Districtsbeker 2015/2016

bqandy

Well-known member
In IJhorst wordt inderdaad op zondag gevoetbald.
Ik heb begrepen dat die club in zijn beginjaren niet op erg veel steun kon rekenen van de gemeente, maar volgens mij is het nu allemaal vrij normaal.

IJhorst is lang niet zo christelijk als Staphorst.

FF naar wikipedia gegaan:
Het voetbalveld gaf in 1963 een behoorlijke rel tussen de bevolking van IJhorst en het gemeentebestuur van Staphorst. Deze hoofdzakelijk uit SGP leden bestaande raad verbood VV IJhorst het voetballen op zondag. Hierop ontstond een behoorlijke opstand, waardoor IJhorst en Staphorst de wereldmedia haalden.
 

Mug

Member
In IJhorst wordt inderdaad op zondag gevoetbald.
Ik heb begrepen dat die club in zijn beginjaren niet op erg veel steun kon rekenen van de gemeente, maar volgens mij is het nu allemaal vrij normaal.

Het begrip, voor wat hoort wat kennen ze in Staphorst ook, had te maken met grond ruil. Principe kwestie, heeft 25 jaar geduurd. Uiteindelijk mocht Yhorst op zondag blijven voetballen. Inmiddels ook een beetje steun van uit de gemeente Staphorst.
 

noordooster

Well-known member
Hersteld Hervormd is toch gewoon oorspronkelijk gereformeerd?

Beslist niet, Andor.
Laat ze het niet horen !
De gereformeerde kerk is een afsplitsing van de hervormde kerk. ( 1892 )
De hervormde kerk in Staphorst is altijd hervormd geweest.
Toen landelijk de hervormde kerk in 2004 samenging met de gereformeerde kerken en zich protestantse kerk in Nederland noemde wilden vooral een aantal hervormde kerken daarin niet mee.
Vele ervan noemen zich sinds die tijd hersteld hervormde kerk.
Om het wat gemakkelijker te maken, vele van die hersteld hervormde kerken komen voort uit een zwaardere stroming binnen de nederlands hervormde kerk, de gereformeerde bond binnen de Nh kerk.
Bepaald niet te verwarren met de gereformeerde kerk. Daar moe(s)ten ze vaak niet veel van hebben.
 

SanMark.

Well-known member
In Staphorst en de verdere regio wonen heel weinig donkere mensen . Als hij goed is, is hij welkom, volgens mij. Ook in Meppel spelen in de senioren weinig donkere jongens, dan moet je toch naar Zwolle. Maar zelfs daar is het minder dan in de randstad. In het verleden hebben er jongens van Molukse afkomst wel in Staphorst gespeeld.

Bij Alcides zitten denk ik de meeste donkere jongens.
 

Unregistere

Well-known member
Ik heb Staphorst wel diverse keren zien spelen. Kan het me inderdaad niet zo herinneren. Maar ik heb er ook niet zo opgelet. Er zijn in het noorden namelijk diverse, met name dorpsclubs, die alleen met "kaaskoppen" aantreden. Staphorst is overigens een erg streng gereformeerd dorp. Maar of dat er wat mee te maken heeft.

van Raalte heeft misschien bedoeld dat het "goed stond" bij zijn team.
De voorbeschouwingen op de wedstrijden van Staphorst staan vaak boordevol clich? 's en de schrijver ervan heeft het wel vaker niet helemaal bij het rechte eind.
Ik denk dat er in Staphorst weinig gekleurde mensen wonen, ook op de foto's van de jeugdteams zie je ze nauwelijks. In de regio zijn er waarschijnlijk procentueel ook minder gekleurde mensen dan in de regio Rotterdam.
Wel in de grotere plaatsen zoals, Meppel, Hoogeveen en Zwolle en ook wel bij de clubs in die plaatsen.
Staphorst haalt natuurlijk ook wel spelers van buitenaf, maar ik kan me niet herinneren dat er ooit een gekleurde speler in Staphorst 1 speelde.
Bij ASWH viel me niet 1 speler in het bijzonder op. Ik heb wat extra gelet op Mulder en op van Dommelen. Technisch goede spelers, maar ze kwamen niet echt los in deze wedstrijd. Mulder leek 1x een aardige kans te krijgen, maar de keeper zat er goed bij.
De strijdwijze van Staphorst vreet energie. Woensdag hadden ze nog gespeeld in Kerkrade . Wel opvallend dat ze ermee akkoord gaan om dinsdag a.s. de finale al te spelen.

In Staphorst en de verdere regio wonen heel weinig donkere mensen . Als hij goed is, is hij welkom, volgens mij. Ook in Meppel spelen in de senioren weinig donkere jongens, dan moet je toch naar Zwolle. Maar zelfs daar is het minder dan in de randstad. In het verleden hebben er jongens van Molukse afkomst wel in Staphorst gespeeld.

