Districtsbeker 2015/2016

noordooster

Well-known member
Staphorst won vanavond met 0-1 van Chevremont. Zaterdag a.s. Staphorst-ASWH voor de halve finale.
Noordwijk won vanavond met 1-0 van Magreb'90 en gaat naar de finale.

Wel mooi dat Staphorst wint. Ik had dat niet verwacht zo kort na dat verlies bij Lisse.
En ik had het ook graag andersom gezien.
Maar nu komt unregistere in Staphorst en dat is ook wel weer leuk.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, ben benieuwd. Begreep dat het daar wel lekker kan spoken met fanatieke supporters?

Vanavond maar eens zien of de mannen weer op scherp kunnen worden gezet door de trainer. Maandag niks gedaan, dinsdag ook een soort feesttraining, maar ik denk dat we nu nog wel een keer gaan proberen de benen - en vooral de hoofden - op te laden voor de landelijke beker. Kan nog een leuk toetje zijn, waardoor het seizoen nog meer glans krijgt.

Kom je kijken zaterdag?
 

noordooster

Well-known member
kHeb eigenlijk geen idee hoeveel supporters er op deze wedstrijd af zullen komen.
Bij de districtsbeker finale tegen Flevo Boys was het gezellig druk en was er veel sfeer.
Maar thuis tegen Lisse viel me de belangstelling en ook de sfeer tegen.
Van de andere kant, er wordt verder weinig gevoetbald en de meeste nacompetitie beslissingen zijn ook al gevallen.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik wel even ga kijken.
 

Mug

Member
Weer een hoogtepunt in Staphorst, halve finale tegen Aswh en eventueel nog een finale,ook in Staphorst en dan tegen Noordwijk, prachtig voor het publiek en een lachende penningmeester.
 

noordooster

Well-known member
Weer een hoogtepunt in Staphorst, halve finale tegen Aswh en eventueel nog een finale,ook in Staphorst en dan tegen Noordwijk, prachtig voor het publiek en een lachende penningmeester.

Dat levert die winst in Kerkrade in ieder geval op.
Hoewel je volgens mij wel de recette moet delen met de bezoekende vereniging en hen dacht ik ook nog een deel van de reiskosten moet vergoeden.
Het winnen van de districtsbeker en het kunnen promoveren naar de derde divisie waren grotere prijzen vind ik, maar nu ze er zo dicht bij zijn zullen beide partijen ook wel graag de landelijke beker willen winnen.
 

Unregistere

Well-known member
In de finale moet de recette inderdaad gedeeld worden. Maar morgen zal het nog niet zo'n kaskraker worden toch? Ik verwacht van ons niet heel veel mensen eigenlijk. Er rijdt wel een supportersbus, als het goed is.

In de voorbeschouwing op de site van Staphorst schreven ze in elk geval wel positief over ons, al vergaten ze de promotie te vermelden. ;)
 

noordooster

Well-known member
In de voorbeschouwing op de site van Staphorst schreven ze in elk geval wel positief over ons, al vergaten ze de promotie te vermelden. ;)

Misschien kon Johan Post dat niet uit zijn pen krijgen..
Maar ik denk dat hij het gewoon vergeten is.
Het zou me trouwens niks verbazen als trainer Jan Van Raalte voor de wedstrijd van morgen als extra motivatie nog even vertelt dat ASWH wel komend seizoen in de Derde Divisie gaat spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Dat zullen ze toch niet nodig hebben, die amateurpsychologie? :p

Ben wel benieuwd naar de sfeer daar. Aardig reisje, we vertrekken al om 10.00 uur. Tussenstop om te eten. Vast wennen voor volgend seizoen!
 

noordooster

Well-known member
Dat zullen ze toch niet nodig hebben, die amateurpsychologie? :p

Ben wel benieuwd naar de sfeer daar. Aardig reisje, we vertrekken al om 10.00 uur. Tussenstop om te eten. Vast wennen voor volgend seizoen!

Mag je volgend seizoen naar Harkema, Sneek en Groningen wel om 9.00 uur vertrekken :eek:mg:
Ik ben vooral benieuwd hoe de wedstrijd zal verlopen. Het wordt in ieder geval een wedstrijd tussen ploegen met verschillende speelstijlen.
Net zoiets als thuis tegen Lisse verwacht ik.
En kan Dennis Rosink spelen ? Hij was het afgelopen seizoen behoorlijk belangrijk op het middenveld.
Uit tegen Lisse speelde hij nog een poos geblesseerd door voordat hij al in de eerste helft werd vervangen.
En tegen Chevremont speelde hij helemaal niet.
 

Unregistere

Well-known member
Ah, die naam kwam in de analyse inderdaad naar voren als bepalende pion op het middenveld. Zou dus een aderlating zijn voor Staphorst als hij niet speelt. Robin Mulder heeft een van zijn mooiste goals ooit tegen Staphorst gemaakt trouwens, dus die had er al zin in om voor het eerst dit seizoen echt een bekende tegenstander te treffen. Hij is gelijk ook onze voornaamste informant. ;)
 

noordooster

Well-known member
Mulder heeft met ACV en ik denk ook wel met PKC '83 regelmatig tegen Staphorst gespeeld.
En Staphorst heeft een aantal spelers die er al behoorlijk lang speelt, dus hij kan wel e.e.a. vertellen.
En ook de trainer is hij als tegenstander regelmatig tegengekomen.
Volgens mij heeft Staphorst geen spelers waarmee Mulder ooit samenspeelde.
Maar ik neem aan dat ASWH toch vooral uitgaat van eigen kracht en zich niet zo gaat aanpassen aan Staphorst ?
 

Mug

Member
Als clubman moet ik naar Zuidwolde, maar als liefhebber ga ik naar Staphorst. De lieftallige mevrouw van de sponsor commissie nodigde mij uit om in Staphorst te komen kijken en dat kan ik niet weigeren.Ik verwacht dat Alcides A 1 het wel gaat redden.
 

Mug

Member
Verdiende overwinning voor Staphorst, meeste kansen en strijdend voor elke meter. Aswh , technisch mooie ploeg, maar bracht te weinig. A.s dinsdag, de finale tegen Noordwijk.
 

noordooster

Well-known member
En als je dan ook nog bedenkt dat Staphorst speelde zonder 2 van de betere spelers, ter Avest en Rosink, dan is het een goede prestatie.
ASWH had wel lange tijd een veldoverwicht, maar ze konden geen goede kansen cre?ren.
Staphorst raakte nog 1 keer de lat en had in de tweede helft ook nog enkele kansen.
Dinsdag om 20.00 uur de finale in Staphorst : Staphorst - Noordwijk.
Het zou mooi zijn als er dan nog wat meer publiek kwam, zoals bv tegen Flevo Boys.
 

noordooster

Well-known member
Als clubman moet ik naar Zuidwolde, maar als liefhebber ga ik naar Staphorst. De lieftallige mevrouw van de sponsor commissie nodigde mij uit om in Staphorst te komen kijken en dat kan ik niet weigeren.Ik verwacht dat Alcides A 1 het wel gaat redden.

Alcides A1 heeft het net niet gered.
Ze verloren na strafschoppen van HZVV A1 .
 
Bovenaan