Districtsbeker 2015/2016

de waan

Well-known member
Half uurtje nog in Aalten. Dat wordt hem niet meer gezien het totale gebrek aan scorend vermogen de laatste weken (4 doelpunten in de laatste 6,5 wedstrijden).
 

de waan

Well-known member
En maar laten staan die niet scorende spits; want hij traint zo goed. Pffff
Een beter alternatief is er vooralsnog ook niet. Probleem is ook vooral dat de andere spelers die normaal met enige regelmaat scoren ook vrijwel droog staan.

Toch jammer, was een leuke finale geweest.
 

Unregistere

Well-known member
UNA stelt gewoon de reserves op tegen Kozakken Boys en staat na 7 minuten al met 2-0 achter. Trek je dan gewoon terug als je het toch niet serieus neemt.

Inmiddels is het 0-3, maar wel heel opvallend inderdaad... UNA zal dus alles op het bereiken van de tweede divisie zetten. Of ze zijn aangestoken door TEC, dat in de kwartfinale ook zoiets deed tegen UNA?
 

Sensini

Active member
UNA stelt gewoon de reserves op tegen Kozakken Boys en staat na 7 minuten al met 2-0 achter. Trek je dan gewoon terug als je het toch niet serieus neemt.

Als ze zich terugtrekken zijn voor volgend jaar uitgesloten van deelname aan de Districtsbeker.
 

de waan

Well-known member
UNA zal dus alles op het bereiken van de tweede divisie zetten.

Alsof die spelers niet elke week een wedstrijd kunnen spelen. Als er geen wedstrijd was geweest hadden ze waarschijnlijk geoefend om in het ritme te blijven.

Als ze zich terugtrekken zijn voor volgend jaar uitgesloten van deelname aan de Districtsbeker.

Daar doen clubs uit de 2e en 3e divisie sowieso niet meer aan mee volgend jaar. En dat is hierom misschien maar beter ook.
 

noordooster

Well-known member
Opvallend dat er in de 6 districtsbekerfinales in totaal maar 2 Topklassers staan , namelijk HHC en Kozakken Boys.
Je zou er van die 31 teams die in de 2 hoogste amateurklassen spelen wat meer verwachten.
 

Abubakari

Well-known member
Bij rust 0-3, tikkie geflatteerd en wat ongelukkig. De 0-2 ging hands aan vooraf, de 0-3 een buitenspelgeval.
Eerste minuut na rust de 1-3, in 56' minuut een penalty en de kans op 2-3, maar Wesley Walstra miste. Kort daarna schoot VVG nog tegen de lat .Na een kwartier herpakte Flevo Boys zich en in de 90' minuut werd het nog 1-4.

Oh ja, VVG had ook nog een strafschop moeten hebben. Onze trainer was not amused in gesprek met ons aller bqandy:

VVG trainer Gert Haak was niet te spreken over de arbitrage tijdens de eerste helft: ?De scheidsrechter komt uit de buurt van Emmeloord en die rijdt straks lekker bij hun in de bus mee naar huis. Bij het eerste doelpunt nam een speler de bal met de hand mee, iedereen zag het. We hadden ook een zuivere penalty moeten hebben. En bij dat derde doelpunt liep die speler twee meter buitenspel. Het had bij rust 1-1 moeten staan. Hoe genaaid kun je worden. Het was een schandalige scheidsrechter?. - See more at: http://www.tweenul.nl/nieuws/vv-groningen-strijdend-ten-onder-tegen-flevo-boys#sthash.s1B48dKv.dpuf
 

Joost

Well-known member
Als ze zich terugtrekken zijn voor volgend jaar uitgesloten van deelname aan de Districtsbeker.

Daar is in Zuid II ook mee gedreigd richting teams die zich in de poulefase hebben teruggetrokken wegens gebrek aan spelers. Feit is echter dat in de reglementen helemaal niets daarover staat.
 

bqandy

Well-known member
Oh ja, VVG had ook nog een strafschop moeten hebben. Onze trainer was not amused in gesprek met ons aller bqandy:

Ik zag niks en jij blijkbaar alles. Al dat commentaar op elkaar moet toch wel een mooi contract opleveren. Als een soort Beavis and Butthead bij Omroep Flevoland, want daar hebben we wat los gemaakt. :)
 

Abubakari

Well-known member
Ik quote onze (ook de jouwe, je woont dichter bij VVG dan ik volgens mij) trainer voor het gemak nog maar eens:

Bij het eerste doelpunt nam een speler de bal met de hand mee, iedereen zag het.

