District Noord

Joost

Well-known member
7ACED2A6-71BD-4E97-999F-9C9A94F75415.jpeg
Ik wilde anders nog best een keer het veld hier in het dorp tonen met heuvels en molen op de achtergrond. Het is geen straf om daar wekelijks mijn zoon op te moeten halen.
 

Joost

Well-known member
Welke club is dat?

Trouwens: ophalen? Je gaat toch wel kijken ook?
RKSVB. Ik ga nooit een hele training kijken. Dat wordt ook niet gewaardeerd door de trainer die zonder publiek dan tenminste de training kan afwerken. Meestal zie ik het laatste kwartier.
 

Abubakari

Well-known member
5cd6e21aad26a-IMG_20190511_163459.jpg


Vanmiddag de vijand uit Dokkum, buh kwiek dus, live zien degraderen. Ze verloren met 7-2 van VVG en omdat Gorecht bij Zeerobben won is be quick gedegradeerd.

VVG begon goed, in de eerste tien minuten onderkant lat, nog een keer de lat en twee goals. Nog voor rust 3-0 en nog binnen het uur was het 6-0.Daarna deed bqd wat terug, 6-2 waarna het kort voor tijd ook nog 7-2 werd.
Belangrijke punten voor VVG, staan op doelsaldo nog onder de streep maar moeten op de laatste dag nog thuis tegen concurrent Bedum.
HZVV werd vanmiddag kampioen, ze wonnen met 1-2 bij Broekster Boys.

VV Dokkum won zowaar eens in de slotfase. Ze kwamen in de 83' minuut 2-1 achter maar scoorden in de laatste paar minuten nog 3x. Zul je net zien dat concurrent Nieketk van nummer 3 Leovardia wint, staat Dokkum nog laatste.
Zaterdag zie ik mijn oud stadsgenoten van Be Quick (of buh kwiek zoals we in Dokkum zeggen) weer eens in actie. Op bezoek bij koploper Velocitas. Laatste keer dat ik bqd zag spelen verloren ze met 7-2 van VVG en degradeerden ze. In 2019 was dat.
 

Abubakari

Well-known member
64441e908788d-B9801C84-4BCB-470F-BDCB-5C149BB53BC3.jpeg

Leuke pot, voor rust de meeste kansen voor Velocitas maar 1-1 bij rust. Na rust buh kwiek better, kwamen ook op 1-2 maar Velocitas kwam weer langszij. Beide clubs gingen vol voor de winst, Velocitas pakte in de 90’ minuut de volle winst, 3-2. Bart Steenbergen maakte ze alledrie. Achilles speelde gelijk, Velo weer wat dichterbij de titel. Denk wel dat ze het moeilijk krijgen in de eerste klasse want ik ben na de 3 wedstrijden die ik van ze zag niet echt onder de indruk.
Voor de liefhebber nog een verslag met een fijne slotzin vanuit Groen Wit (Dokkum en Velocitas) perspectief.😀


In 1F dikke zeges voor ON (1-7 bij FVC) en PKC’83 (1-4 bij Drachtster Boys). ON nog volop in de race om de titel.

644420cf5c05a-FD3BB911-345C-459C-BF6A-9DB037BB87C0.jpeg

Voor ik naar Velocitas ging ook nog een klein half uur Stadspark-Mamio gezien. Stond na tien minuten al 0-3, toen ik na 25 minuten wegging al 0-5. Is 1-8 geworden.
Vorige week verloor Stadspark met 11-0. Die gaan het zelfs in de vijfde klasse nog zwaar krijgen.

Dokkum verloor met 1-0 van Harkema Opeinde. Oude liedje weer, weinig tegen maar zelf niet scoren.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Vanmiddag bij Helpman - Sellingen in 2K geweest. Geen beste wedstrijd, maar Helpman won wel: 1-0. Sellingen uitgeschakeld voor de titel.
Gaat tussen WKE, Valthermond en Helpman. WKE en Valthermond wonnen ook met 1-0.

 

Abubakari

Well-known member
644d468e0deef-IMG_4269.JPG


Een kraker in 1F in de strijd om de nacompetitie te ontlopen. Nummer 9 (veilige plek) Gorecht tegen nummer 10 (nacompetitie) Hoogezand. Gorecht moest eigenlijk wel winnen want die hebben itt de concurrenten een vrij zwaar programma. Lukte niet, het werd 1-2 voor Hoogezand.
Verslag:

ON won van Drachtster Boys (4-2), de topper ONS-Pelikaan S eindigde maar liefst in 7-0, Broekster Boys won met 7-0 van FVC en Blauw Wit'34 won met 1-0 van Winsum. ON nu koploper maar wel meet een wedstrijd meer dan BW'34, Pelikaan S en ONS. Berespannende titelstrijd in 1F.
FVC is intussen gedegradeerd, it Fean'58 greep de laatste strohalm door met 5-1 van L'warder Zwaluwen te winnen.

Velocitas kwam in 2L weer wat dichter bij de titel, wonnen zelf en Achilles 1894 verloor weer. Marum staat inmiddels tweede met 7 punten achterstand. Als Velocitas zijn volgende wedstrijd wint zijn ze kampioen. Dat zou dan bij Achilles 1894 moeten gebeuren.

Mamio won en speelt over twee weken de topper tegen Holwierde, die staan met een wedstrijd minder dan Mamio net als Mamio op 48 punten. Must win dus voor Mamio.

Dokkum begon goed tegen de nog ongeslagen kampioen Opende, kwam vlot op 1-0 maar verloor wel, 1-3. Volgende week inhalen bij Ropta Boys, Die staan negende, Dokkum elfde (nc plek). Ook een must win.
 

