District Noord

Joost

Well-known member
Kan nooit kwaad om mijn favoriete elftal (en ook hun enige elftal) in Noord weer eens te promoten;

1687205908021.png

Zeven puntjes gehaald in de reserve zesde klasse dit jaar. Alleen Veenhuizen 3 werd verslagen
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het bizarre zal wel het aantal pingels zijn (20), maar wat er mis ging is niet te vinden
 

SC Heerenveen

Well-known member
Het bizarre zal wel het aantal pingels zijn (20), maar wat er mis ging is niet te vinden
Volgens mij was één van de teams de wedstrijd met 10 spelers geëindigd. Voor een strafschoppenserie dienen beide teams met hetzelfde aantal spelers de reeks te beginnen. Van het team dat met 11 spelers eindigde, had er dus eentje niet mee mogen doen.

Dit was bij mijn wedstrijd ook het geval, aangezien Grootegast rood had gekregen tijdens de wedstrijd. Daardoor moest Heeg ook met 10 spelers de strafschoppen beginnen. Hier wees ik de scheidsrechter op, die het zelf niet wist.
 

Joost

Well-known member
Volgens mij was één van de teams de wedstrijd met 10 spelers geëindigd. Voor een strafschoppenserie dienen beide teams met hetzelfde aantal spelers de reeks te beginnen. Van het team dat met 11 spelers eindigde, had er dus eentje niet mee mogen doen.

Dit was bij mijn wedstrijd ook het geval, aangezien Grootegast rood had gekregen tijdens de wedstrijd. Daardoor moest Heeg ook met 10 spelers de strafschoppen beginnen. Hier wees ik de scheidsrechter op, die het zelf niet wist.
Dat was ook waar ik direct aan dacht. Heel bijzonder dat de scheidsrechter dit niet wist.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Toch is het een vrij logische regel. Anders is de ploeg die met 11 man eindigt in het nadeel als de strafschopserie lang duurt. Want dat zou betekenen dat bij de 11e strafschop van beide ploegen, de beste speler van de ploeg met 10 en de slechtste speler van de ploeg met 11 hem zou nemen.
 

Joost

Well-known member
De knip en plak media heeft de quotes ook even geknipt en plakt. Ben er normaal niet zo van maar er staat nog een belangrijke quote in de voorzitter van de winnende ploeg. Die had de arbitrage er namelijk nog op gewezen.

 

bqandy

Well-known member
Ja, dit is een regel. Slecht dat deze scheidsrechters daarvan niet op de hoogte waren. KNVB heeft zelfs vlak voor de nacompetitie nog eens alle regels gedeeld met betrekking tot o.a. strafschoppen.
Wanneer is dit ingevoerd? Of was dat al een tijd zo.
Ik ben dan wel benieuwd wie dat verzint. Ik heb zoiets van pech gehad, moet je maar niet tegen rood aanlopen. Nou krijgt de club die met elf is geeindigd in de strafschoppenreeks in feite ook een rode kaart.
 

Pieros

Active member
Wanneer is dit ingevoerd? Of was dat al een tijd zo.
Ik ben dan wel benieuwd wie dat verzint. Ik heb zoiets van pech gehad, moet je maar niet tegen rood aanlopen. Nou krijgt de club die met elf is geeindigd in de strafschoppenreeks in feite ook een rode kaart.
Juist niet toch? Het team met maar 10 spelers heeft nu juist geluk, want bij de elfde strafschop beginnen zij weer met de nummer 1 (en waarschijnlijk één van de betere strafschopnemers), terwijl bij het andere team de nummer 11 de strafschop nog moet nemen, die waarschijnlijk niet voor niets als laatste van de rij is.
 

Joost

Well-known member
Wanneer is dit ingevoerd? Of was dat al een tijd zo.
Ik ben dan wel benieuwd wie dat verzint. Ik heb zoiets van pech gehad, moet je maar niet tegen rood aanlopen. Nou krijgt de club die met elf is geeindigd in de strafschoppenreeks in feite ook een rode kaart.
Dit is echt al zolang als ik me herinner.