Oh ,was dat Flevo Radio. Ik had toch verwacht dat je de kant van je buurtclub wat meer zou kiezen, maar niks hoor, een beetje de objectieve journalist uit te hangen en mij alles op laten knappen.
 

Sensini

Active member
Daar is in Zuid II ook mee gedreigd richting teams die zich in de poulefase hebben teruggetrokken wegens gebrek aan spelers. Feit is echter dat in de reglementen helemaal niets daarover staat.

Artikel 9b van het Bekerreglement 2015/'16 KNVB districtsbeker amateurs:
"Als een elftal niet opkomt tijdens de bekercompetitie c.q. zich terugtrekt vanaf het moment van inschrijving, dan vervalt haar recht op deelname aan de KNVB beker in het daaropvolgende seizoen. Dit geldt ook als het recht op deelname aan de KNVB beker al uit andere hoofde is of nog kan worden verkregen."
Die laatste zin vind ik wel vreemd, lijkt te gaan over de KNVB beker betaald voetbal. Maar in artikel 9a worden poulewedstrijden genoemd, en die zijn er bij de KNVB beker betaald voetbal niet meer... :confused:
 

Joost

Well-known member
Artikel 9b van het Bekerreglement 2015/'16 KNVB districtsbeker amateurs:
"Als een elftal niet opkomt tijdens de bekercompetitie c.q. zich terugtrekt vanaf het moment van inschrijving, dan vervalt haar recht op deelname aan de KNVB beker in het daaropvolgende seizoen. Dit geldt ook als het recht op deelname aan de KNVB beker al uit andere hoofde is of nog kan worden verkregen."
Die laatste zin vind ik wel vreemd, lijkt te gaan over de KNVB beker betaald voetbal. Maar in artikel 9a worden poulewedstrijden genoemd, en die zijn er bij de KNVB beker betaald voetbal niet meer... :confused:

Je interpreteert de regel verkeerd.

Een team dat zicht terugtrekt uit de districtsbeker wordt sowieso toegang dat de KNVB Beker van het volgend jaar ontzegt, die beker waar Feyenoord-Utrecht nu dus de finale van is, niet de districtsbeker.
 

Unregistere

Well-known member
Alsof die spelers niet elke week een wedstrijd kunnen spelen. Als er geen wedstrijd was geweest hadden ze waarschijnlijk geoefend om in het ritme te blijven.

Ik ben het met je eens hoor. Probeer alleen maar te gissen naar een eventuele verklaring. ;)

Kijk, dat topklassers in de eerdere ronden enkele reservespelers speeltijd gunnen, dat snap ik. Maar als je in de halve finale staat? Blijft vreemd.
 

Forza AZ

Well-known member
Opvallend dat er in de 6 districtsbekerfinales in totaal maar 2 Topklassers staan , namelijk HHC en Kozakken Boys.
Je zou er van die 31 teams die in de 2 hoogste amateurklassen spelen wat meer verwachten.
Het zijn er toch nog 3 geworden, Magreb won vanmiddag met 1-0 van AFC'34.
 

de waan

Well-known member
Dat zo weinig topklassers ver komen heeft er ook mee te maken dat de meesten zich ook via de competitie wel plaatsen voor de KNVB Beker en mede daarom de districtsbeker niet zo serieus nemen. Daarom is het ook niet verkeerd dat de divisieclubs niet meer mee doen volgend jaar.

Ik zelf baal er nog wel steeds gruwelijk van dat we de finale hebben gemist.
 

noordooster

Well-known member
Het zijn er toch nog 3 geworden, Magreb won vanmiddag met 1-0 van AFC'34.

Inderdaad, Magreb had ook nog kans de finale te halen.
Maar dan nog.... 3 van de 12 finalisten komen uit de hoogste amateurcompetities en dat is niet veel.
Zouden topklassers wat minder gemotiveerd zijn voor de districtsbeker omdat ze al geplaatst zijn voor de landelijke beker ?
Ik dacht dat de meeste clubs de districtsbeker zien als een belangrijke prijs die je kunt winnen.
 
Bovenaan