Appingedam en Delfzijl. Hadden in het verleden (vrij) succesvolle clubs als De Pelikanen, vvAppingedam, Neptunia en Eems Boys.
Na fusies ontstonden daaruit DVC Appingedam en Nec Delfzijl en spelen beide fusieverenigingen slechts in de 4e klasse.
Nee. Die zijn door de KNVB naar de clubs gestuurd. Ik kreeg ze te zien via zowel Oranje Nassau als PKC'83.Die voorlopige indelingen waren dus door knutselende twitteraars bedacht.
Appingedam was een echte top amateurclub in de jaren 90 uiteraard.
Je had zelf ergens gezegd dat deze definitieve indeling ook mogelijk kon zijn. Ik denk niet dat het iets met NEO te maken heeft. Ik heb een zwaar vermoeden dat de Friese clubs zich geroerd hebben, omdat ze graag bij elkaar ingedeeld wilden worden. Nou is het Groningse Marum de "klos". Maar dat is bijna Friesland.Vreemd inderdaad, want ik kan me toch niet voorstellen dat alles overhoop is gegooid omdat NEO erbij kwam.
Dat zijn de zogenaamde Frieslandmannetjes.Overigens krijg ik soms ook wel het idee, dat ze bij het vullen van poules op een bepaald niveau eerst beginnen bij de ploegen uit Friesland.