Districtsbeker 2016/17

Unregistere

Well-known member
BVV heeft enkele dagen voor de bekerfinale nog even afscheid genomen van trainer Bas G?sgens, die toch al zou vertrekken.

Van 073voetbal:

Een groot deel van de spelersgroep wilde bekerfinale niet spelen als G?sgens als trainer op de bank zou zitten, vertelt John Huisman. “Er was al een tijdje een gebrek aan vertrouwen in de trainer binnen de selectie. We hebben het een tijdje tegen kunnen houden, maar op een gegeven moment is de situatie onhoudbaar. Dan moet je als bestuur helaas beslissen om afscheid te nemen. Hoe verschrikkelijk zo’n ontslag ook is, weet ik uit ervaring”, aldus de voormalige trainer, die momenteel bestuurslid technische zaken is bij BVV.

De assistenten Jay Gibbes en Ronnie Buitenkamp zitten zaterdag op de bank in Bergen op Zoom in de jacht op een nieuwe surprise tegen het zwaar favoriete Hoek.
 

Unregistere

Well-known member
In Oost ging de beker naar CSV Apeldoorn. Na negentig minuten was het 2-2 tegen Sparta Nijkerk. Ook in de verlenging werd niet gescoord, waarna CSV de strafschoppen beter nam.

De beker in West II ging naar Noordwijk. Na een 1-1 ruststand klopten zij DHC uiteindelijk met 1-2. Samuel Tas maakte in Alphen aan den Rijn de winnende.

Staphorst won de beker in Noord. In de negentigste minuut knalde Martijn Brakke zijn team langs thuisploeg SC Genemuiden: 0-1.

Hoek speelde in Bergen op Zoom tegen BVV en heeft de beker in Zuid I bemachtigd. Het werd 3-1 door goals van Guillaume Clinckemaillie (2) en Nathaniel Lagrou.

In West I moesten ADO '20 en Purmersteijn na een 2-2 eindstand en de verlenging strafschoppen nemen. Dat deed Purmersteijn beter en dus wonnen zij de beker.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Ik weet het; deze hoort hier eigenlijk niet thuis, maar de bekerfinale voor reserveteams in Oost gaat tussen het 2e van Quick'20 en het 2e van HSC'21.
Mooi affiche en daar ga ik zeker even naar toe.
Zaterdag 20 mei; aftrap 18.30 uur.

En 2-3 winst voor HSC'21!!!
Blijft een heerlijk gevoel om daar te winnen.
Geen goede wedstrijd gezien wel een spannende met in de 2e helft 10 van HSC'21 (vanwege onschuldige rode kaart) tegen 12 van kwik (want die hebben altijd de scheids mee).

Klasse :duim:
 

de waan

Well-known member
Ik neem aan van wel, al wordt dat wel puzzelen met drie clubs die ook nog nacompetitie spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Als het goed is wel inderdaad. Finale staat gepland voor 10 juni.

Kom alleen nog nergens een loting tegen. Meestal is dat tegelijk met de loting voor de nacompetities.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Nog meer feest voor Fregge, want Blauw Geel '38 wint de dubbel. Gemert werd in de finale van Zuid II met 0-4 verslagen. Van harte!
 

Forza AZ

Well-known member
Landelijke districtsbeker? Wat is het nou?
Landelijke amateurbeker moet je eigenlijk zeggen voor het toernooi tussen de winnaars van de 6 districtsbekers. Maar apart dat er nog niet voor geloot is. Werd altijd al gedaan ver voor dat de finales gespeeld werden. Of is het inderdaad stilletjes afgeschaft.
 

Unregistere

Well-known member
Heb contact gehad met iemand van PZC en die bevestigt wat JMD zegt. Hoek heeft afgelopen week bericht van de KNVB gekregen dat er niet meer om de landelijke beker wordt gespeeld. Reden is mij onbekend.
 

Joost

Well-known member
Heb contact gehad met iemand van PZC en die bevestigt wat JMD zegt. Hoek heeft afgelopen week bericht van de KNVB gekregen dat er niet meer om de landelijke beker wordt gespeeld. Reden is mij onbekend.

Je kunt de redenen wel enigszins uittekenen. Toernooi was niet bijster interessant en de teams waren met hun hoofd vooral bij de nacompetitie of vakantie.
 

de waan

Well-known member
Beste ?e waan,

Het klopt dat er dit seizoen niet wordt gespeeld voor een landelijke amateurbeker. Voor dit seizoen beperkt tot de districtsfinales.

Op basis van enquete onder verengingen. Een van de redenen, het al lange seizoen.

Ook komend seizoen zal de opzet zo blijven. Uiteraard zal dit ook komend seizoen weer worden ge?valueerd.

De KNVB kan het wel, goed antwoorden op publieksvragen.
 

Fregge

Well-known member
Nog meer feest voor Fregge, want Blauw Geel '38 wint de dubbel. Gemert werd in de finale van Zuid II met 0-4 verslagen. Van harte!

De wedstrijd niet gezien, het feest deels meegemaakt. We hadden thuistoernooien en daar heb ik mezelf intensief voor ingezet. Dus was helemaal dood op gisterenavond. Wel een hele mooie unieke prestatie. Volgend jaar maar weer de beker!
 

Unregistere

Well-known member
Je kunt de redenen wel enigszins uittekenen. Toernooi was niet bijster interessant en de teams waren met hun hoofd vooral bij de nacompetitie of vakantie.

Mwah, toch is het een mooie prijs om te winnen hoor. Ergens vind ik het wel zonde dat na de landstitel en de Supercup nu dus ook de landelijke amateurbeker is vervallen.

Overigens wel een keurig antwoord op de mail van Waan.
 

de waan

Well-known member
Ik kan me er niet veel van herinneren van onze bekerwinsten. In 2010 vlogen we er direct uit tegen Sneek en in 2005 was er volgens mij een mini-toernooitje op ??n dag. Van 2000 weet ik het helemaal niet meer.
 
Bovenaan