De thuisclub, startte uitstekend op het bijveld (het nieuwe hoofdveld is pas na de zomer speelklaar).Wat is er eigenlijk mis met het hoofdveld?
Ik zag in Onze Club beelden van Roden v GOMOS. Wat een geinige tribune staat daar.
Dat van Alcides is nieuw voor me. De club gaat dus alleen op zondag verder qua prestatieniveau.
Maar van Jubbega was al wat bekend. Het bestuur wilde niet meer met een stel huurlingen van buitenaf verder. De jongens uit Jubbega zelf komen door voetballers van buitenaf niet aan spelen in het eerste toe.
Door het voornemen haakte al een grote sponsor af. Blijkbaar is de kogel nu helemaal door de kerk. Spelers vertrekken al. Zo keert Geertjan Liewes terug bij Be Quick 1887.
Bij Harkemase Boys hebben ze een grote groep sponsoren. Als er dan een keer wat weg valt kan dat opgevangen worden.Dat werkt kennelijk alleen in Harkema, als ik het beperk tot Noord.
Bij Harkemase Boys hebben ze een grote groep sponsoren. Als er dan een keer wat weg valt kan dat opgevangen worden.
Bij Jubbega hadden ze twee grote sponsoren. Bij Pelikaan S, dat ook al lager gaat spelen, maar één.
Ik denk dat het grotendeels te maken heeft met de invoering van de Topklasse 2e en 3e divisie.Wel jammer dat de spoeling in Noord steeds dunner wordt. In het slechtste geval alleen ACV, Harkema, Hoogeveen en de kampioen uit 1J uit de drie noordelijke provincies op divisieniveau. Waarom kon dat 20/30 jaar geleden wel (Appingedam, Sneek, Drachten, Drachtster Boys, SVBO, WKE, Achilles 1894, ONS Sneek) en nu niet meer?