District Noord

Abubakari

Well-known member
Ik was bij de koploper in de tweede klasse, Velocitas, ik breng geen geluk want net als twee weken terug verloor Velocitas
Laatste 10 wedstrijden heeft Velocitas 8x gewonnen, waaronder oefenzeges op Buitenpost en Blauw Wit’34. Die twee nederlagen was ik bij. De 8 zeges niet.

Goed nieuws, de volgende thuiswedstrijd kan ik niet. Pas op 25 april weer, dan komen de blauw gelen uit Dokkum op bezoek. Dan zal de vloek van Abu wel weer over zijn. En anders ga ik wel een klein stukje verderop naar Stadspark-Mamio.
 

Joost

Well-known member
Bij Veenhuizen werd vooraf wat vuurwerk afgestoken.
Dat vond de buurman niet zo prettig dus die kwam met z'n scooter het veld op gereden tijdens de wedstrijd.

Gelukkig was Onze Club aanwezig!
 
  • Haha
Waarderingen: PES5

bqandy

Well-known member
Ik blijf die tribune van Veenhuizen geweldig vinden. Dat moet wel de kleinste zijn in het amateurvoetbal. Ik zag ooit in Duitsland een kleinere. Dat was een plank met een afdak er boven voor vijf mensen.
 

bqandy

Well-known member
Ik was weer eens bij GVAV Rapiditas. Het werd een kleine 2-1 zege op Rolder Boys, maar GVAV was echt oppermachtig. De van VVG overgekomen Van Dorssen en Ter Arkel zijn echte versterkingen voor de ploeg. Die komen overigens oorspronkelijk ook van GVAV.


En FC Lewenborg won in Engelbert met 3-0 van de plaatselijke trots. Lewenborg speelt volgende week thuis tegen de enige overgebleven concurrent in 3C zondag, Muntendam, en bij winst kan de kampioensvlag al de mast in. Wellicht het eerste standaardelftal in Nederland? Een gelijkspel en een nederlaag, de rest werd gewonnen.
 

Joost

Well-known member
Ik blijf die tribune van Veenhuizen geweldig vinden. Dat moet wel de kleinste zijn in het amateurvoetbal. Ik zag ooit in Duitsland een kleinere. Dat was een plank met een afdak er boven voor vijf mensen.
Die tribune is in plaatje ja.

In België staat een business seat met twee stoelen, dat is de kleinste die ik ken.
 

Abubakari

Well-known member
Kan me de man wel een beetje voorstellen:

,,Onze dochter is eerder een keer van een paard gevallen, waarbij ze bewusteloos raakte. Het gebeurde vlak bij ons huis. Wim (de man op de scooter dus) heeft toen, totdat de traumahelikopter op de plek van het ongeluk arriveerde, al die tijd het hoofd van onze bewusteloze dochter vastgehouden. Door dat geknal zaterdag vlak voor de wedstrijd schrokken de paarden en Wim ook. Al zijn emoties van toen kwamen weer bij hem boven. Het was een enorme panieksituatie en Wim wilde ze laten weten wat dat geknal had aangericht.”
Bron: DVHN
 

Joost

Well-known member
Kan me de man wel een beetje voorstellen:

,,Onze dochter is eerder een keer van een paard gevallen, waarbij ze bewusteloos raakte. Het gebeurde vlak bij ons huis. Wim (de man op de scooter dus) heeft toen, totdat de traumahelikopter op de plek van het ongeluk arriveerde, al die tijd het hoofd van onze bewusteloze dochter vastgehouden. Door dat geknal zaterdag vlak voor de wedstrijd schrokken de paarden en Wim ook. Al zijn emoties van toen kwamen weer bij hem boven. Het was een enorme panieksituatie en Wim wilde ze laten weten wat dat geknal had aangericht.”
Bron: DVHN
Vuurwerk, altijd een slecht idee dus.
 

de waan

Well-known member
Wat mij betreft zero tolerance beleid voor geknal bij wedstrijden. Wat sowieso al verboden is trouwens. Beetje rook vooraf, hartstikke leuk, maar die ouwe vuurwerkvoorraden erdoor jassen: flink bestraffen.
 

bqandy

Well-known member
Dat ze in Veenhuizen paarden houden. Ik dacht dat ze alleen gevangenen hielden in dat bajesdorp. :)
Maar dan de toeristische tip. Even lekker eten en drinken in Maallust. Het veld van Veenhuizen met de kleine tribune is er vlak achter.
Gevangenismuseum en alles er om heen is ook een aanrader.
 

erka

Well-known member
Die gevangenisbus is alleen leuk als je 1m60 bent. Voor mensen van 1m90 zoals ik was het een kwelling van hier tot Tokyo.