Abubakari

Well-known member
Ook wel leuk om te melden, buh kwiek is gezakt naar een plek die aan het eind van het seizoen nacompetitie tegen degradatie naar de derde klasse betekent.
 

bqandy

Well-known member
Slechte dag voor de stad Groninger clubs. In 1E zondag is GRC ineens in de degradatiezorgen na de 3-0 nederlaag tegen Emmen. Helpman verliest in 2K van Stadskanaal met 3-1 en kan het kampioenschap vrijwel vaarwel zeggen. Forward verliest met 3-1 van Annen en daarmee ook de kans op nacompetitie voor promotie.
SC Stadspark verliest met 3-2 van WKE en zag het gat naar de veilige plek naar vier punten groeien. WKE koploper in 2K.

 

Abubakari

Well-known member
644eed590d451-IMG_4274.JPG

Stadspark-WKE'16, daar was ik ook. Bij mij werd het ook 2-3. Leuke wedstrijd.
Ze hebben het schijnbaar niet makkelijk bij WKE'16, niemand vindt ze aardig.
644eed1679c99-IMG_4273.JPG
 

Abubakari

Well-known member
En twee spelers van Pelikaan S spelen volgend jaar bij PKC’83. Dat haalt ook 3 spelers bij bijna kampioen Velocitas.

Van zaterdag tweedeklasser Velocitas komen over Fabian de Vries,Nick Elderman en Kelvin de Vries terwijl van competitiegenoot Pelikaan S de spelers Fahim Bellghroub en Moes Albadawi de oversteek zullen maken.
 

Abubakari

Well-known member
En DIO Groningen heeft een nieuwe voorzitter. Niemand minder dan oud Vera programmeur Peter Pepr Weening!
 

bqandy

Well-known member
En twee spelers van Pelikaan S spelen volgend jaar bij PKC’83. Dat haalt ook 3 spelers bij bijna kampioen Velocitas.

Van zaterdag tweedeklasser Velocitas komen over Fabian de Vries,Nick Elderman en Kelvin de Vries terwijl van competitiegenoot Pelikaan S de spelers Fahim Bellghroub en Moes Albadawi de oversteek zullen maken.
Rutger Hofsteenge en Lars Striesenou stoppen ook bij Velocitas. Stoppen helemaal met voetbal. 19 andere spelers blijven.
 

Abubakari

Well-known member
04FE720B-93E4-4354-9EC4-D9CA05A79611.jpeg
Zo naar Mamio-Holwierde. Must win voor Mamio. Dat speelt daarna alleen nog tegen Amicitia, dat staat voorlaatst. Als Mamio wint mag Holwierde in de laatste twee wedstrijden niks meer laten liggen. Ervan uitgaande dat Mamio bij Amicitia wint.

8B67EA9B-3215-4947-8D03-70752AE6CC7D.jpegVerder natuurlijk weer een rondje in de retespannende kampioensrace in 1F, ON is vrij en zal hopen dat de rest punten morst.
Vandaag oa Pelikaan S-Blauw Wit’34. ONS en Broekster Boys spelen uit tegen de nummers 10 en 9.

Verder kan Velocitas vanmiddag kampioen worden in 2L en speelt Dokkum een cruciale uitwedstrijd.
 

Abubakari

Well-known member
CD538A18-CC0D-4E44-B5FC-F6FC1ADCDA24.jpeg
Mamio 2-1 gewonnen, Dokkum ook. Goeie middag dus.

Dokkum volgende week thuis tegen het al gedegradeerde WTOC, winst is sowieso handhaving. Als V en V volgende week bij de nummer 6 verliest is Dokkum sowieso safe,

Velocitas speelde 2-2 en is nog geen kampioen.
In 1F wonnen Broekster Boys en ONS en eidigde Pelikaan s- Blauw Wit in 1-1.

 

André

Well-known member
Vanmiddag was Lewenborg op bezoek in Zeijen
1-3 was de uitslag en dat was verdiend
Duidelijk te zien dat dit de kampioen was
We kwamen duidelijk te kort
Maar we hebben nog de nacompetitie misschien kunnen we dus nog promoveren naar de 2e klasse
 

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag was Lewenborg op bezoek in Zeijen
1-3 was de uitslag en dat was verdiend
Duidelijk te zien dat dit de kampioen was
We kwamen duidelijk te kort
Maar we hebben nog de nacompetitie misschien kunnen we dus nog promoveren naar de 2e klasse
Lewenborg heeft 19 vd 21 wedstrijden gewonnen.

646188201a2e5-IMG_4416.JPG

Ik heb nog de tweede helft van Helpman-Forward meegepikt na het debacle in de Euroborg, eindigde in 0-3. Helpman gaat waarschijnlijk nog nacompetitie spelen. Hopelijk beter dan de tweede helft van vanmiddag want dat leek nergens naar.

GRC verloor de derby van GVAV Rap met 0-2 en heeft nog 1 wedstrijd, thuis tegen Jubbega, om nacompetitie te ontlopen.. Ze staan nog op een veilige plek, maar wel met maar 3 punten meer en een wedstrijd meer. Van de laatste 11 wedstrijden er maar 1 gewonnen...

Stadspark verloor met 4-1 van Annen en heeft ook nog wat punten nodig, of thuis tegen Helpman of uit bij het gedegradeerde Noordster.

Voor Groninger Boys was het in de voorlaatste ronde do or die. GB staat achtste, opponent Westerwolde negende (nc plek). GB won met 7-2 en is nu safe. Spelen zich safe op de voorlaatste speeldag, maar staan maar twee punten achter op de nummer 4. Het staat wel aardig dicht bij elkaar in 3C. Waar ook Lewenborg en SVZ in spelen.
 
Bovenaan