District Oost

Update: de betreffende speler uit de 3e klasse heeft vandaag kenbaar gemaakt niet in te gaan op de aanbieding van Tubantia en bij zijn huidige club blijft spelen. Het aanbod was financieel aantrekkelijk genoeg om er serieus over na te denken maar uiteindelijk

Gewenste versterking voor Tubantia gaat niet komen: speler in kwestie vertrouwd het allemaal niet meer en kiest eieren voor zijn geld en blijft bij huidige club. Dat krijg je met 3e geldstromen en envelopjes-betalings-afspraken

Huidige club?
 

Baggio

Active member
Dat is correct. O.a. Damhuis hebben ze benaderd. Maar of een 1e klasser als Tubantia daar nou sterker van zou worden..
Ik sprak vorige week de keeper van Tubantia ZO1. De selectie loopt aardig leeg en er is dus paniek in de tent. Dan ga je dus blijkbaar lukraak spelers links en rechts benaderen met een zak geld achter de hand. Damhuis 2 x zien spelen: grote, lange centrale verdediger met uitstraling. Is voor 3e klasse een prima speler maar gaat Tubantia niet veel sterker maken.
 
Ik sprak vorige week de keeper van Tubantia ZO1. De selectie loopt aardig leeg en er is dus paniek in de tent. Dan ga je dus blijkbaar lukraak spelers links en rechts benaderen met een zak geld achter de hand. Damhuis 2 x zien spelen: grote, lange centrale verdediger met uitstraling. Is voor 3e klasse een prima speler maar gaat Tubantia niet veel sterker maken.

Sterker nog, de keeper en 1 andere vaste kracht van zondag 1 willen graag naar zaterdag 1 maar de club lijkt dit tegen te houden.
 

De Groene Scout

Well-known member
In Oost lijkt het er nu toch echt op dat KVV Losser en AJC'96 samen gaan tot 1 club.
Wens bij velen die actief betrokken zijn bij de clubs lag er al langer, maar de oude achterban zat nog wat dwars.
Nu lijkt het er binnen afzienbare tijd toch van te komen; goed zaak denk ik.

Even afkijken hoe ze dat aanvliegen en dan van HSC'21 en VV Haaksbergen ook maar 1 club maken.
 

Bonehead

Well-known member
We hebben gisteren tegen AJc'96 gevoetbald en uiteraard was dit het gespreksonderwerp in de bestuurskamer. Ze zien het bij AJc in ieder geval helemaal zitten. Of ze het niet veel te rooskleurig bekijken vraag ik mij af. Ik denk dat KVV Losser als veel grotere club wat meer in de melk te brokkelen heeft dan AJc. Ik denk trouwens dat ze op zondag gaan voetballen. Zaterdag was een noodgreep van AJc en ze zitten in een behoorlijke uithoek. Maar zij liever dan wij.
 

Baggio

Active member
We hebben gisteren tegen AJc'96 gevoetbald en uiteraard was dit het gespreksonderwerp in de bestuurskamer. Ze zien het bij AJc in ieder geval helemaal zitten. Of ze het niet veel te rooskleurig bekijken vraag ik mij af. Ik denk dat KVV Losser als veel grotere club wat meer in de melk te brokkelen heeft dan AJc. Ik denk trouwens dat ze op zondag gaan voetballen. Zaterdag was een noodgreep van AJc en ze zitten in een behoorlijke uithoek. Maar zij liever dan wij.
Ik kan me voorstellen dat men binnen AJc erg enthousiast zijn over dit idee: het sterk teruglopend aantal leden in de afgelopen jaren maakt het er niet makkelijk en leuker op. Door samen met de grote buurman een nieuwe vereniging op te richten wordt voorkomen dat het uiteindelijk echt " einde oefening" wordt. Wat ik begrijp is dat er nog aardig wat werk verzet moet worden en dat er binnen KVV Losser ook nog de nodige weerstand zit, met name bij de oudere garde zoals door @groenescout werd aangehaald. Het is dus nog geen gelopen race maar ik denk dat het er uiteindelijk wel van gaat komen. Daarnaast denk ik dat de speeldag voor het 1e wel de zaterdag zou kunnen worden. Ook bij KVV Losser wordt die behoefte steeds groter.
 