Verder helemaal eens. Veenhuizen is heel interessant. Pas sinds de jaren '80 toegankelijk. Daarvoor was het een gesloten dorp. Ook de directe omgeving is erg boeiend met het Fochteloërveen en NP Drents-Friese Wold, maar bijvoorbeeld ook de grootste munitieopslag van West-Europa, om maar eens wat te noemen.
 

bqandy

Well-known member
Verder helemaal eens. Veenhuizen is heel interessant. Pas sinds de jaren '80 toegankelijk. Daarvoor was het een gesloten dorp.
Mijn pa werkte er als maatschappelijk werker in de jaren 70/80. Dan mocht ik als kind wel eens mee. En het was dan best spannend dat je op allerlei plekken mocht komen die eigenlijk 'verboden' waren.

@noord-ooster Ik denk niet dat Bankenbosch een voetbalteam had. Daar zaten indertijd vooral verkeersovertreders en die zaten er minder lang dan in de andere twee gevangenissen. Ik vraag het nog wel even na bij mijn pa.

Maar het is wel bijzonder: Voetballen in een bajes. In de Van Mesdagkliniek (TBS instelling) in Groningen was ooit een toernooi georganiseerd waar we toen mee deden met ons zomeravondelftal FC Simplon (cultureel/pop podium). We mochten alleen niet met de shirts van onze "sponsor" spelen (Hengelo bier). Dat zou een beetje olie op het vuur zijn voor de gedetineerden. :) Maar het was wel apart dat we tijdens de lunch gewoon met het van Mesdagteam aan tafel zaten.
 

Abubakari

Well-known member
Ik was bij ON-Broekster Boys, maar the place to be was sportpark de Kring, PKC’83-it Fean58. PKC stond kort voor rust 4-0 voor, in de 80’ minuut werd het 5-2. Werd nog 5-6!
641f2b01aaa11-221B09C3-AD02-4FCC-903B-1A943131DDE1.jpeg

ON deed Oranje na, 0-2 achter na 7 minuten maar ON kwam nog terug tot 2-2.

Vormcrisis van Velocitas is ook weer voorbij, uit bij nummer 2 Drenthina met 0-3 gewonnen.

Mamio won met 5-0 en omdat Holwierde verloor is Mamio nu koploper.

Dokkum won uit bij de nummer twee met 0-3, primadeluxe!
 

Abubakari

Well-known member
Lewenborg speelt volgende week thuis tegen de enige overgebleven concurrent in 3C zondag, Muntendam, en bij winst kan de kampioensvlag al de mast in. Wellicht het eerste standaardelftal in Nederland? Een gelijkspel en een nederlaag, de rest werd gewonnen.
Daar was ik vanmiddag, eclatante 8-2 zege en in stijl kampioen.

642060858515c-IMG_3566.JPG
 

de waan

Well-known member
Districtsgrenzen zijn al een paar jaar niet meer leidend bij de indelingen en dat zal het ook steeds minder worden. Komend seizoen zijn er nog 10 eerste klassen.

Groningen mag in principe starten in de tweede klasse (tenzij de voortzetting een nieuwe vereniging is), maar ik weet niet of ze dat van plan zijn. Anders wordt de plek niet ingevuld.
 

Abubakari

Well-known member
Groningen mag in principe starten in de tweede klasse (tenzij de voortzetting een nieuwe vereniging is), maar ik weet niet of ze dat van plan zijn. Anders wordt de plek niet ingevuld.
Is nog onduidelijk. De voortzetting is geen nieuwe vereniging.

“We hebben nog niets uitgesproken, eerst een 1e team regelen. Voor mij hoeft het geen 1e klasse meer te zijn, we zien wel waar we komen”.
Aldus één van de initiatiefnemers van de doorstart.
 

bqandy

Well-known member
Lewenborg komend seizoen dus naar de tweede klasse op zaterdag .
Lewenborg wilde aan het begin van dit seizoen, toen al duidelijk was dat ze kampioen konden worden, in eerste instantie naar de derde klasse zaterdag,omdat het niveau op zaterdag hoger zou zijn. Mooi dat de club anders besloten heeft en wel wil promoveren. Want het elftal heeft veel meer in huis dan de zaterdag derdeklassers die ik dit seizoen gezien heb. Daaronder koploper Grijpskerk in 3C zaterdag.
 

de waan

Well-known member
Is nog onduidelijk. De voortzetting is geen nieuwe vereniging.

“We hebben nog niets uitgesproken, eerst een 1e team regelen. Voor mij hoeft het geen 1e klasse meer te zijn, we zien wel waar we komen”.
Aldus één van de initiatiefnemers van de doorstart.
Het is tweede klasse óf onderaan beginnen. Persoonlijk zou ik denken: bouw de boel weer eerst rustig op en begin lekker in de vijfde klasse. Maar ja.
 
Bovenaan