District Noord

Joost

Well-known member
Ze wilden twee jaar gebruiken om het helemaal op orde te krijgen tot en met de 3e klasse. Komend seizoen dus nog een stevige ronde en dan hebben we een stevige piramide met logische p/d.

Het kan ook best zo zijn dat het weer verschillend is qua regio. Zuid2 had dit seizoen al een iets minder strenge regeling omdat daar altijd al sprake was van 1 Eerste en 2 tweede klassen en de andere regio’s hadden meer poules op die niveaus.
 

Abubakari

Well-known member
Zaterdag 1F, 2K+2L, 3ABCD leverden 19 herkansers op. Van die 19 degradeerden er 16 alsnog. Alleen Hardegarijp ((2K), Heeg (3A) en ONR (3C) redden het.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Bij nader inzien denk ik dat de KNVB in de poules van 14, drie clubs rechtstreeks laat degraderen en in de poules van 13 slechts twee.
Maar het zou ook maar kunnen dat er vier clubs uitvliegen in een poule van 14 en drie in een poule van 13. Want komend jaar zou de versterkte degradatie nog wat "sterker" zijn.
Als ik het goed heb zijn er volgend seizoen 9 afdelingen met 13 clubs en 1 met 12.
 

noordooster

Well-known member
Voormalig topamateurclub Sc Erica lijkt de weg omhoog ook weer een beetje terug gevonden te hebben.
Het won de nacompetitiefinale van Ruinen na strafschoppen en promoveert daarmee naar de tweede klasse.
De club speelde enkele jaren in de hoofdklasse toen die nog maar net bestond en vele jaren in de eerste klasse.
(Overigens komt de DvhN verslaggever kennelijk niet uit ZO-Drenthe, want hij heeft het over de "Ericaner"-trainer ipv de "Ericase"-trainer.)
 

Joost

Well-known member
Kan nooit kwaad om mijn favoriete elftal (en ook hun enige elftal) in Noord weer eens te promoten;

1687205908021.png

Zeven puntjes gehaald in de reserve zesde klasse dit jaar. Alleen Veenhuizen 3 werd verslagen
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het bizarre zal wel het aantal pingels zijn (20), maar wat er mis ging is niet te vinden
 

SC Heerenveen

Well-known member
Het bizarre zal wel het aantal pingels zijn (20), maar wat er mis ging is niet te vinden
Volgens mij was één van de teams de wedstrijd met 10 spelers geëindigd. Voor een strafschoppenserie dienen beide teams met hetzelfde aantal spelers de reeks te beginnen. Van het team dat met 11 spelers eindigde, had er dus eentje niet mee mogen doen.

Dit was bij mijn wedstrijd ook het geval, aangezien Grootegast rood had gekregen tijdens de wedstrijd. Daardoor moest Heeg ook met 10 spelers de strafschoppen beginnen. Hier wees ik de scheidsrechter op, die het zelf niet wist.
 

Joost

Well-known member
Volgens mij was één van de teams de wedstrijd met 10 spelers geëindigd. Voor een strafschoppenserie dienen beide teams met hetzelfde aantal spelers de reeks te beginnen. Van het team dat met 11 spelers eindigde, had er dus eentje niet mee mogen doen.

Dit was bij mijn wedstrijd ook het geval, aangezien Grootegast rood had gekregen tijdens de wedstrijd. Daardoor moest Heeg ook met 10 spelers de strafschoppen beginnen. Hier wees ik de scheidsrechter op, die het zelf niet wist.
Dat was ook waar ik direct aan dacht. Heel bijzonder dat de scheidsrechter dit niet wist.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Toch is het een vrij logische regel. Anders is de ploeg die met 11 man eindigt in het nadeel als de strafschopserie lang duurt. Want dat zou betekenen dat bij de 11e strafschop van beide ploegen, de beste speler van de ploeg met 10 en de slechtste speler van de ploeg met 11 hem zou nemen.
 

Joost

Well-known member
De knip en plak media heeft de quotes ook even geknipt en plakt. Ben er normaal niet zo van maar er staat nog een belangrijke quote in de voorzitter van de winnende ploeg. Die had de arbitrage er namelijk nog op gewezen.

 

bqandy

Well-known member
Ja, dit is een regel. Slecht dat deze scheidsrechters daarvan niet op de hoogte waren. KNVB heeft zelfs vlak voor de nacompetitie nog eens alle regels gedeeld met betrekking tot o.a. strafschoppen.
Wanneer is dit ingevoerd? Of was dat al een tijd zo.
Ik ben dan wel benieuwd wie dat verzint. Ik heb zoiets van pech gehad, moet je maar niet tegen rood aanlopen. Nou krijgt de club die met elf is geeindigd in de strafschoppenreeks in feite ook een rode kaart.
 
Bovenaan