Okee, dank voor de uitleg heren. Ik vond het wel opmerkelijk, zijn we hier in deze regio helemaal niet gewend. Maar sowieso zelden gezien bij tegenstanders. Nu spelen we niet vaak tegen teams uit noord, dat scheelt.

De verslaggever van de lokale radio-omroep voor Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht komt voor elke wedstrijd naar mij toe, waarna ik hem de opstelling noem van de tegenstander. Na zes, zeven namen begon hij ook enigszins te grinniken om de echte Hollandse namen. Voor hem ook wel eens lekker, want pakweg twee maanden terug had hij nog een rij tongbrekers van Deltasport om te noemen in zijn verslag.

Dus voor ons was het wennen, ook als je clubs als pakweg TOGR gewend bent, waar in het verleden vaak hooguit ??n blanke speler aan de aftrap verscheen. Bijna een 'cultuurshock' dus. ;)

Mulder zat niet zo in de wedstrijd uiteindelijk, hoewel hij wel zin had in het potje op vertrouwd grondgebied.

Overigens vraag ik me af of het voor Noordwijk ook wel zo prettig is om dinsdag te spelen. Nu moeten de spelers toch vroeg vertrekken, vrij nemen van hun werk, enzovoort... Noordwijk - HIA was wel te doen geweest, maar naar Staphorst is toch een stukje verder.

227-ADS_4837.jpg


Franca en Nicolet, de grensrechters van dienst.
 
Laatst bewerkt:

Mug

Member
Het is echt op verzoek van Noordwijk. Voor een dorpsclub als Staphorst is dit geweldig om mee te maken. De laatste jaren , alleen maar hoogtepunten, heeft toch te maken met het gevoerde beleid, knap hoor.
 

Unregistere

Well-known member
Okee. Noordwijk had dan kennelijk te veel vakantievierders of was bang dat Amezrine op de 18e wel eindelijk iets gehoord heeft van de KNVB over zijn schorsing....

Jan van Raalte moest zijn kaarten voor Bruce Springsteen verkopen, hoorde ik in het interview op RTV Oost. Kennelijk had de verslaggever van VoZ meegeluisterd, want die pikte de quote ook mee in zijn verslag.

Weten jullie of er ook nog beelden komen op RTV Oost, mug of noord-ooster? Dacht namelijk dat er wel gefilmd werd.
 

de waan

Well-known member
Schijnbaar vond TV Oost het niet belangrijk genoeg. Als er beelden waren geweest hadden die er vast al wel opgestaan.
 

noordooster

Well-known member
Er werd wel gefilmd, maar ik heb geen idee door wie.
Noordwijk kan natuurlijk ook het tweede elftal op laten draven.
Daarmee wonnen ze tenslotte ook bij HHC.
 

Unregistere

Well-known member
Er is kennelijk gefilmd door Podium TV. Geen idee wat het is, maar las op Twitter dat die vanavond een samenvatting uitzenden.
 

noordooster

Well-known member
Ah, podium tv .
Die houden zich bezig met het (sport)nieuws uit Noord Nederland, waartoe ze ook het noordelijk deel van Overijssel rekenen.
Ze hebben hun kantoor enz. in Heerenveen.
 

Mug

Member
Dinsdag avond ga ik de finale maar eens bekijken, kijken of Staphorst het nog een keer kan opbrengen. Hoop dat het droog blijft en dat er wat spektakel is. Mijn gevoel zegt dat Noordwijk de mooiere voetballers heeft, net als Lisse en ASWH, maar dat Staphorst, door het thuis voordeel weer aan het langste eind trekt.
 

noordooster

Well-known member
Het is allemaal wel kort na de wedstrijden tegen Lisse, Chevremont en ASWH.
Zouden die jongens nooit eens moe worden van dat energievretende spel ?
Wat dat betreft zou een 12e man hen over een dood punt heen kunnen helpen.
Ik hoop op wat meer publiek dan tegen Lisse en ASWH.
En zouden ter Avest en Rosink nu wel weer mee kunnen doen ?
Het moet natuurlijk ook allemaal een beetje meezitten.
En als ze vanavond winnen dan moeten ze nog voor de supercup tegen Excelsior Maassluis, maar dat zal dan wel augustus worden neem ik aan.
 

Unregistere

Well-known member
Leuk gedaan door Podium TV inderdaad!

Ben benieuwd vanavond. Gevoelsmatig zeg ik ook Staphorst op basis van het thuisvoordeel. Maar heb nog niet gezien wie er spelen bij Noordwijk. Zou toch wat zijn als Amezrine weer gewoon mag keepen...
 

bqandy

Well-known member
Staphorst wint na verlenging met 6-3 van Noordwijk.
Ben benieuwd naar de bevindingen van mensen die er waren. In blessuretijd redde Van 't Ende Staphorst nog met de 3-3 en daarna liep Staphorst dus fors uit.
 
Bovenaan