District Noord

Abubakari

Well-known member
MAMIO KAMPIOEN!
MAMIO-KAMPIOEN.png


Zelf gewonnen (0-4 bij Amicitia) en concurrent Holwierde verloor met 3-2 bij HS'88.


IMG_4530.jpg

Spannender dan in 1F ga je het niet krijgen denk ik. Behalve Pelikaan S (winst bij PKC) en Broekster Boys (vrij) speelden alle drie andere kampionskandidaten gelijk. ON met 1-1 tegen Winsum, daar was ik bij. Veld verder werd Mamio kampioen, die waren iets later begonnen, dus dat kampioenschap kon ik zo ook nog meepikken.
Op de laatste speeldag speelt de complete top 6 tegen elkaar!
Broekster Boys (+22) en Pelikaan S (+17) staan gedeeld eerste met 45 uit 23, ONS (+31), Oranje Nassau Groningen (+27) en Blauw Wit’34 (+17) staan op 44 uit 23. Volgende week speelt de complete top 6 tegen elkaar. Broekster Boys treft Winsum (rechtstreeks duel ook om de derde periode), Oranje Nassau moet uit tegen Pelikaan S en in Sneek is het ONS-Blauw Wit’34.

 

Abubakari

Well-known member
Velocitas kon vanmiddag ook kampioen worden maar ging thuis met 1-3 onderuit. Moet het volgende week bij hekkensluiter en al gedegradeerd BQ1887 gebeuren. Zal wel goed komen.


Dokkum leek rechtstreekse handhaving op dramatische wijze te verspelen. Thuis tegen het al gedegradeerde WTOC (1 zege) kon het zich met winst defintief veilig spelen. Komen ze (gdvd) met 0-2 achter. Concurrent V en V leek zowaar te winnen bij nummer 6 VIOD. Dan was het een heidens karwei geworden volgende week. Maar Dokkum kwam terug tot 2-2 en V en V verspeelde in de laatste minuut de zege. Dokkum nu 3 punten voor met een veel beter doelsaldo. Hopelijk volgend seizoen een (of een paar) topschutter(s) er bij, kunnen ze weer voor promotie gaan, net als vorig seizoen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik was in Dokkum vandaag! Overigens geen voetbalveld gezien, wel oude autootjes.
Sportpark van VV Dokkum ligt net buiten het centrum. Dus je had het kunnen spotten als je langs de juiste weg Dokkum in of uit was gereden. Buh Kwiek is ergens aan de rand van de stad weggestopt.
Die speelden trouwens ook thuis, verloren na 3-1 voorsprong met 3-4 van Oosterwolde, die staan 2 van onder. Gelijkspel had volstaan voor buh kwiek. Nu zijn ze volgende week vrij en als LTC en Zuidhorn beide winnen moet buh kwiek de nacompetitie in.
 

de waan

Well-known member
Sportpark van VV Dokkum ligt net buiten het centrum. Dus je had het kunnen spotten als je langs de juiste weg Dokkum in of uit was gereden.
Ik had het zeker kunnen spotten zie ik nu. Sterker nog, mijn bumper stond bijna tegen de achterlijn van een bijveld aan.
 

de waan

Well-known member
Ik sluit overigens niet uit dat ik deze week het verzoek krijg om naar Buitenpost af te reizen voor het verslaan van de degradatiekraker tegen CSV Apeldoorn. Of ik dat dan ook ga doen is een tweede.
 

Abubakari

Well-known member
Mooi stadsje nou?


646aa02eb50e5-IMG_4532.JPG

Was vanmiddag maar weer eens naar een stadsderby. Stadspark had de punten (onderin) harder nodig dan Helpman (bovenin) en won met 2-0. Helpman heeft al nacompetitie maar speelde vanmiddag niet best. Was ook al de derde nederlaag op rij. Wel een mooie goal gezien, Cedwin Tel schoot van 40 meter de bal over de iets te ver voor zijn goal staande keeper, 2-0.

GRC was vrij, maar de resultaten van andere wedstrijden waren niet echt voordelig voor GRC. Kunnen pinkstermaandag zelfs nog rechtstreeks degraderen als ze niet van Jobbegea winnen. GVAV Rap verloor van TVC'zoveel en nog wat, die werden daarmee kampioen.

WKE'16 leek de titel te verspelen door thuis van Annen te verliezen maar boog een 0-1 achterstand nog om in een 2-1 zege door goals in de 85' en en in blessuretijd. De 2-1 werd gescoord door Brian Haak, die begon het duel als keeper omdat de eerste keeper afwezig was, maar werd na rust op het middenveld geposteerd. Beslist is het nog niet in 2K, WKE moet volgende week naar Helpman, winnen is kampioen. Valthermond zit op het vinkentouw.

In 3C pakte Groninger Boys de derde periode nadat ze zich vorige week veilig speelden. Wellicht gaan Freddy de Grooth en zijn boys volgend jaar tweede klasse spelen.
 

