Districtsbeker 2015/2016

noordooster

Well-known member
En is die wedstrijd ook nog op een doordeweekse dag ?
Op zaterdagen 28 mei en 4 juni speelt Staphorst ook nog tegen Lisse voor een plek in de topklasse.
Ik kan me voorstellen dat ze dat toch wat belangrijker vinden.
 

de waan

Well-known member
Die landelijke bekerwedstrijden kunnen ze volgens mij net zo goed afschaffen. Zit vaak in de weg bij nacompetitiewedstrijden en zo boeiend is het nou ook weer niet.
 

noordooster

Well-known member
Beetje vergelijkbaar met de Johan Cruijff schaal of op een wat lager niveau,de supercup Noord Nederland, waar de kampioenen van de diverse zaalvoetbaltoernooien in Noord Nederland tegen elkaar moeten spelen. Daar heeft bv de kampioen van Protos Weering ook nooit zin aan. Beetje mosterd na de maaltijd allemaal.
 

Unregistere

Well-known member
Die landelijke bekerwedstrijden kunnen ze volgens mij net zo goed afschaffen. Zit vaak in de weg bij nacompetitiewedstrijden en zo boeiend is het nou ook weer niet.

Mwah, toch is de landelijke beker een erg mooie prijs om te winnen hoor. Al ben ik het met je eens dat het vaak zo is dat clubs andere belangen hebben in die fase of dat de helft op vakantie is rond de tijd dat de finale wordt gespeeld, maar toch.

Wij hebben ook een aardig reisje voor de boeg met Chevremont of Staphorst als tegenstander. Maar eerst de tweekamp tegen Noordwijk, die is natuurlijk veel belangrijker.
 

noordooster

Well-known member
Beetje vergelijkbaar met de Johan Cruijff schaal of op een wat lager niveau,de supercup Noord Nederland, waar de kampioenen van de diverse zaalvoetbaltoernooien in Noord Nederland tegen elkaar moeten spelen. Daar heeft bv de kampioen van Protos Weering ook nooit zin aan. Beetje mosterd na de maaltijd allemaal.

Wat mij betreft is het ook een beetje vergelijkbaar met het WK voor clubteams in Japan.
Het winnen van de Champions League is toch echt de hoofdprijs.
 

Forza AZ

Well-known member
En is die wedstrijd ook nog op een doordeweekse dag ?
Op zaterdagen 28 mei en 4 juni speelt Staphorst ook nog tegen Lisse voor een plek in de topklasse.
Ik kan me voorstellen dat ze dat toch wat belangrijker vinden.
Zal wel net als HHC-Noordwijk in de week van 1 juni zijn inderdaad.
 

noordooster

Well-known member
Ja, Staphorst moet op woensdag 1 juni spelen tegen Chevremont in Zuid Limburg.
Flinke afstand zo voor een doordeweekse wedstrijd.
En ook nog net tussen de beide wedstrijden tegen Lisse in.
Ik kan me er alles bij voorstellen als ze die wedstrijd maar een beetje laten lopen.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Wij mogen op woensdag 8 juni uit naar Chevremont of Staphorst, is inmiddels bekend.

Een eventuele finale staat op 11 juni gepland. Die spelen wij dan thuis, mochten we die halen. Tegen Magreb '90, HHC Hardenberg of - voor de verandering - Noordwijk.

Maar goed, eerst de nacompetitie maar!
 

Unregistere

Well-known member
Schone taak voor jou.

Da's waar. Meestal komt het ook wel goed hoor. ;)

Ik bedacht me trouwens gisteren dat de winnaar van de landelijke beker na de zomer vermoedelijk ook om de laatste Supercup ooit gaat spelen. Of zullen ze daar nog iets voor verzinnen, dat er toch een soort amateurkampioen komt?
 

Forza AZ

Well-known member
Da's waar. Meestal komt het ook wel goed hoor. ;)

Ik bedacht me trouwens gisteren dat de winnaar van de landelijke beker na de zomer vermoedelijk ook om de laatste Supercup ooit gaat spelen. Of zullen ze daar nog iets voor verzinnen, dat er toch een soort amateurkampioen komt?
Misschien laten ze vanaf volgend seizoen de kampioen van de Tweede Divisie wel spelen tegen de winnaar van de Landelijke Beker (?).
 

Unregistere

Well-known member
Misschien laten ze vanaf volgend seizoen de kampioen van de Tweede Divisie wel spelen tegen de winnaar van de Landelijke Beker (?).

Ja, dat is een optie. Maar is de tweede divisie officieel nog wel volledig amateurvoetbal? Volgens mij uiteindelijk wel, maar die scheidslijn wordt straks natuurlijk dunner als er JL-clubs degraderen.
 

de waan

Well-known member
De divisieclubs doen bovendien niet meer mee aan de districtsbeker, dus een echte topper krijg je dan niet in de supercup.
 

Unregistere

Well-known member
De eerste kwartfinale is gisteren dus gespeeld.

HHC Hardenberg - Noordwijk eindigde in 0-2. Daardoor neemt Noordwijk het in de halve finale op tegen Magreb '90.

Chevremont - Staphorst werd afgelast en is verplaatst naar woensdag 8 juni. De winnaar speelt in de halve finale op eigen veld tegen ASWH.
 

Sensini

Active member
Staphorst won vanavond met 0-1 van Chevremont. Zaterdag a.s. Staphorst-ASWH voor de halve finale.
Noordwijk won vanavond met 1-0 van Magreb'90 en gaat naar de finale.
 
Bovenaan