Er is een afgeleide hiervan dat wanneer de keeper tijdens die reeks geblesseerd raakt de aangewezen, uitgesloten speler dan in doel moet.
Maar of die nog bestaat?
 

bqandy

Well-known member
Juist niet toch? Het team met maar 10 spelers heeft nu juist geluk, want bij de elfde strafschop beginnen zij weer met de nummer 1 (en waarschijnlijk één van de betere strafschopnemers), terwijl bij het andere team de nummer 11 de strafschop nog moet nemen, die waarschijnlijk niet voor niets als laatste van de rij is.
Kijk. Je hebt er beter over nagedacht dan ik. :)
 

bqandy

Well-known member
Flinke afstanden op het eerste gezicht voor de Groningse en Drentse slubs in vergelijking met de eerste klasse.
 

bqandy

Well-known member
Wat een raar verhaal. Vooral omdat de keuze was 5e klasse zondag of 2e klasse zaterdag. Het is toch een zaterdagclub. Waarom dan eventueel naar de zondag? Omdat het een premiumartikel is heb ik maar even copy paste gedaan.

VVG was ten dode opgeschreven, maar floreert nu als nooit tevoren en mag zelfs weer beginnen in de tweede klasse. 'We moesten wel even slikken'​

Half februari ging ineens de stekker eruit, maar een kleine maand later werd amateurvoetbalvereniging VVG, opgericht in 1927, nieuw leven ingeblazen. Aan prestatievoetbal moest toen nog niet gedacht worden, luidde de boodschap van het nieuwe bestuur. Maar zie: VVG mag van de KNVB ‘gewoon’ in de tweede klasse zaterdag beginnen.
Oscar Groenboom, de nieuwe voorzitter van de club, kreeg kort na sluiting van de overschrijvingstermijn op 15 juni een telefoontje van de KNVB. ,,Ze hadden op sociale media gezien dat wij meldden dat we in de vijfde klasse moesten beginnen en zeiden ‘hoe komen jullie daarbij?’. We mochten kiezen: of starten in de vijfde klasse zondag of in de tweede klasse zaterdag.’’

Als terugtrekker behandeld​

Vanwege de rappe doorstart – VVG trok zich in februari terug uit de competitie – kan VVG gebruik maken van de regels die gelden als een ploeg zich terugtrekt, verduidelijkt Daan Schippers van de KNVB. ,,Dan neem je automatisch een degradatieplek in. Nu is het dus alsof VVG is gedegradeerd vanuit de eerste klasse.’’

Maar een herstart in de vijfde klasse zondag was dus ook een optie, alleen niet voor VVG. Groenboom: ,,VVG is geen zondagvereniging. Liever degraderen uit de tweede op zaterdag dan spelen in de vijfde op zondag. Dan kunnen we de club wel meteen weer opdoeken.’’

‘Even slikken’​

Met degradatie houdt VVG dus wel degelijk rekening, zo vertelt Groenboom, die de club in maart, samen met oud-speler Jhonny Meter, heroprichtte. ,,Ja, het was wel even slikken. We hadden juist het idee om VVG weer rustig op te bouwen, niet meteen veel druk op het eerste elftal te hebben. Want volgens ons was die prestatiedruk juist een van de oorzaken van de problemen die waren ontstaan. Aan de andere kant dachten we: als voetballer wil je ook gewoon zo hoog mogelijk spelen, dus we moeten het maar gewoon doen.’’

,,We hebben met Martin Kamstra en Regillio Holder in elk geval twee spelers die de tweede klasse makkelijk aan kunnen’’, vervolgt Groenboom, die zelf ook als speler actief was voor de club van Sportpark Het Noorden. ,,We hebben een selectie van 23 man en daar zit echt nog wel wat kwaliteit bij. En verder moeten we maar kijken. Misschien is er her en der nog een speler die een jaartje niet heeft gevoetbald en zin heeft om bij ons te komen spelen. Ze zijn van harte welkom.’’
 

de waan

Well-known member
Daagt mij nu iets dat als je op dezelfde speeldag een doorstart wikt maken, dat pas een jaar later kan.

Ze hadden dus ook eerst een jaar in de reserveklasse kunnen spelen en dan terugkeren in de vijfde klasse.
 
Bovenaan