Abubakari

Well-known member
64724287816d6-IMG_4590.JPG

De beslissing in de titelstrijd in 1F, vijf kanshebbers, complete top 6 trof elkaar. Ik was bij Pelikaan S - Oranje Nassau. ONS Sneek was de eerste die op pole position kwam, ze namen tegen Blauw Wit'34 een 2-0 voorsprong. Bij rust stond het bij de andere kampioenswedstrijden nog 0-0. Pelikaan S moest winnen en hopen dat Broekster Boys bij Winsum niet zou winnen. Na een uur kwam Pelikaan S op 1-0 en nam daarmee virtueel de leiding. ON had aan een punt genoeg voor nacompetitie, trok ten aanval terwijl Pelikaan S angstvallig de 1-0 over de streep probeerde te trekken, kon niet goed blijven gaan, 85' 1-1. Maar Omar Kavak (die ook al de 1-0 had gemaakt) versierde in de 90' minuut slim een strafschop. Hij haalde achterlijn, trok naar binnen en daar kwam Ouhida op het slechte idee een sliding in te zetten, Kavak naar het gras, penalty die door Fahim Bellghroub benut werd. In Sneek zaten ze toen al een kwartier in spanning, die hadden met 3-1 gewonnen en moesten nog lang wachten tot het eindelijk (tweede helft van Pelikaan S begon bijna een kwartier later) afgelopen zou zijn in Oostwold. Om dan uiteindelijk te horen dat Pelikaan S toch nog won.
Voor ON zit het seizoen er op, geen nacompetitie (Winsum, ONS en Broekster Boys spelen nacompetitie).
647242b566829-IMG_4612.JPG



Gorecht speelt wel nc, maar dan tegen degradatie, ze wonnen van PKC'83, maar omdat ook Drachtster Boys won speelt Gorecht nc.
Ook buh kwiek speelt nc tegen degradatie, in hun geval uit de tweede klasse. VV Dokkum was al zo goed als safe en won vanmiddag met 0-1 bij nummer 5 Friese Boys.

In 2L werd Velocitas dan uiteindelijk toch nog kampioen, uit bij hekkensluiter bibberde het met 1-2 zege naar titel.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nou, wachten op een faillissement van Pelikaan volgend jaar en dan kunnen ze weer in 5C beginnen. Heb helemaal niets met dit soort clubs.

BQ Dokkum stond vorige week met 3-1 voor, maar verspeelde het en verloor met 3-4. Vandaag waren ze vrij en moesten ze lijdzaam toekijken hoe de concurenten allen nog wonnen, waardoor ze de nacompetitie in moeten. De trainer pronkt mij wat te veel met het inbrengen van eigen jeugd, waardoor ze er niet in slaagden zich op een volwassen manier veilig te spelen.
 

Abubakari

Well-known member
Nou, wachten op een faillissement van Pelikaan volgend jaar en dan kunnen ze weer in 5C beginnen. Heb helemaal niets met dit soort clubs.
Nee, ik ook niet. Pelikaan S heeft sowieso geen hoge gunfunctie in Stad en Ommeland. En daarbuiten ook niet trouwens. Aantal ex profs in de gelederen plus ex top amateurs, jaar in jaar uit favoriet voor de titel en elke keer falen, gaat de geldschieter dood, worden ze prompt kampioen.
Ik had het wel mooi gevonden als Broekster Boys kampioen was geworden, alleen maar jongens uit het dorp/regio, geen dure toestanden, itt de rest van de kampioenskandidaten, al is het bij de één wat meer dan bij de ander. ON in de vierde divisie hoeft van mij ook niet zo, denk dat ze dan direct weer gedegradeerd waren. Volgend jaar mooi in de regionale eerste klasse met weekendvoetbal is leuker.
Geldschieter vorig jaar zelfmoord gepleegd. Maar in de familie zit nog genoeg geld.
Zoonlief speelt ook in het eerste. Al komt die wel veel te kort en valt ie hooguit in. Degene naast me zei "die nr 2 kan er echt niks van, enige wat ie doet is schoppen". Ging dus over Bulten jr. Je hoort diverse verhalen over Pelikaan S, dat een leegloop dreigt en dat ze gewoon verder gaan op deze voet. De toekomst zal het wel uitwijzen. Hoe dan ook moeten ze eerst maar zorgen dat hun scorebord werkt, wel wat armoedig, zo'n kapot scorebord.
Sluiten we het reguliere zaterdagseizoen af met een foto van vreugde en verdriet.
64727026162bd-IMG_4597.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

bqandy

Well-known member
Een redelijke drukke Esserberg zaterdag, zo'n kleine 500 toeschouwers. Maar de meesten kwamen niet voor het al gedegradeerde Be Quick, maar voor Velocitas. En na twee eerdere mislukte pogingen ging het nu wel met pijn en moeite goed. Kampioen!

 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Elke club heeft wel een scheidsrechter waar men van te voren bij denkt "nee he". Bij Harkema Opeinde heet ie geloof ik van der Bij.

Hoewel de traditionele clownsact die arbiter Van der Bij in Garyp opvoerde niet in het voordeel van de Harekieten werkte...
 

Abubakari

Well-known member
6474bccf3f7dd-460BD087-F4F7-4E01-B50E-D1193721035D.jpeg

GRC kon nog rechtstreeks degraderen of in de nacompetitie terecht komen of zich rechtstreeks handhaven. Moest er wel van nummer 5 Jobbegea gewonnen worden en moest het op andere velden meezitten. GRC de laatste 11 wedstrijden maar 1x gewonnen. Maar vanmiddag 4-1 gewonnen! Erwin Alt nam afscheid, na jaren trouwe dienst gaat ie in Lewenborg 3 voetballen. Alt maakte zich met een zuivere hattrick onsterfelijk, 3-0 bij rust. Op de andere velden moesten er twee concurrenten verliezen en dat gebeurde. GOMOS verloor thuis met 0-1 van Roden in een streekderby waarmee Roden aan directe degradatie ontsnapt en GOMOS degradeert. Rolder Boys verliest bij NEO en gaat samen met Roden de nc in. Dalfsen wint bij WVV en speelt zich net als GRC veilig.
GVAV Rapiditas wint en speelt nacompetitie, lekker uit naar EVV in Limburg.
Zwaar seizoen voor Martin Drent, na de degradatie van Groningen nu ook nog zelf met GOMOS gedegradeerd.

In de tweede klasse leek WKE de titel te verspelen bij Helpman, maar in de 90’ minuut maakte WKE nog 0-1 waardoor Valthermond in extremis toch naast de titel greep.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan