District Oost

Jacco

Well-known member
Als je weleens op het sportpark van Germania bent geweest dan zijn die wilde zwijnen ook weer niet zo verrassend.
Het grenst aan een bosgebied.
De crowdfunding acties zijn heel symphatiek, maar als je verder niets doet dan kun je er donder op zeggen dat de zwijnen terug komen.
Lijkt me.
 

germania

Member
Is er geen omheining?
Er is wel omheining maar daar graven en duwen de zwijnen zich onderdoor.
Men heeft nu ook al stroken met materiaal onder aan de hekwerken gemaakt zodat ze er hopelijk niet meer onderdoor gaan.
Maar het is zoals JACCO al eerder schrijft een groot stuk om af te zetten
 

Baggio

Active member
Vanwaar ineens die belangstelling voor Rigtersbleek?
Ik denk vanwege het feit dat Rigtersbleek zo enthousiast is over de overstap naar het voetballen op zaterdag. Iets wat ik overigens wel herken vanuit de situatie in Losser. Daar kun je een vergelijkbaar verhaal optekenen; vooral het feit dat er meer spelers met prestatief voetbal bezig willen zijn dan wanneer je op zondag was gebleven geeft een enorme impuls binnen de club.
 

de waan

Well-known member
Nou ja, opmars... Het is vooral dat ze bezig zijn het verloren terrein goed te maken.

Maar zou leuk zijn, weer eens een derby tegen Kwik. Gelukkig kan dat tegenwoordig
 

Baggio

Active member
Ook hoe het gaat bij een club als Quick '20.
Over de voormalige zondaggrootmacht kun je nu iets schrijven in topic Oost, maar binnenkort ongetwijfeld in topic Vierde Divisie.
Nu staan ze nog 2e op 1 punt van WHC.
Ook deze club is na de overstap naar het zaterdagvoetbal bezig met een flinke opmars. Overigens hebben zij nog maar 2 recreatieve seniorenteams over op zondag en spelen ze met maar liefst 15 heren seniorenteams op zaterdag en verder hebben ze een zeer grote jeugdafdeling met selectieteams op een hoog niveau.
Die enorme verplaatsing van zondag naar zaterdag levert bij Quick'20 ook enorme uitdagingen op. De accomodatie (velden+kleedkamers) is namelijk bij lange na niet toereikend om iedereen ook fatsoenlijk te faciliteren. Dat betekent in de praktijk: kleedkamers delen met meerdere teams + geen veldcapaciteit om een warming-up voor iedereen mogelijk te maken, muv Zaterdag 1. Complete chaos dus en een hoop ontevreden mensen. Oplossingen: extra velden+kleedkamers realiseren (geen ruimte + miljoeneninvestering- wie gaat dat betalen?) of verplaatsen jongste jeugd naar zondagmorgen (probleempje: principiële zaterdagclubs die hier niet aan mee willen werken).
 

de waan

Well-known member
Of verplaatsen jongste jeugd naar zondagmorgen (probleempje: principiële zaterdagclubs die hier niet aan mee willen werken).
Dat zou toch geen probleem hoeven zijn? Er zijn in de omgeving Oldenzaal amper principiële zaterdagclubs.
 

De Groene Scout

Well-known member
Doen ze al, maar daar ligt feitelijk ook niet het probleem.
Lastig wordt het doorgaans in de middag. Iedereen wil dan voetballen; oudere jeugd en senioren. Dat past niet meer.
 

Fregge

Well-known member
Daarom is het weekendvoetbal ook geen verkeerd idee. Kan het meeste op de dag blijven zodat sportparken gevuld worden zoals ze ingedeeld zijn. Dat er dan een keer een wedstrijd op een andere dag gespeeld wordt, is het wel op in te delen. Maar als zaterdagclubs ook gewoon meewerken in plaats van koppig zijn moet dat helemaal goed komen
 

bqandy

Well-known member
Mooi. Laat Quick'20 maar promoveren. Aansprekende club voor de vierde divisie.
En wat lager in 3D zondag zie ik dat mijn jeugdcluppie ABS uit Bathmen zowaar 4 punten uit de laatste 2 wedstrijden heeft gepakt en van de laatste plaats af is. Het kan nog. :)
 

Baggio

Active member
In het programma voor vandaag zag ik dat ze de jongste jeugd, de O9, O10 en O11 gewoon op zaterdagmorgen laten spelen, niet in een soort eigen competitie zoals bv bij sv Urk, maar tegen andere tegenstanders.
Daarmee zou je ruimte kunnen creëren en wedstrijden naar voren kunnen opschuiven.
Wel mooi en verstandig, dat Quick'20 in ieder geval het eerste gewoon op zaterdagmiddag om 15.00 uur laat spelen.
SV Urk organiseert voor een deel van de O9/10/11 een interne competitie want de "talentjes" uit deze leeftijdscategorie komen gewoon in de competitie uit. Voor die teams is het blijkbaar wel een goed idee om tegen andere clubs uit te komen en de rest speelt iedere week maar onderling. Lekkere club dat SV Urk, die minder getalenteerde jeugdvoetballers als een soort 2e rangs leden behandeld en hen het plezier van een normale competitie ontneemt. En waarom? Wordt het anders te druk op het gemeentelijke sportpark ? Te weinig kleedkamers/velden? Komt dan het aanvangstijdsstip van het 1e in het gedrang?
 

Fregge

Well-known member
Geen idee wanneer ze bij Urk die onderlinge competitie afwerken en of ze met capaciteitsproblemen zitten. Misschien wel gewoon op zaterdagmorgen?
Op zaterdagochtend zie ik inderdaad. Een aparte keuze.
Je doet alsof het spelen van zo'n onderlinge competitie slecht zou zijn voor spelertjes en/of ouders.
Hoeft niet per see, maar ik denk wel dat het beter is als jeugdspelers meer andere speelstijlen meemaken. Niet alleen maar steeds tegen dezelfde teams spelen.
Ik heb juist begrepen, dat men er op Urk erg tevreden over is, temeer omdat men dan niet naar uitwedstrijden hoeft. Juist vanaf Urk zijn de afstanden vaak groot.
Je hebt daar best wel wat clubs in de buurt zitten hoor. Inderdaad, niet zo 'dichtbevolkt' als bijvoorbeeld in Brabant, maar dat gedeelte is ook niet zo dichtbevolkt.
 
Bovenaan