Baggio

Active member
Bij AJC'96 hebben ze 4 seniorenteams, een 45+ team, en ik elke leeftijdsgroep wel een jeugdteam.
Er zijn veel amateurverenigingen die zouden willen, dat ze zoveel (spelende) leden hadden.
Als je de situatie in Losser zou kennen dat weet je dat AJc'96 qua ledenaantallen in een enorme neerwaartse spiraal zitten en in 5 jaar tijd 50% van hun ledenaantallen zijn kwijtgeraakt. Daar probeert men wel iets aan te doen maar de vrije val lijkt haast niet te stoppen. De aanwas aan de onderkant is nihil - buurman KVV Losser heeft daar 95% marktaandeel. In alle jeugdteams kampen ze met krappe selecties; kortom het piept en het kraakt. Daar kon de overstap van zondag naar zaterdag enkele jaren geleden niets aan veranderen :)
 

Bonehead

Well-known member
Ik kan me voorstellen dat men binnen AJc erg enthousiast zijn over dit idee: het sterk teruglopend aantal leden in de afgelopen jaren maakt het er niet makkelijk en leuker op. Door samen met de grote buurman een nieuwe vereniging op te richten wordt voorkomen dat het uiteindelijk echt " einde oefening" wordt. Wat ik begrijp is dat er nog aardig wat werk verzet moet worden en dat er binnen KVV Losser ook nog de nodige weerstand zit, met name bij de oudere garde zoals door @groenescout werd aangehaald. Het is dus nog geen gelopen race maar ik denk dat het er uiteindelijk wel van gaat komen. Daarnaast denk ik dat de speeldag voor het 1e wel de zaterdag zou kunnen worden. Ook bij KVV Losser wordt die behoefte steeds groter.
Eigenlijk geven ze hiermee aan dat hun club niet meer levensvatbaar is op niet zo'n hele lange termijn. Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta. Op zich is de basis er wel met 450 leden, maar dan zou je moeten zorgen dat het ledental minimaal stabiliseert en dat je dus aanwas krijgt. Dat er bij KVV Losser meer weerstand is begrijp ik wel. Bij hun ontbreekt de noodzaak. Ik zou persoonlijk als Losserse club liever in de klasse van KVV Losser spelen dan in de klasse van AJc. Ik zie clubs in de omgeving buiten de steden ook niet snel naar de zaterdag bewegen trouwens.
 

de waan

Well-known member
Zaterdag voor de derde keer binnen een paar jaar naar Vroomshoopse Boys-Den Ham. Ik word bijna vaste verslaggever voor dat potje. Maar wel een leuke derby, dus je hoort mij niet klagen.
 
Een paar jaar geleden ben ik een keer uitgenodigd door Vroomshoopse Boys. Ontzettend leuke club.

kan je nog genieten van de huidige kantine en tribune. Ze hebben mooie plannen voor een nieuwe kantine i.c.m. tribune.
 

De Groene Scout

Well-known member
Even een beetje gebladerd door de Twentse lagere klasses en zag dat in de 2e klasse J NEO gisteren een inhaalwedstrijd won en daardoor de koppositie weer overnam. NEO zal samen met Bon Boys en Schalkhaar uitmaken wie kampioen wordt. Ik hoop uiteraard niet op Bon Boys, anders komen ze wel heel dicht bij met een mogelijke degradatie van HSC'21 dit seizoen.
In 3A gaat het tussen De Tukkers en Avanti
In 4B is Markelo al bijna kampioen.
 
Bovenaan