Districtsbeker 2015/2016

noordooster

Well-known member
Wouw wat een wedstrijd. Ik ben er hees van.
De districtsbekerwinnaar van Noord wint ook de landelijke beker.
Staphorst kwam na 2 minuten al met 0 - 1 achter en niet veel later werd het 0 - 2.
Beide keren werd de achterhoede verrast door de snelheid van de linksbuiten van Noordwijk.
Het tweede doelpunt was een eigen doelpunt van Roelof de Jong.
Daarna gooide Staphorst er nog eens enkele schepjes bovenop en voor rust werd het nog 2 - 2.
Vrij vlot na de pauze maakte Noordwijk 2 - 3 . Daarna kreeg Staphorst wel enkele kansjes maar Amezrine, inderdaad hij, hield zijn doel schoon.
Tot enkele minuten voor tijd . Toen scoorde Staphorst alsnog en de Noorderslag leek wel te ontploffen.
Zonder meer verdiend de 3 - 3, op basis van kansen en inzet.
In de verlenging maakte Brakke al snel de 4 - 3.
Daarna probeerde Noordwijk het wel, maar de overtuiging ontbrak en de achterhoede van Staphorst was weer de baas, net als bv thuis tegen Lisse en ASWH.
Via uitvallen werd het uiteindelijk nog 6 - 3.
Heel mooi afscheid voor Jan van Raalte en Harm Jan Tip, die weer erg sterk speelde.
Ik vind het jammer dat hij vertrekt naar SVZW.
Ook bijzonder dat Staphorst in deze wedstrijd opnieuw zo diep kon gaan.
 
Laatst bewerkt:

Mug

Member
Onvoorstelbaar, wat kan voetbal mooi zijn. Als nuchtere drent die thuis komt en euforisch tegen zijn vrouw zegt, super avond gehad. Er zat alles in, teleurstelling om na 10 minuten al met 2 - 0 achter te staan , mooie counters van Noordwijk, blunders in de verdediging en daarna een strijdend Staphorst dat terug komt op 2 - 2. Inmiddels een plensbui , kop koffie en de eerste helft analyseren met een paar kenners, conclusie, Noordwijk had op 3 -0 kunnen komen, dan was het over en uit. Gelukkig kwam Staphorst geweldig terug met 2 prachtige doelpunten. We verheugden ons op de tweede helft en het gebeurde, spektakel , 3 - 2 voor Noordwijk en een wilskrachtig Staphorst , de ruggen werden gerecht , ze bleven er in geloven en het gebeurde in blessuretijd 3 - 3 Martin van tEnde ex Alcide s was de gevierde man. Verlenging, Brakke scoort twee maal vlak achter elkaar en uiteindelijk 6 - 3. De feestvreugde was groot . Een unieke presentatie voor Staphorst, het publiek was geweldig en genoten nog lang na.
 

Mug

Member
Er waren wat criticasters die het allemaal maar niks vonden die verre uitwedstrijden in de beker. Om des keizersbaard en het kost alleen maar geld en vrije tijd. Ik was het daar niet mee eens en vermelde ook nog dat de penningmeester wel in zijn handen zou wrijven. Ik ben blij dat ze het serieus genomen hebben, wat een belevenis, over tig jaar genieten nog steeds mensen van dit beker avontuur. Alleen al het winnen van deze beker levert 10.000 euro op. Wie verre reizen maakt, vul maar in.
 

noordooster

Well-known member
Natuurlijk is dit ook een mooie prijs.
En Staphorst vond het niet erg dat Chevremont de eerste keer werd afgelast, want op dat moment ging het winnen van Lisse om promotie naar de derde divisie wel voor.
Dat werd door iedereen toen als een grotere prijs gezien dan de winst van de landelijke beker.
Maar als je na Lisse nog kans hebt op die landelijke beker ga je daar natuurlijk vol voor.
Qua publieke belangstelling was natuurlijk de districtsbeker finale het hoogtepunt. Ik las ergens 2.500 toeschouwers.
Thuis tegen ASWH waren er 400 en vanavond 1000 volgens VOZ.
Ik heb trouwens begrepen dat Staphorst de recette moet delen met Noordwijk en dat ze hen ook een tegemoetkoming in de reiskosten moeten betalen.
We moeten trouwens wel bedenken dat het Staphorst in dit bekertoernooi wel heel vaak thuis mocht spelen en juist thuis is Staphorst bijna niet te kloppen.
In de competitie en in de beker samen won alleen VVOG in Staphorst.
 

Unregistere

Well-known member
Noordwijk heeft nu wel definitief een trauma, denk ik... Weer in de extra tijd een voorsprong verspelen en opnieuw vroeg in de verlenging de tegengoal incasseren. Lijkt wel griezelig veel op de manier waarop ze van ons verloren in de nacompetitie.

Knappe prestatie van Staphorst in elk geval!

Wel opmerkelijk dat Amezrine gewoon weer in het doel stond, maar goed.
 

Unregistere

Well-known member
Mooie samenvatting inderdaad. En las ik nu ineens op de site van Staphorst dat er een donkere keeper is aangetrokken? Dan hebben ze hier meegelezen, dat kan niet anders. :p
 

Mug

Member
Er hebben in het verleden zeker donkere jongens in het eerste gespeeld, Nico Talahatu , Domingues Manaputi, dus zo vreemd is het ook weer niet
 

SanMark.

Well-known member
In de dorpen wonen(woonden) nu eenmaal minder donkere mensen. In mijn jeugdtijd was het al bijzonder als er bij de tegenstander ??ntje rondliep. Bij ons liep er 1 Chinees rond ( lichting boven de mijne) en dat was al zeer bijzonder. En dat gold voor andere dorpsclubs net zo.
 
Bovenaan