Districtsbeker 2015/2016

Unregistere

Well-known member
Toch wel spannend hoor... Heb nog geen idee wat het gaat worden. Twee jaar terug had ik vooraf toch wel het gevoel dat we De Valk wel zouden verslaan. Nu reken ik eigenlijk niet op een overwinning. Misschien wel onterecht, want ik weet niet hoe goed Kozakken Boys nu werkelijk is. Op papier zijn zij in ieder geval de favoriet.
 

noordooster

Well-known member
Toch wel spannend hoor... Heb nog geen idee wat het gaat worden. Twee jaar terug had ik vooraf toch wel het gevoel dat we De Valk wel zouden verslaan. Nu reken ik eigenlijk niet op een overwinning. Misschien wel onterecht, want ik weet niet hoe goed Kozakken Boys nu werkelijk is. Op papier zijn zij in ieder geval de favoriet.

Kozakken Boys was het afgelopen seizoen in de Topklasse behoorlijk wisselvallig.
Ze verloren o.a. van ONS Sneek RVVH en Stedoco.
Waarom zou dan ASWH niet van ze kunnen winnen ?
Succes gewenst in ieder geval.
 

noordooster

Well-known member
Bekerfinale Staphorst - Flevo Boys na 12 minuten spelen al 2 - 0.
Mooie opkomst van de ploegen tussen een haag van meisjes in klederdracht door.
 

Unregistere

Well-known member
Bedankt voor de felicitaties mannen! En Forza AZ, valt wel mee, wij zijn vrijgeloot voor de eerste ronde. ;)

Was een prachtige dag in Vlijmen. Kozakken Boys was in de openingsfase beter, maar onze 19-jarige reservedoelman Marvin Nootenboom toonde zijn talent met een aantal schitterende reddingen op inzetten van Toby Mulder, Medhanie Redie Habtemariam en Berry Powel. Daarna kwam ASWH eigenlijk steeds beter in de wedstrijd. Een slippertje van de Werkendammers leverde onze eerste goal op. Uitgerekend oud-ASWH'er Quentin Jakoba gaf een foute pass in de opbouw, Robin Mulder onderschepte en via Michael van Dommelen kwam Jesper van den Bosch in balbezit. Zijn poging om met een wippertje de bal bij Mulder te bezorgen mislukte, maar daardoor viel de bal wel weer heerlijk voor zijn eigen voeten en met een droge knal maakte hij de 1-0.

Na rust was het meer spannend dan goed, mede doordat het veld van Vlijmense Boys niet echt geschikt bleek voor combinatievoetbal. Maakte niet uit, ASWH gaf vrijwel geen krimp en de Boys werden niet echt gevaarlijk meer. Invaller Madjer Lukoki van de Werkendammers kreeg nog rood voor te hard doorgaan op onze doelman. Na dik zes minuten extra tijd floot de scheids eindelijk af en was de derde districtsbekerzege in onze historie een feit. Na 2006 en 2014 nu dus ook 2016 in de geschiedenisboeken!

En dus was het feest:

4sbq0p.jpg


Met dank aan trouwe supporters, zoals onze vrienden uit Groede:

iwpwnk.jpg


En natuurlijk de indrukwekkende armada van mopshonden:

x1n2bd.jpg


Waardoor uiteindelijk deze weer een mooi plekje in de verzameling krijgt:

1grqex.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Ja, ze hadden al aangekondigd om te komen en waren er dus ook daadwerkelijk. Erg leuk. De spelers wilden ook wel, maar die hebben vandaag een wedstrijd in de nacompetitie. Omdat ze bang waren dat ze te veel bier zouden gaan drinken bij de finale, bleven ze uit voorzorg thuis. :D
 

Forza AZ

Well-known member
Chevremont heeft gewonnen in Zuid II (2-0 tegen UDI'19).

Dat wordt een lekker eindje rijden voor Staphorst in de kwartfinale van de landelijke beker:

kwartfinales
HHC Hardenberg-Noordwijk
Chevremont-Staphorst

halve finales
winnaar HHC/Noo-Magreb'90
winnaar Che/Sta-ASWH
 
Bovenaan