District Noord

bqandy

Well-known member
Er was zondag zegge en schrijve slechts één thuiswedstrijd van de standaardteams in de hele stad Groningen. Een derby nog wel. De mannen van Stadspark tegen de jongens en studenten van Forward. Maar Forward won simpel. Ik was één van de 45 toeschouwers. :cry:

 

SC Heerenveen

Well-known member
Er was zondag zegge en schrijve slechts één thuiswedstrijd van de standaardteams in de hele stad Groningen. Een derby nog wel. De mannen van Stadspark tegen de jongens en studenten van Forward. Maar Forward won simpel. Ik was één van de 45 toeschouwers. :cry:

@bqandy Zaterdag 14 oktober fluit ik in Groningen op het Corpus den Hoorn om 12:00 uur bij FC Groningen O16 tegen FC Emmen O16.
 

Abubakari

Well-known member
6523064a65e6b-IMG_2664.JPG


Weinig succes voor de Stadsclubs die ik in actie zag dit weekend. Zaterdag naar het nog puntloze PKC'83 tegen DZOH, werd ondanks een vlotte 1-0 een 1-4 nederlaag waar niks op af te dingen viel. ON won bij Hoogezand met 0-1.
Mamio pakte zijn eerste drie punten door bij HFC'15 te winnen, 2-3.

652306a1ec1a3-IMG_2666.JPG

Na PKC'83 nog BQ1887-Berkum gezien, vanaf minuut 25. Eindigde in 0-0, zou ook eens gescoord worden als ik BQ1887 in eigen huis zie, derde wedstrijd dit jaar 0-0, 0-1 en 0-0. Geen saaie 0-0 trouwens, eigenlijk een wonder dat er niet gescoord werd, vooral door Berkum, die hadden ook prima met 1-4 kunnen winnen. En ook wel met 2-8.

Dokkum was vrij, buh kwiek speelde 1-1 en heeft pas 2 punten uit 3 in de derde klasse. :)

652306da7a6b6-IMG_2669.JPG

Op zondag was het GVAV Rapiditas-WVV in 1I, eindigde in 1-3 en ook dat was niet onverdiend. Al kwam GVAV na rust (0-2) nog aardig terug, totdat de keeper een terugspeelbal vrij klunzig verwerkte en het in de 75' 1-3 werd. WVV staat met 9 uit 3 eerste in 1J. DZOH en ON staan op 7 uit 3 en HZVV heeft 6 uit 2. Volgende week is het ON-HZVV. Velocitas kwam op 4 uit 3 (even veel als GVAV Rap) door bij SVBO 1-1 te spelen. GRC was vrij.
In 2I speelde Forward 2-2 tegen GOMOS, Stadspark 2-2 bij Musselkanaal en behaalde Helpman tegen HOVC zijn eerste zege, 4-2.
De Groninger Boys van Freddy de Grooth wonnen ook weer en staan met 9 uit 3 eerste in 3B.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
PKC kon toch altijd wel een aardig ploegje opstellen. Is dat zoveel minder daar dit jaar?
Nee, ook dit jaar best een aardige ploeg. Vorig jaar begonnen ze trouwens ook slecht. Stonden ze na 3 wedstrijden ook op nul punten met 15 tegengoals. Met HZVV en DZOH hebben ze ook twee sterke tegenstanders gehad. Dat ze vorige week thuis met 1-5 van GRC verloren geeft dan weer wel te denken. Blijft uiteraard wel oppassen met die versterkte degradatie in een competitie waar de verschillen klein zijn. Ook wel een pittig programma zag ik, Winsum thuis, ON uit en WVV uit, zit Velocitas thuis dan nog tussen. Maar eerst nog een week vrij en voor de beker tegen the Knickerbockers.
 

bqandy

Well-known member
Nog even uitgebreid het verslag van GVAV - WVV. Dat komt aardig overeen met wat Abubakari constateerde. Reactie met de trainer en ook nog de korte knokpartij langs de lijn tussen een paar toeschouwers, waardoor de wedstrijd even gestaakt werd. Twee ouders van spelers kregen het volgens de meeste verhalen met elkaar aan de stok. Ik zag kort wat gemep en daarna alles en iedereen die er heen rende.
 

Abubakari

Well-known member
Twee potjes vanmiddag, de eerste niet helemaal want een kwartier na rust ging ik een sportpark verderop kijken.
652ae1c463c61-IMG_2701.jpeg

De eerste was Be Quick 1887 zaterdag tegen de opscheppers van Groen Geel. Roepen elk jaar dat ze kampioen gaan worden, spelen meestal ook wel bovenin maar staan nu na de 2-1 nederlaag bij BQ1887 op plek 10 met 4 uit 4. Via via wel eens gehoord dat ze bij Groen Geel niet zo konden lachen om de persiflage op hun wedstrijdverslag die ik op mijn weblog ooit plaatste, zullen ze ook wel niet blij zijn met mijn wedstrijdverslag van vanmiddag. Tsja, een grote bek moet je wel waar maken jongens.

652ae348735cd-IMG_2703.jpeg

Daarna de topper in 1J, ON tegen HZVV. Daar was HZVV de iets betere, maar een sterke opleving leverde ON een 2-1 zege op.

GRC ging bij Winsum met 5-1 de boot in, Velocitas stond bij rust 2-0 voor maar verloor met 2-3 van Hoogezand.

VVG verloor met 4-0 bij Gorecht, die staan nu bovenaan in de tweede klasse.

Mamio speelde in de derde klasse waar BQ1887 en Groen Geel ook spelen met 1-1 gelijk tegen Lycurgus.

Sluiten we af in Dokkum, daar won VV Dokkum met 3-1 van Veenwouden en buh kwiek wacht in de derde klasse nog steeds op hun eerste zege, nu 2-2 bij Rijperkerk, buh kwiek staat elfde😄
Koploper daar is Zwaagwesteinde, de club die in de beker thuis verdiend van VV Dokkum verloor. Als het zo doorgaat is buh kwiek volgend jaar vierde klasser en Dokkum derde klasser👍
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Doe je nu in je slotzin een GroenGeeltje?
Een blauw geeltje bedoel je zeker. “Wij bin veul te goed en te groat foor de derde klasse, met twee vingers inne neus kampioen en weer trug in de tweede klasse”. Wat ze bij buh kwiek ook zeiden toen ze degradeerden uit de eerste klasse, dat ze het jaar er op wel weer gingen promoveren. 😀
 

Abubakari

Well-known member
Via via wel eens gehoord dat ze bij Groen Geel niet zo konden lachen om de persiflage op hun wedstrijdverslag die ik op mijn weblog ooit plaatste, zullen ze ook wel niet blij zijn met mijn wedstrijdverslag van vanmiddag. Tsja, een grote bek moet je wel waar maken jongens.
Ze incasseren makkelijker tegentreffers dan kritiek, getuige het gejank over mij in hun wedstrijdverslag.
 

Abubakari

Well-known member
Geen idee wat voor halve waarheden ze bedoelen. Ze speelden voor rust slecht, ze hebben een stuk op hun site waarom ze kampioen worden en verder staat er in mijn verslag niks bijzonders.
 

bqandy

Well-known member
Geen idee wat voor halve waarheden ze bedoelen. Ze speelden voor rust slecht, ze hebben een stuk op hun site waarom ze kampioen worden en verder staat er in mijn verslag niks bijzonders.
Alles is cynisme bij Groen Geel, inclusief het artikel op hun site dat ze weer kampioen gaan worden. Ik denk dat ze daar op doelen.
 
Bovenaan