Districtsbeker 2015/2016

De Groene Scout

Well-known member
De laatste 8 zijn bekend in Oost:
FC Lienden, RKZVC, HSC'21, VV Bennekom, SVZW, HHC, AZSV, ESA
Mooie ploegen; 8 maart gaan we loten.
 

Unregistere

Well-known member
De samenvatting van Dongen - ASWH. De 0-2 is echt wel de moeite van het bekijken waard, zeg ik volledig objectief.

 

Joost

Well-known member
Groene Ster wint toch wel verrassend met 1-2 bij OSS 1920 en is kwartfinalist.

In de volgende ronde spelen ze uit bij Schaesberg.
 

Forza AZ

Well-known member
West I

1/8e finale
28 februari
1400 Velsen (zo 2)-ADO'20 (zo H) 2-1

Nog te spelen 1/8e finales:

15 maart
2000 Elinkwijk (zo 2)-RODA'23 (zo 3)
17 maart
2030 DTS (zo 4)-Magreb'90 (zo T)

Programma kwartfinales:

WV-HEDW (za 1)-AFC (zo T)
winnaar DTS (zo 4)/Magreb'90 (zo T)-Velsen (zo 2)
Swift (za H)-de Merino's (za 1)
winnaar Elinkwijk (zo 2)/RODA'23 (zo 3)-AFC'34 (zo 1)
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Kloetinge, Halsteren, TEC en UNA completeren de laatste acht in Zuid I. Dat is goed nieuws voor ASWH, want er zitten nu drie zekere Topklassers bij de laatste acht.

Kwartfinales:
Achilles Veen - Kozakken Boys
Oranje Wit - Halsteren
Kloetinge - ASWH
TEC - UNA

Slechts ??n van deze clubs zal de KNVB Beker dus niet halen. Achilles Veen zal wel moeten winnen om zich te plaatsen, want die hadden al twee keer strafschoppen nodig om door te gaan.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, helaas zat een nieuwe stunt er voor ASWH 2 niet in. Ben er niet bij geweest, maar begreep dat het al vrij snel een kansloze missie werd. 3-0 na een minuut of twintig. Halsteren miste nog een strafschop, daarna deed Mike Langerak kort voor rust nog iets terug. Meer dan een eretreffer was het niet en uiteindelijk dus nog 4-1. Jammer, maar desondanks een mooie bekercampagne voor ons tweede elftal.

Ik begrijp uit jouw overzicht dat wij goed staan voor een eventuele 'Lucky loser' plek, Waan? Ook wij hebben een keer pingels genomen, maar desondanks laten we er genoeg achter ons dus... Maar ja, het beste is om op eigen kracht het ticket te pakken. Dan maken we immers ook kans om de districtsbeker te winnen.
 

de waan

Well-known member
Ik heb het niet tot achter de komma uitgerekend, maar ik zag wel dat Achilles al twee keer na pingels heeft gewonnen. Maar als zij winnen van KB vallen ze al weg voor de verliezersplekken. Ik zou maar gewoon winnen als ik jullie was.
 

Fregge

Well-known member
Ja, helaas zat een nieuwe stunt er voor ASWH 2 niet in. Ben er niet bij geweest, maar begreep dat het al vrij snel een kansloze missie werd. 3-0 na een minuut of twintig. Halsteren miste nog een strafschop, daarna deed Mike Langerak kort voor rust nog iets terug. Meer dan een eretreffer was het niet en uiteindelijk dus nog 4-1. Jammer, maar desondanks een mooie bekercampagne voor ons tweede elftal.

Ik begrijp uit jouw overzicht dat wij goed staan voor een eventuele 'Lucky loser' plek, Waan? Ook wij hebben een keer pingels genomen, maar desondanks laten we er genoeg achter ons dus... Maar ja, het beste is om op eigen kracht het ticket te pakken. Dan maken we immers ook kans om de districtsbeker te winnen.

Halsteren heeft sowieso in de winter Belgische spelers gehaald. En zijn daardoor ineens een stuk sterker geworden.
 

Unregistere

Well-known member
Halsteren heeft sowieso in de winter Belgische spelers gehaald. En zijn daardoor ineens een stuk sterker geworden.

Gisteren stonden er geen Belgen in. Maar goed, het zou ook wel slecht zijn als een volledig aantredende hoofdklasser niet wint van een tweede elftal. Alleen jammer dat het al zo snel ging.

Ik heb het niet tot achter de komma uitgerekend, maar ik zag wel dat Achilles al twee keer na pingels heeft gewonnen. Maar als zij winnen van KB vallen ze al weg voor de verliezersplekken. Ik zou maar gewoon winnen als ik jullie was.

Volgens mij staan wij achter zowel Halsteren als Oranje Wit, dus bij een zege van Achilles Veen lopen we dan een ticket mis. Dus inderdaad zelf maar winnen. Als Kozakken Boys wint, zijn we er volgens mij wel sowieso.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik heb het niet tot achter de komma uitgerekend, maar ik zag wel dat Achilles al twee keer na pingels heeft gewonnen. Maar als zij winnen van KB vallen ze al weg voor de verliezersplekken. Ik zou maar gewoon winnen als ik jullie was.

