Districtsbeker 2016/17

Joost

Well-known member
Het zijn ook meestal de goed presterende teams die de beker halen, dat enkelen daarvan ook nacompetitie spelen is logisch. Het valt ook allemaal samen aan het eind van de competitie.

Ik denk dat er best animo voor een beker kan zijn maar de huidige opzet is te weinig interessant. Aangezien de districten worden opgeheven is een Provinciebeker misschien interessanter. Dat kan prima door de weeks en al in februari klaar zijn.

Met de 11 winnaars (Flevoland heeft echt te weinig clubs) kun je in 4 rondes tot een finale komen.
 

Unregistere

Well-known member
Ik kan me er niet veel van herinneren van onze bekerwinsten. In 2010 vlogen we er direct uit tegen Sneek en in 2005 was er volgens mij een mini-toernooitje op ??n dag. Van 2000 weet ik het helemaal niet meer.

Okee. Ik heb ze nog wel vrij helder voor de geest, maar goed, twee van de drie waren ook heel recent.

Idee van Joost met provinciebekers is ook niet verkeerd trouwens.
 

Ceephax

New member
Ik weet niet of mensen wat met provincie's hebben. Maar ik weet wel dat sommige mensen zich verbonden voelen met streken. Dus wellicht is het een idee om het in kleinere stukjes op te delen. Dan krijg je bekertoernooien in bijvoorbeeld de Achterhoek, Betuwe, Twente, Rijnmond, Haaglanden, Drechtsteden, 't Gooi enz. Die winnaars kan je dan tegen elkaar laten spelen voor de strekenbeker van Nederland.

Hier een kaartje als voorbeeld: http://docplayer.nl/docs-images/40/1594102/images/page_2.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Kan ook, al duurt het dan misschien wel weer langer voor je een landelijke winnaar hebt. Maar zeker een leuk idee. Lekker veel derby's!
 
Bovenaan