District Noord

bqandy

Well-known member
Voor de liefhebber. Het toernooi is de hele dag live te zien op RTV Drenthe. Laatste poulewedstrijd tussen Hoogeveen en FC Meppel begint in ieder geval spectaculair. :)
 

erka

Well-known member
Ik zit nu een poosje te kijken, maar dat Hoogeveen is echt wel de beste. Rustiger aan de bal en hogere handelingssnelheid. Zaalvoetbal is natuurlijk heel anders dan veldvoetbal maar je kunt wel zien dat ze 3e Divisie spelen en de rest lager.

Mooie sfeer trouwens als altijd. Zijn dit soort grote toernooien er eigenlijk ook in de rest van Nederland?

Pitch invasion!
 

bqandy

Well-known member
Volgens mij niet. Wel wat meerdaagse toernooien, zoals het Leekster voetbalgala. Maar niet zo groot zoals Protos Weering.
Hoogeveen zo in de finale tegen LTC uit Assen. Ik zet mijn geld op Hoogeveen. :)
 

bqandy

Well-known member
Hoogeveen winnaar na 4-2 winst op LTC. Gramsbergen derde na 6-1 overwinning op Noordscheschut. FC Meppel vijfde, wint na strafschoppen van HZVV.
Ik heb me wel vermaakt vanuit de luie stoel. :)
 

bqandy

Well-known member
Nadat Amicitia VMC 3,5 jaar geleden stopte met prestatievoetbal op zondag is nu ook de zaterdagtak de klos. De club heeft zich teruggetrokken uit de vierde klasse D Noord. Ook nu bleek er geen representatief elftal te zijn.
Reden. Aan het einde van het vorige seizoen besloot het complete eerste lager te gaan spelen. Dat is nu het vierde elftal.
Er werd nog wel een elftal bij elkaar getimmerd en dat stond in de winterstop na tien wedstrijden met nul punten stijf onderaan. Er was te weinig kwaliteit en de selectie was te smal. De laatste wedstrijd tegen Waskemeer werd daarom niet gespeeld en Amicitia kreeg ook nog eens drie punten in mindering, omdat ze niet waren op komen dagen. Amicitia is dus gedegradeerd en hoopt volgend seizoen toch in de vijfde klasse te starten.
 

de Kok

Member
Oldamster Boys uit Nieuw Scheemda trekt ook het 1e elftal terug uit de zaterdag 5e klasse en wil weer naar de zondag.
 

bqandy

Well-known member
Robbie Wentink stopt na een seizoen bij vierde divisionist Pelikaan S en volgt succestrainer Simon Cageling op bij Velocitas. Cageling stopt na vier jaar. Hij loodste Velo in twee jaar van de 3e naar de 1e klasse.
Cageling is volgend seizoen trainer van eersteklasser Winsum.
 

bqandy

Well-known member
Onder het mom we gaan lekker op trainingskamp...... VV Muntendam is in Spanje het hotel uitgezet omdat enkele spelers zich misdragen hebben. Herrie maken, op deuren van andere hotelgasten kloppen..... Trainingskampen regelde een ander hotel.
Volgens een Munterdammer medewerker van OOG Sport is ook vv Westervoort uit het hetzelfde hotel geschopt.
 

erka

Well-known member
Amateurclubs van het niveau Muntendam die naar Spanje op "trainingskamp" gaan. En maar klagen over de hoge prijzen in de kantine en dat de subsidies zo laag zijn....
 

Abubakari

Well-known member
6566420c1aeeb-IMG_3039.jpeg

Dinsdag staat de wegens sneeuw gestaakte wedstrijd Mamio-Loppersum op het programma. Wordt er opnieuw begonnen of gaan ze gewoon verder bij de minuut waarop gestaakt werd?
 

bqandy

Well-known member
6566420c1aeeb-IMG_3039.jpeg

Dinsdag staat de wegens sneeuw gestaakte wedstrijd Mamio-Loppersum op het programma. Wordt er opnieuw begonnen of gaan ze gewoon verder bij de minuut waarop gestaakt werd?
Afgelast. Net als Hardegarijp - PKC'83.
De oefenpot Oranje Nassau - Be Quick 1887 was ook afgelast, maar is omgedraaid en wordt op de Esserberg gespeeld. Blijkbaar ligt er een paar honderd meter verderop minder sneeuw.
 

Abubakari

Well-known member
65acfdf4bf144-IMG_3326.jpeg

Weinig voetbal gisteren maar in 1J was er nog wel eentje. GRC-HZVV ging door omdat de Groningen jeugd net als GRC op Corpus speelt en er wat velden schoon gemaakt waren.
HZVV degradeerde vorig seizoen uit de vierde divisie en is wel één van de kandidaten voor promotie. Thuis hebben ze alles gewonnen maar uit hadden ze nog alles verloren. Gisteren maakten ze in blessuretijd de (overigens dikverdiende) 2-2 en voorkwamen zo hun vijfde uitnederlaag. Maar ze hebben nu wel 7 verliespunten meer dan koploper Oranje Nassau. Voor GRC, wat voor handhaving speelt, was het een zwaarbevochten punt maar daar zullen ze toch wel balen want in de 88’ minuut lieten ze een dikke kans op de 3-1 liggen om dan 3 minuten later de 2-2 te moeten slikken.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Leuk, HSC volgend jaar dus in de vijfde klasse en financieel aan de afgrond. Positief aansturen....nou als er één negatieve rat is die met iedereen ruzie maakt is hij het wel.
 
Bovenaan