En "gewoon" gewonnen zag ik. Jullie moeten volgens mij op zondag gaan spelen, die tegenstanders liggen jullie veel beter.
Nou, je zou het bijna denken...
Ik had niet verwacht dat we zo 'eenvoudig' zouden winnen, want er viel weinig op af te dingen. Dongen was de eerste tien minuten beter, daarna nam ASWH het helemaal over en had het in plaats van 0-2 eigenlijk al minimaal 0-3 moeten staan in de rust of misschien wel meer. Na rust viel de derde goal wel, maar toen scoorde Dongen snel tegen. Dan blijft het toch nog spannend, want bij een aansluitingstreffer weet je maar nooit wat er nog kan gebeuren. Dongen drong ook wel aan, maar werd zelden echt gevaarlijk. Wij lieten na het in de omschakeling te beslissen, maar goed, 1-3. Prima.
En dat tegen een ploeg die dit seizoen nog geen offici?le wedstrijd heeft verloren, echt afgetekend bovenaan staat in hun hoofdklasse en die in de voorbereiding nog met 5-2 van ons won. Dongen-trainer Ron Timmers (ex-ASWH) had natuurlijk graag van zijn oude club gewonnen. Hij zal wellicht echter harder balen van de rode kaart die zijn aanvoerder R?mon Koenen in de slotfase kreeg, want dat levert hem een schorsing op. Vervelend, in de titelrace.
ASWH mag nu in de kwartfinale op bezoek bij de winnaar van RCS - Kloetinge. Die pot wordt dinsdag gespeeld, ben benieuwd. ASWH 2 speelt dinsdag ook nog, zij gaan op bezoek bij zondaghoofdklasser Halsteren. Een nieuwe stunt lijkt me niet eenvoudig, maar wie weet...
Achilles Veen is ook door naar de kwartfinale. Zij rekenden na strafschoppen af met het dappere Marvilde.
In West II heeft Quick zich voor de finale geplaatst. Na negentig minuten stond er 3-3 op het scorebord tegen RVVH, maar daarna nam Quick de strafschoppen beter dan de Ridderkerkers.