District Oost

de waan

Well-known member
Het was weer een leuk weekendje. Ondanks de afgelastingen weer twee potjes gezien. Zaterdag bij Enter Vooruit-SDV Barneveld in 1D. Was nog nooit bij EV geweest. Leuke club, geen poeha en realistisch: niemand die in de war raakt omdat de club onderaan staat. Leuke voetballer gezien ook: Jesse Pultrum, twintigjarige buitenspeler. Misschien onze TC maar eens inseinen.

Vanmiddag bij Apeldoornse Boys-Loenermark in 4F, twee ploegen die meer dan vol op de aanval spelen met 5-3 als logische eindstand. Vooral in de tweede helft ging het leuk met vijf doelpunten in iets meer dan een kwartier. En daar zaten een paar fijne uitgespeelde aanvallen bij. De trouwe fans kregen waar voor hun (niet betaalde) geld.
 

de waan

Well-known member
Dat bestaat toch niet meer?

Ook nog maar even de Velten-score dan: ??n basisklant, twee bankzitters en ??n met het tweede mee.
 

Unregistere

Well-known member
Da's ook wel het leuke van dit werk h?, stiekem een beetje tips doorgeven. :duim:

Bij welke pot was die scheids met dat ouderwetse rockkapsel aanwezig??
 

de waan

Well-known member
Haha, mooi he. Ik wilde hem niet te pontificaal in beeld nemen, maar hij leek echt zo uit de jaren tachtig te komen.

Dat was dus bij Apeldoornse Boys-Loenermark. Stukje amateurvoetbalreclame was dat, hoor.
 

Unregistere

Well-known member
Gisteravond hadden wij op de club een presentatie van Sportlink over eventuele toevoegingen aan het pakket voor de website e.d. Die werd gegeven door een man van Vogido. Had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar leek me op basis van de voorbeelden van de website een vrij grote club. Klopt dat ook?
 

de waan

Well-known member
Voor Ons Genoegen Is Deze Opgericht. Samen met Sparta denk ik de grootste club van Enschede. Goed geleide vereniging zonder aso-gedoe.
 

Unregistere

Well-known member
Voor Ons Genoegen Is Deze Opgericht. Samen met Sparta denk ik de grootste club van Enschede. Goed geleide vereniging zonder aso-gedoe.

Mooie clubnaam. Leek me inderdaad al een fatsoenlijke vereniging op basis van de wijze waarop deze man zich presenteerde, al hoeft dat niets te zeggen. Vond het wel apart dat het dus een heel grote club is, maar voor mij volledig onbekend. Zag wel dat diverse teams ook geregeld tegen teams van HSC '21 spelen, daarom legde ik de link met dit topic.
 

de waan

Well-known member
Kan ik me voorstellen dat je ze niet kende. Gaat geen geld in om, dus de tweede klasse is wel zo'n beetje de natuurlijke bovengrens voor ze.
 

Unregistere

Well-known member
Logisch dan inderdaad. Zag er wel allemaal gestroomlijnd uit wat hij liet zien. Altijd leuk om eens een virtueel kijkje in de keuken te krijgen bij andere verenigingen.
 

germania

Active member
Dit wordt nooit meer iets.

Voetbalclub DVE-Trajanus zet drie elftallen op non-actief
NIJMEGEN - Opvallende gebeurtenissen bij de fusieclub DVE-Trajanus uit Nijmegen. Het bestuur heeft drie elftallen opgedoekt en uit de competities gehaald, tot grote boosheid van trainers en spelers van die ploegen.

Het gaat om de ploegen zondag 1, zaterdag 2 en zondag 7. Het bestuur geeft openstaande contributies als reden op om de ploegen stop te zetten. Frank Koch, trainer van zondag 1, zit vol boosheid en onbegrip: ,,Dit kun je niet maken naar de spelers toe, die hebben alles zelf betaald. Van ballen tot aan de verbouwing van de kleedkamer. Nu wordt ons vorige week een mededeling gedaan dat het team opgedoekt wordt, omdat een viertal spelers de contributie nog niet heeft betaald. Dit kan ik niet bevatten. Zo ga je niet met mensen om.”
Het bestuur had de ploegen in kwestie een ultimatum gegeven om de contributie, een bedrag van €185,-, uiterlijk v??r de winterstop betaald te hebben of er zouden maatregelen getroffen worden. Aan die eis hebben sommige spelers niet voldaan. De ploegen hebben naar eigen zeggen aangedragen om nieuwe teams te maken en de openstaande contributies te vergoeden, maar daar is de club vooralsnog niet op ingegaan. De ploegen maken per eind januari geen onderdeel meer uit van de Nijmeegse voetbalclub.
 

Susa

New member
Zekers wel!!

Ik sprak laatst iemand van het huidige bestuur en die zei ook terecht dat het beste is om de hele club maar op te doeken omdat de naam toch besmet is.
Dit seizoen is de Turkse tak terug van Keizerstad en het zou zomaar eens kunnen dat we binnenkort een nieuwe club hebben op het sportpark van SV Hatert die ook op sterven na dood is.
Er zullen sowieso clubs moeten gaan fuseren in Nijmegen, 18 clubs zoals die er nu nog zijn is teveel.
 

germania

Active member
Kan keizerstad weer terug naar het sportpark van Hatert.
Hopelijk blijven dan de velden en doelen wel heel:hsv:
 

germania

Active member
Vandalen vernielen velden SV Hatert: streep door wedstrijd tegen Germania

NIJMEGEN - Vandalen hebben in de nacht van zaterdag op zondag een ravage aangericht op het terrein van amateurvoetbalclub SV Hatert aan de Winkelsteegseweg in Nijmegen. Het gras en de doelen van drie velden, waaronder het hoofdveld, zijn volledig vernield. De wedstrijd in de derde klasse tussen de eerste elftallen van SV Hatert en Germania uit Groesbeek gaat zondag daardoor zeker niet door.

Een paal van een van de doelen op het hoofdveld is uitgegraven en in het gras zijn sleuven gemaakt. Wie verantwoordelijk is voor de vernielingen, is vooralsnog onbekend.
,,Het lijkt er in ieder geval sterk op dat iemand er alles aan heeft gedaan om de wedstrijd van vandaag niet door te laten gaan’’, meldt de wedstrijdsecretaris van SV Hatert.
 

noordooster

Well-known member
Fc Berghuizen speelt op dit moment in zondag 5A en staat op plaats 1.
Komend seizoen gaat ook deze club op zaterdag spelen en zullen ze starten in de vierde klasse.
De promotie is dus in ieder geval gegarandeerd , ook als ze dit seizoen geen kampioen worden.
In Oost is op zaterdag de vierde klasse voor standaarteams het laagste niveau.

Het is dus anders dan in Noord bij Udiros, dat van de KNVB bij de overstap naar zaterdag niet op het laagste niveau hoefde te beginnen.

Dat een overstap met behoud van niveau verstandiger is, zie je oa bij PH Almelo, dat na de overstap naar zaterdag op het laagste niveau moest beginnen. Vorig jaar waren ze veel te sterk voor hun klasse en ook dit seizoen worden ze in de derde klasse weer kampioen.
Die hadden gewoon in de tweede klasse za. in kunnen stromen.
 
Bovenaan