District Oost

En dan gaat de stekker eruit voor het 1e elftal van SC Enschede. De derde klasser kan niet voldoende spelers op de been krijgen om een behoorlijk team op de been t krijgen.
De huidige spelers hebben dit gisteren te horen gekregen en is aangeraden over te stappen naar de zaterdag-tak of nog snel even over te stappen naar een andere club. Lekker op tijd ook.

Ik had deze niet aan zien komen; de fusiegesprekken met de buurtverenigingen wilden ze immers niet aangaan (voelden ze zich te groot voor). En zo is er elk jaar wel weer wat gezeur in Enschede; dat kan ook niet anders met meer dan 25 clubs. Breng dat nu eens terug naar pak hem beet 15 (met max 2 per wijk)

Een aantal spelers heeft al onderdak gevonden bij De Tubanters en eerder werd al bekend dat er ??n speler naar Tubantia zou gaan.
Hoe gaan ze dit nu oplossen in de 3e klasse A? Spelen LSV en Juventa beide in de 3e klasse aankomend seizoen? Of gaan ze in de 3e klasse A met 13 clubs spelen?
 
Dani Korkis gaat van Quick'20 naar het ambitieuze Suryoyo. Paddy John gaat volgend naar bij 2e klasser Barbaros spelen.

Barbaros raakt wel de 2 Kocoz kwijt aan Eilermark. Zo te zien wil Eilermark ook aankomend seizoen meedoen om de bovenste plaatsen in de 3e klasse.
Met Hakan en Ferdi Kocoz, Domenico Adam (Jong Go Ahead), Yannik de Vries (Jong Go Ahead) en Ramyson (Tubantia) hebben ze er toch aardig wat kwaliteit bij.
 

De Groene Scout

Well-known member
Hoe gaan ze dit nu oplossen in de 3e klasse A? Spelen LSV en Juventa beide in de 3e klasse aankomend seizoen? Of gaan ze in de 3e klasse A met 13 clubs spelen?

Wordt gewoon aangevuld tot 14.
De verliezer van LSV-Juventa speelt nog 2 extra wedstrijden tegen andere verliezers van beslissingsduels. De beste van die verliezers mag in de 3e klasse spelen. Misschien moet er wel iets geschoven worden tussen de verschillende 3e klassen, want die andere verliezers komen uit de Achterhoek of regio Nijmegen.
 

Jacco

Well-known member
Pothast van SVZW naar Vogido. Die heb ik heel lang geleden nog bij Quick'20 gezien. Daarvoor nog bij HSC'21 en Heracles.
Heeft al wat clubs gehad.
 

Jacco

Well-known member
Wel jammer dat Sportclub Enschede stopt. Heb daar nog regelmatig wedstrijden gekeken.
Mooie, oude tribune.
 

De Groene Scout

Well-known member
Pothast wil afbouwen, die gaf aan meer vrije tijd te willen buiten het voetbal om.
Relexed 1 of 2x in de week trainen en op zondag een potje spelen in de buurt.
 

De Groene Scout

Well-known member
Suryoye mag het na de 2-1 winst op NEO komend seizoen dus ook in de 2e klasse proberen.
LSV won van Juventa'12 en mag het daardoor in de 3e klasse proberen.
Juventa heeft hier ook nog kans na het terug trekken van SC Enschede. Juventa moet hier nog minimaal 2 duels voor aan de bak.

Zag ook nog dat FC Berghuizen uit Oldenzaal is gedegradeerd naar de 5e klasse!!! Ik dacht die die juist nog wel wilde plannen hadden met de nieuwe trainer en diverse 'aankopen' om juist naar boven te kijken. Niet dus; de kelder van het amateurvoetbal in.
 

Sensini

Well-known member
De indelingen zijn bekend; ik kom in Oost voor het zondagvoetbal geen bijzonderheden tegen. Logische indelingen.

Kleine bijzonderheid misschien dat Cito uit Oss is overgestapt van zondag naar zaterdag, en aangezien Zuid II geen zaterdagvoetbal heeft ze in Oost zijn ingedeeld in dezelfde klasse als VCA die een aantal jaren geleden die overstap maakten.
 

de waan

Well-known member
Zuid II heeft dus procentueel wel de grootste toename aan zaterdagteams.

Wat mij opvalt in Oost is dat er op zondag een vierde klasse minder is. Kennelijk was daar met de nacompetitie al rekening mee gehouden.
 
Zuid II heeft dus procentueel wel de grootste toename aan zaterdagteams.

Wat mij opvalt in Oost is dat er op zondag een vierde klasse minder is. Kennelijk was daar met de nacompetitie al rekening mee gehouden.

En wat ook opvalt in Oost is dat de amateurs van Achilles?29 niet meer terugkeren in de 4e klasse. Zo wordt er toch weer iets meer duidelijk bij de club van de Heikant.
 

Susa

New member
Bijzonder gebeuren daar.....

Ze hebben afgelopen zomer zo'n 15 a 20 nieuwe spelers aangetrokken, wellicht wat probleempjes met de 'randvoorwaarden' ?
 

Unregistere

Well-known member
Jammer! Aardige kerel is het hoor, heb hem een paar weken terug nog even gesproken na die bekerwedstrijd tegen ons. Hij wil jeugdtrainer worden bij Vitesse, misschien kan hij daar nu versneld terecht.
 

Unregistere

Well-known member
Zeker een goeie goal! Maar hoe doe je dat eigenlijk? Gewoon lukraak af en toe een stukje filmen met het idee dat het kansrijk kan worden? Neem aan dat je ook nog moet opletten voor je geschreven verslag immers.
 
Bovenaan