RKSVB. Ik ga nooit een hele training kijken. Dat wordt ook niet gewaardeerd door de trainer die zonder publiek dan tenminste de training kan afwerken. Meestal zie ik het laatste kwartier.Welke club is dat?
Trouwens: ophalen? Je gaat toch wel kijken ook?
Zaterdag zie ik mijn oud stadsgenoten van Be Quick (of buh kwiek zoals we in Dokkum zeggen) weer eens in actie. Op bezoek bij koploper Velocitas. Laatste keer dat ik bqd zag spelen verloren ze met 7-2 van VVG en degradeerden ze. In 2019 was dat.
Vanmiddag de vijand uit Dokkum, buh kwiek dus, live zien degraderen. Ze verloren met 7-2 van VVG en omdat Gorecht bij Zeerobben won is be quick gedegradeerd.
VVG begon goed, in de eerste tien minuten onderkant lat, nog een keer de lat en twee goals. Nog voor rust 3-0 en nog binnen het uur was het 6-0.Daarna deed bqd wat terug, 6-2 waarna het kort voor tijd ook nog 7-2 werd.
Belangrijke punten voor VVG, staan op doelsaldo nog onder de streep maar moeten op de laatste dag nog thuis tegen concurrent Bedum.
HZVV werd vanmiddag kampioen, ze wonnen met 1-2 bij Broekster Boys.
VV Dokkum won zowaar eens in de slotfase. Ze kwamen in de 83' minuut 2-1 achter maar scoorden in de laatste paar minuten nog 3x. Zul je net zien dat concurrent Nieketk van nummer 3 Leovardia wint, staat Dokkum nog laatste.
Rutger Hofsteenge en Lars Striesenou stoppen ook bij Velocitas. Stoppen helemaal met voetbal. 19 andere spelers blijven.En twee spelers van Pelikaan S spelen volgend jaar bij PKC’83. Dat haalt ook 3 spelers bij bijna kampioen Velocitas.
Van zaterdag tweedeklasser Velocitas komen over Fabian de Vries,Nick Elderman en Kelvin de Vries terwijl van competitiegenoot Pelikaan S de spelers Fahim Bellghroub en Moes Albadawi de oversteek zullen maken.
Lewenborg heeft 19 vd 21 wedstrijden gewonnen.Vanmiddag was Lewenborg op bezoek in Zeijen
1-3 was de uitslag en dat was verdiend
Duidelijk te zien dat dit de kampioen was
We kwamen duidelijk te kort
Maar we hebben nog de nacompetitie misschien kunnen we dus nog promoveren naar de 2e klasse