Dan kunnen ze mooi op zondag gaan voetballen.
De accommodatie is van de gemeente en die staan zondagvoetbal niet toe. Staphorst is een zaterdagclub, maar hebben niets tegen het zondagvoetbal. Heel normale mensen daar in Staphorst.
Dan kunnen ze mooi op zondag gaan voetballen.
Staphorst is vooral een Hervormd dorp.
De ( Hersteld ) Hervormde Kerk in het dorp is de grootste van Nederland. Er kunnen 2300 mensen in en die zijn er ook elke zondag zowel in de ochtend- als in de middagdienst.
Ik ben benieuwd of SanMark ook nog naar Staphorst komt , zowat een thuiswedstrijd toch ?
In IJhorst wordt inderdaad op zondag gevoetbald.
Ik heb begrepen dat die club in zijn beginjaren niet op erg veel steun kon rekenen van de gemeente, maar volgens mij is het nu allemaal vrij normaal.
In IJhorst wordt inderdaad op zondag gevoetbald.
Ik heb begrepen dat die club in zijn beginjaren niet op erg veel steun kon rekenen van de gemeente, maar volgens mij is het nu allemaal vrij normaal.
In Staphorst en de verdere regio wonen heel weinig donkere mensen . Als hij goed is, is hij welkom, volgens mij. Ook in Meppel spelen in de senioren weinig donkere jongens, dan moet je toch naar Zwolle. Maar zelfs daar is het minder dan in de randstad. In het verleden hebben er jongens van Molukse afkomst wel in Staphorst gespeeld.
Ik heb Staphorst wel diverse keren zien spelen. Kan het me inderdaad niet zo herinneren. Maar ik heb er ook niet zo opgelet. Er zijn in het noorden namelijk diverse, met name dorpsclubs, die alleen met "kaaskoppen" aantreden. Staphorst is overigens een erg streng gereformeerd dorp. Maar of dat er wat mee te maken heeft.
van Raalte heeft misschien bedoeld dat het "goed stond" bij zijn team.
De voorbeschouwingen op de wedstrijden van Staphorst staan vaak boordevol clich? 's en de schrijver ervan heeft het wel vaker niet helemaal bij het rechte eind.
Ik denk dat er in Staphorst weinig gekleurde mensen wonen, ook op de foto's van de jeugdteams zie je ze nauwelijks. In de regio zijn er waarschijnlijk procentueel ook minder gekleurde mensen dan in de regio Rotterdam.
Wel in de grotere plaatsen zoals, Meppel, Hoogeveen en Zwolle en ook wel bij de clubs in die plaatsen.
Staphorst haalt natuurlijk ook wel spelers van buitenaf, maar ik kan me niet herinneren dat er ooit een gekleurde speler in Staphorst 1 speelde.
Bij ASWH viel me niet 1 speler in het bijzonder op. Ik heb wat extra gelet op Mulder en op van Dommelen. Technisch goede spelers, maar ze kwamen niet echt los in deze wedstrijd. Mulder leek 1x een aardige kans te krijgen, maar de keeper zat er goed bij.
De strijdwijze van Staphorst vreet energie. Woensdag hadden ze nog gespeeld in Kerkrade . Wel opvallend dat ze ermee akkoord gaan om dinsdag a.s. de finale al te spelen.
In Staphorst en de verdere regio wonen heel weinig donkere mensen . Als hij goed is, is hij welkom, volgens mij. Ook in Meppel spelen in de senioren weinig donkere jongens, dan moet je toch naar Zwolle. Maar zelfs daar is het minder dan in de randstad. In het verleden hebben er jongens van Molukse afkomst wel in Staphorst gespeeld.
Er is kennelijk gefilmd door Podium TV. Geen idee wat het is, maar las op Twitter dat die vanavond een samenvatting uitzenden.
Klopt.
En Ron Mijnheer geeft altijd wel een goede analyse van de wedstrijd .