. Was wel een vlijmscherp duel met veel strijd. Alle jongens kenen elkaar.

Wordt een leuk duel; ik ben erbij!!!!
 

Abubakari

Well-known member
Net naar The Knickerbockers(2)-PKC'83(1) geweest. TKB begon goed (of PKC slecht) en kwam na tien minuten verdiend op 1-0. Maar daarna stelde PKC'83 orde op zaken. Ik ben iets eerder weg gegaan, het stond toen 6-1 voor PKC'83. Straks nog VV Groningen-Amicitia VMC, zaterdag 2. klasser versus zondag 2. klasser.

Opvallende uitslag, tweede klasser Aduard 2000 verliest thuis met 12-1 van eerste klasser Buitenpost.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Op VoZ staat wel een gedeelte, maar niet alles.

ASWH 2 begon vandaag ook aan de poulefase. Vierdeklasser Schelluinen was te gast op sportpark Schildman en nam vlot de leiding. Al snel antwoordden onze reserves via Lars van Roon en nog voor rust tilden Dylan de Boer en nogmaals Lars van Roon de stand naar 3-1. In de tweede helft konden de jonkies lekker freewheelen. Uiteindelijk leverde dat nog treffers van Billy Nzojyibwami en Liomar Jennie op. 5-1 dus, mooie uitslag.

Dinsdag tegen De Alblas, dat vandaag dik verloor van Arkel. De kans op poulewinst is dus zeker aanwezig, waarbij Arkel nu dus de voornaamste concurrent lijkt.
 

De Groene Scout

Well-known member
Terug van het duel KVV Losser - AJC'96. Uitslag 1-1
Ik heb wel weer genoeg 'kelder-voetbal' gezien voor dit seizoen. Pfff, wat een drama. De bal is nog geen 3x naar iemand van dezelfde kleur gespeeld.
Losser kwam na 20 minuten op de 1-0. Een foutief breedte-pasje ging eraan vooraf. Afronding was wel erg fraai.
Na een uur spelen 2 onverklaarbare wissels van toch de trainer waar in heel Losser en omgeving over gesproken wordt (Nike Loohuis). Hij trok het prima spelende centrum uit elkaar en moest ten koste van alles laten zien dat we het goed doen met de jeugd door een pupil van de week in te brengen voorin. De jonge lichte B-speler sneeuwde compleet onder in het geweld en de nieuwe centrale man maakte de fout waar de 1-1 uit voortkwam.
De kans om van de hoger spelende buurman te winnen werd dus dom weggegeven. Jammer, was niet nodig.
Na afloop allemaal blije gezichten; daar snap ik dan niets van. Zal ik wel net iets te fanatiek voor zijn.

O ja voor de derby die nog nooit gespeeld was vond ik 350 mensen langs de lijn ook dramatisch.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Net naar The Knickerbockers(2)-PKC'83(1) geweest. TKB begon goed (of PKC slecht) en kwam na tien minuten verdiend op 1-0. Maar daarna stelde PKC'83 orde op zaken. Ik ben iets eerder weg gegaan, het stond toen 6-1 voor PKC'83. Straks nog VV Groningen-Amicitia VMC, zaterdag 2. klasser versus zondag 2. klasser.

Opvallende uitslag, tweede klasser Aduard 2000 verliest thuis met 12-1 van eerste klasser Buitenpost.

Ik vind ook Forward - Be Quick Dokkum wel verrassend : 0-7 :eek:mg:

Verder wat derby's die altijd wat extra's met zich meebrengen:
De Griffioen - Dio Oosterwolde 3-4
Hollandscheveld - HODO 1-2
Noordscheschut - HZVV 0-2
Blauw wit '34 - FVC 4-3
Bergum - BCV 1-1
Hoogeveen De Weide 6-0
ZZVV - vv Zuidwolde 3-0
NWVV - Titan 1-3
Nieuw Roden - ONR 1-2
 
Bovenaan