District Noord

noordooster

Well-known member
Groninger trainers tevreden over indeling en mix zaterdag/zondag.

Dat de 2 trainers van de zondagclubs tevreden zijn verbaast me niet.
PKC'83 had reeds eerder via deze site aangegeven dat ze het wel zagen zitten en dat ze als principiële zaterdagclub zelfs bereid was op zondag te voetballen.
Jouw laatste zin zou ik veranderd hebben in ".....vrij om hun onderlinge wedstrijden en die tegen Niet-principiële zaterdagclubs....."
 

bqandy

Well-known member
Nou. Helemaal geen Gronings Friese klasse. Maar de Groninger clubs ontmoeten de Drentse elftallen. De Friese clubs en ook Marum gaan tegen clubs uit Overijssel en tegen Alcides en Flevo Boys spelen.
 

André

Well-known member
SVZ tegen Peize Actief en Gieten
verder veel naar Groningen volgens mij
ASVB en EHS waar komen die clubs vandaan?
 

Abubakari

Well-known member
Die voorlopige indelingen waren dus door knutselende twitteraars bedacht.

Ik had liever de Friese cubs erbij gehad in de eerste klasse. Maar da’s logisch.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Zijn dat aparte dorpen?
EHS'85 betekent Emmerschans - Hout Schans '85.
Emmerhout is gebouwd als een wijk van Emmen.
Emmerschans was lang een apart dorp bij Emmen, maar is intussen ook , net als bv Barger-Oosterveld (SVBO), Weerdinge, Westenesch, Noordbarge en Zuidbarge ingelijfd door Emmen.
 

noordooster

Well-known member
Ohw sorry miejong, kwilde ook niet zeggen dat ze nu niet tot Emmen behoren, maar wilde het wat nader duiden waar de club zetelt.
Maar sorry dat ik dat deed hoor.
 

noordooster

Well-known member
Appingedam en Delfzijl. Hadden in het verleden (vrij) succesvolle clubs als De Pelikanen, vvAppingedam, Neptunia en Eems Boys.
Na fusies ontstonden daaruit DVC Appingedam en Nec Delfzijl en spelen beide fusieverenigingen slechts in de 4e klasse.
 

erka

Well-known member
Appingedam en Delfzijl. Hadden in het verleden (vrij) succesvolle clubs als De Pelikanen, vvAppingedam, Neptunia en Eems Boys.
Na fusies ontstonden daaruit DVC Appingedam en Nec Delfzijl en spelen beide fusieverenigingen slechts in de 4e klasse.

Daar kom ik vandaan. Appingedam was een echte top amateurclub in de jaren 90 uiteraard. Neptunia heel vroeger ook, in de jaren 60 volgens mij een keer gespeeld om landelijk amateurkampioenschap. Eems Boys heel incidenteel een keer een succesje maar was niet bepaald een hoogvlieger en De Pelikanen al helemaal niet.
Wel leuk dat ze tegen elkaar mogen spelen nu, volgens mij voor het eerst als fusieclubs. NEC Delfzijl is een paar keer gedegradeerd en DVC is helemaal opnieuw begonnen aantal jaren geleden dacht ik. Wel een hele hoop derbys, ook Holwierde en Omlandia erbij die allebei ook veel hoger hebben gespeeld.
 

noordooster

Well-known member
Ik ken die regio op voetbalgebied ook vrij goed. Heb er flink wat voetstappen liggen.
Eems Boys was lange tijd een tweede klasser ( 1x 1e klasser) en De Pelikanen speelde vaker in de derde dan in de tweede klasse.
Appingedam was jarenlang een top amateurploeg met veel toeschouwers en Neptunia speelde jarenlang in de tweede klasse.
Als er niet meer betaald wordt zoals in de tijd van vv Appingedam en Holwierde zie ik in de Eemsmond geen topamateurploeg komen, maar 4e klasse, het 7e amateurniveau, is veel te laag.
 

erka

Well-known member
Ik ben het met je eens dit keer. In de gemeente Eemsdelta met 45.000 inwoners, waarvan 30.000 in Appingedam en Delfzijl, moet het toch mogelijk zijn om in elk geval 1 club op 2e klasse niveau ofzo te krijgen.
 

bqandy

Well-known member
Die voorlopige indelingen waren dus door knutselende twitteraars bedacht.
Nee. Die zijn door de KNVB naar de clubs gestuurd. Ik kreeg ze te zien via zowel Oranje Nassau als PKC'83.
Ook de trainers van GVAV en GRC hadden deze indeling gezien. Die sprak ik zondag.
 

de waan

Well-known member
Vreemd inderdaad, want ik kan me toch niet voorstellen dat alles overhoop is gegooid omdat NEO erbij kwam.
 

de waan

Well-known member
Appingedam was een echte top amateurclub in de jaren 90 uiteraard.

Zelfs ik ben nog een keer in Daam geweest. Werd een vrije saaie 0-0 trouwens en toen dat hele pokke-end nog weer terug. Maar goed, Marcel Roode dus niet gescoord, dat was al winst.
 
Bovenaan