District Noord

bqandy

Well-known member
Oranje Nassau is echt een voetballende ploeg met prima combinatiespel. Ik vind het altijd leuk om er te zijn vanwege het spel.
Daarnaast beschikt het elftal over voldoende spelers die al ervaring hebben met het hoofdklasse/vierde divisie niveau en de rest dus kunnen wapenen tegen de slimmigheden van een hoger niveau.

Er zijn wel valkuilen. Zo is de selectie vrij smal en is er daarom een soort oproepteam. Spelers die op komen dagen als er een probleem is met schorsingen of blessures.
Er zit verder niks achter het eerste elftal. Geen tweede op niveau, geen O-21 en geen jeugd. Dat noemde de trainer tegen mij toch wel een probleem.
Met twee andere clubs op sportpark Coendersborg is er een jeugdafdeling: SJO Coendersborg. Amicitia VMC schijnt daarin de hofleverancier te zijn. Maar Amicitia heeft sinds de winterstop geen elftal meer in de standaardklasse en Blauw Geel'15, de derde club, is 5e klasser. Dus dat stelt allemaal ook niet zo heel veel voor.
Maar niet getreurd bij ON. Want zoals geldschieter 'ome Joop' een keer gekscherend tegen me zei: "Be Quick is onze jeugdopleiding".
 

Abubakari

Well-known member
65da2306d0123-IMG_3752.JPG

Inhaalweekend, slechts 1 wedstrijd in stad, wel van mijn soft spot Mamio, maar die zijn bezig aan een erg moeizaam seizoen. Pas 1 zege, redelijk vaak kansloos (en soms ook dik) verloren. Moest ik niet gewoon buiten de stad gaan kijken? De degradatiekraker HSC-SIOS in 4C? Of naar Wildervank voor de bekerthriller Wildervank-Be Quick Dokkum? Nou ja, hoop reisgehannes + k*tweer, dus maar gewoon dichtbij huis naar Mamio-Aduard 2000.
En terecht! Wat een feest! Wat een thriller! En Mamio won ook nog, 4-3 met de winnende in blessuretijd. Mamio stelt nooit (nou ja zelden) teleur als ik er heen ga. HSC-SIOS werd trouwens 1-0. En stuntploeg Wildervank (vierdeklasser die al twee eerste klassers uitschakelde staat bij rust 0-2 achter tegen Buh Kwiek).
Ik heb het voor OOG al opgeschreven, dus vandaar een link naar het verslag van deze fijne pot op de Parrel. Met bij Aduard 2000 wederom Leonard Nienhuis in de verdediging.

Dokkum won trouwens ook, 2-0 van hekkensluiter Ropta Boys.
 

Abubakari

Well-known member
Heeft ON iets te zoeken in de vierde divisie, mocht het ze lukken?
Ze zijn het aardig kwijt, vanmiddag thuis met 1-2 van hekkensluiter Hoogezand verloren. Al aardig wat puntverlies in 2024 (en uit de beker). PKC’83 hielp een handje door met 0-3 van en bij nr 2 DZOH te winnen. HZVV nu met 2 wedstrijden minder 5 punten achter ON de club met de minste verliespunten.
65e360ba72942-IMG_3819.jpeg

Ik was bij de do (gat met het op de onderste nc plek staande HFC’15 terugbrengen tot 4 punten) or die (gat zien groeien naar 10 punten) wedstrijd van Mamio tegen HFC15. Voor rust kansen zat maar Mamio schoot alles naast en over, na rust was HFC15 beter en werd het 1-3. Gat van 10 punten dus, dat gaan ze denk ik niet meer goed maken.

In 3C is het lekker spannend met 7 clubs die om de titel spelen. Koploper Groen Geel verloor, Helpman won bij nummer 3 Loppersum en staat nu weer eerste. Lycurgus is derde. Om 19.00 BQ1887-Zuidhorn, bij winst is Zuidhorn tweede.

VVG pakte zowaar een punt bij koploper Noordscheschut. Gorecht deed voor de winterstop nog mee om het kampioenschap maar haalde in 2024 uit 5 duels maar 2 punten (en scoorde ook maar 2x) en staat nu zevende.

VV Dokkum was vrij, buh kwiek verloor met 3-1 van koploper LAC Frisia en staat maar 2 punten boven een directe degradatie plaats.
 

de waan

Well-known member
Als je Velocitas definieert als zaterdagclub, dan is Hoogezand dat ook. Die speelden vorig seizoen ook al op zaterdag.

Verder niet heel verrassend. Het zondagvoetbal in Noord is al tijden in de breedte niet bijster sterk. Veel (voormalige) bolwerken overgestapt, verdwenen of weggezakt (Appingedam, Achilles, Sneek, Joure, WKE). Zie ook 1I en 2H zondag, waar alleen Germanicus zich kan meten met de clubs uit Oost in die afdeling.
 

Abubakari

Well-known member
Als je Velocitas definieert als zaterdagclub, dan is Hoogezand dat ook. Die speelden vorig seizoen ook al op zaterdag.
Alleen speelt Velocitas al 7 of 8 seizoenen op zaterdag, maar verder heb je gelijk. Daarnaast verexcuseer ik mij als zondagmannetje van origine voor die post.😓
 
Bovenaan