Dit is de stand van de kwartfinalisten in Zuid I (Kozakken Boys, TEC en UNA heb ik buiten beschouwing gelaten omdat die zich toch wel gaan plaatsen voor de KNVB-beker):

Kloetinge 4-12 (16-4)
Halsteren 4-12 (12-4)
Oranje Wit 4-12 (8-3)
ASWH 4-10 (10-4)
Achilles Veen 4-8 (6-4)

-Als 1 van de 3 Hoofdklassers (Halsteren, ASWH, Achilles Veen) promoveert naar de Topklasse, dan zijn alle 5 clubs geplaatst voor de KNVB-beker.
-Als ze alle 3 niet promoveren, dan valt er ??n club buiten de boot. Als Achilles Veen de kwartfinale verliest, dan zijn zij dat. Wint Achilles Veen de kwartfinale dan is ASWH de pineut als zij de kwartfinale verliezen. Wint ASWH ook, dan gaat het tussen de de verliezer van Oranje Wit-Halsteren en Kloetinge.
-Als 2 of 3 van de Hoofdklassers promoveren, dan komen er zelfs 1 of 2 plekken vrij voor de verliezend 1/8e finalisten.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, zo had ik het ook ongeveer berekend. Al had ik Kloetinge niet meegenomen, omdat wij daar zelf tegen moeten. Maar goed, verliezen is dus geen ramp, zolang Veen maar niet wint.... Maar wat ik al zei, maar gewoon zien te winnen. Al denkt Arie van der Zouwen, de trainer van Kloetinge, dat het 50-50 wordt.

Noordwijk overigens naar de finale in West II. Wonnen gisteren met 1-0 van De Jodan Boys. Eind mei spelen ze bij SHO tegen Quick.
 

noordooster

Well-known member
Nog even de stand van zaken in Noord:

Heerenveen (zo 1) - WKE (zo T) 2 - 3
sc Genemuiden (za H) - Broekster Boys (za 2) 6 - 1
Flevo Boys (za H) - Emmeloord (zo 2) 6 - 1
PKC '83 (za 1) - Roden (zo 2) 2 - 2 ( PKC '83 wint na strafschoppen )
GRC (zo 2) - ONS Boso Sneek (za T) 8 maart
Staphorst (za H ) - Zeerobben (za 2) 8 maart
Oranje Nassau (za 1) - Appingedam (za 3) 8 maart
Bergum (zo 1) - vv Groningen (za 3) 9 maart

vv Heerenveen heeft dus geluk.
 

noordooster

Well-known member
Is dat zo? Ik kan het nergens in de reglementen vinden (misschien Joost wel), maar het lijkt mij dat vv Heerenveen is uitgeschakeld en dat er nu een ploeg in de kwartfinales wordt vrijgeloot.

Oef, ja dat zou ook nog kunnen.
Op de site van vv Heerenveen kan ik er niets over vinden.
 

Forza AZ

Well-known member
Is dat zo? Ik kan het nergens in de reglementen vinden (misschien Joost wel), maar het lijkt mij dat vv Heerenveen is uitgeschakeld en dat er nu een ploeg in de kwartfinales wordt vrijgeloot.
Dat lijkt mij ook ja. De wedstrijd is al gespeeld dus is vv Heerenveen uitgeschakeld. Anders zouden alle andere clubs die door WKE uitgeschakeld zijn ook recht hebben terug in het toernooi te komen (en daar is natuurlijk geen beginnen aan). Dus de tegenstander van WKE in de kwartfinale is direct door naar de halve finale zou de normale gang van zaken zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Dat lijkt mij ook ja. De wedstrijd is al gespeeld dus is vv Heerenveen uitgeschakeld. Anders zouden alle andere clubs die door WKE uitgeschakeld zijn ook recht hebben terug in het toernooi te komen (en daar is natuurlijk geen beginnen aan). Dus de tegenstander van WKE in de kwartfinale is direct door naar de halve finale zou de normale gang van zaken zijn.

Mooi, woensdag bij Bergum winnen, WKE loten en VV Groningen zit in de landelijke beker!
Al hoop ik eigenlijk dat ze een mooie thuiswedstrijd loten en zich dan plaatsen. Maar eerst Bergum maar eens uitschakelen.
 

Abubakari

Well-known member
Vanavond GRC(koploper in 2L)-ONS (TK), ik heb net even op buienradar gekeken, het is droog op Corpus tussen 8 en 10! Hup GRC! Hup stunt!
Moet kunn'n, GRC is in blakende vorm en scoort in 2016 bij de klippen op. Zou met een beetje geluk wel een mooie bekeravond op moeten kunnen leveren.
Vanavond ook Oranje Nassau-Appingedam (1E vs 3C) en Staphorst-Zeerobben. Morgen de kraker Bergum-VV Groningen.
Zou wel super zijn als we straks vier clubs oet stad in de kwartfinale hebben.
 
Bovenaan