District Noord

bqandy

Well-known member
Die vergadering is blijkbaar een week vervroegd, want gisteravond is al besloten de stekker er uit te trekken. De club dreigde in de schulden te komen door hogere lasten, onder meer energie. De kantine inkomsten vallen erg tegen. Maar dat is logisch met slechts 2 elftallen. Het derde is dit seizoen er al mee gekapt.
Ik kan me het besluit dan wel voorstellen, want het bestuur krijgt natuurlijk de rekening gepresenteerd als er schulden ontstaan.
 

bqandy

Well-known member
Trainer Beck per direct aan de kant gezet door bestuur op verzoek spelersraad.
Niet best voor Beck. smetje ? Toch altijd succesvol deze op zich popie jopie trainer. Ook bij Hoogezand want die hadden gewoon 4e divisie kunnen spelen maar de spelers wilden niet zo ver reizen.......................
Misschien vonden ze Beck bij Hoogezand een wat te popie jopie jongen. Ik heb hem vaak langs de lijn zien staan. Blijft altijd positief. Daar kan het niet aan liggen.
 

Abubakari

Well-known member
Verbaast mij op zich niet echt. Wel een bijzondere club.
Wat verbaast je er dan niet aan?

Verdomme, dit was mijn favoriete amateurcluppie in Stad. Toen ik in 2011 begon met het bezoeken van amateurvoetbal in Stad was VVG-Wagenborger Boys in de vijfde klasse (10-0) mijn tweede wedstrijd. De opmars van de vijfde naar de eerste klasse meegemaakt, zeker de laatste 10 jaar vrij weinig thuiswedstrijden gemist, baal er enorm van dat juist deze club omvalt. Was altijd wel een mooie combi, een Ajax fan uit Friesland bij een club van Z siders, maar beviel van beide kanten altijd goed. :)

Ruighouwersvolksclub waar ik van ben gaan houden. Wel in stijl gestopt, de laatste bewegingen van VVG waren een massaal opstootje tegen FVC. :sneaky:

63ed5443c317a-vvg1.png

Za 1-10-2011: Mijn "VVG debuut" VVG-Wagenborger Boys, Karim el Hanachi speelde toen mee, is altijd een constante factor geweest bij VVG en één van de mensen achter de opmars. De laatste 10 a 11 jaar als assistent trainer. .

Teardrop for you VVG.:cry:
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Die zaalvoetballers spelen aan de andere kant van de stad.
PKC trekt doorgaans meer publiek, kantine is na afloop voller, meer sponsoren. Bovendien wordt de kantine ook gebruikt voor andere activiteiten voor het woonwagenkamp. Feestjes en zo.
 

erka

Well-known member
Die zaalvoetballers spelen aan de andere kant van de stad.
PKC trekt doorgaans meer publiek, kantine is na afloop voller, meer sponsoren. Bovendien wordt de kantine ook gebruikt voor andere activiteiten voor het woonwagenkamp. Feestjes en zo.

Vooral "en zo"
 

Abubakari

Well-known member
Zondag-tweedeklasser Forward biedt VVG, dat deze week plotseling werd opgeheven, een laatste oefenwedstijd aan. Trainer Jorrit Smink van de studenten is de initiatiefnemer van dit plannetje. Smink: ,,Ik vind het zo raar en zo jammer ook, dat een club met zo’n traditie zomaar verdwijnt. Mogelijk kunnen we de pijn een beetje verzachten door nog een duel met ze te spelen.’’
(Dvhn)

Jorrit Smink is dan ook het tegenovergestelde van zijn (nogal graag schreeuwende en en scheldende) collega bij the Knickerbockers, Smink is één van de sympathiekste mensen die ik in 11 jaar tegen gekomen ben in het amateurvoetbal. Dus verbaast me niet dat hij met dit idee komt.

Bij VVG zijn ze wel van plan om nog iets te doen en nemen ze het voorstel van Smink ook zeker mee maar zijn ze nu nog druk met de klap te verwerken.

Bestuurslid Jan Koster van VVG waardeert het aanbod van Forward, maar voor komend weekend ziet hij nog geen ruimte. ,,We zitten echt in de put, ik ook’’, vertelt Koster. ,,Mijn opa was een van de oprichters van deze club (in 1929, red.) en nu moet zijn kleinzoon hem opheffen. Ik vind het vreselijk.’’
(dvhn)
 

bqandy

Well-known member
Vooral "en zo"
Van de PKC site:

Aanstaande vrijdag avond carnaval in de kantine

Zoiets? :)

Maar over VVG. Eerst opgeheven. Dan zegt wethouder Inge Jongman tijdens het politieke vragenuurtje woensdag dat het nog niet helemaal zeker is. Dit vanwege vragen van de andere gebruikers van het sportcomplex welke financiële gevolgen het voor hen (VVK een Potetos) heeft.
Vervolgens een artikel in het Dagblad dat de club bij de KNVB is uitgeschreven, maar nog niet echt opgeheven is met voorzitter Bollegraaf daarover aan het woord. Maar ook het verhaal dat de stekker er sowieso uit zou gaan na dit seizoen, qua eerste elftal.

Het wordt nog wat met 1F zaterdag. De geruchtenstroom dat koploper Pelikaan S uit Oostwold (Westerkwartier) na dit seizoen ook een forse stap terug gaat zetten blijft ook aanhouden.
 

Abubakari

Well-known member
VVG blijft dan bestaan met lagere elftallen en een 35+ team.

Sterkhouder Haaye Feenstra gaat naar PKC’83, Yoshi Supriata en Tyson dos Santos naar ON, Youri ter Arkel naar GVAV Rapiditas en aanvoerder Danny Harms naar Pelikaan S.
 

bqandy

Well-known member
VVG blijft dan bestaan met lagere elftallen en een 35+ team.

Sterkhouder Haaye Feenstra gaat naar PKC’83, Yoshi Supriata en Tyson dos Santos naar ON, Youri ter Arkel naar GVAV Rapiditas en aanvoerder Danny Harms naar Pelikaan S.
Welke lagere elftallen? Kun je met een tweede elftal en een 35 plus team een club draaiende houden? Of is er ineens een enorme aanwas van recreatieve leden? Of zijn de kosten zo veel lager dat het echt met 2 teams kan?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Welke lagere elftallen? Kun je met een tweede elftal en een 35 plus team een club draaiende houden? Of is er ineens een enorme aanwas van recreatieve leden? Of zijn de kosten zo veel lager dat het echt met 2 teams kan?
Het eerste elftal doucht veel langer.
 

Abubakari

Well-known member
640388ad06964-000velomar.png

Na twee amateurvoetballoze weken weer fijn langs de lijn. Bij de koploper in 2L, Velocitas, tegen nummer 4 Marum. Na 5 minuten al 0-2. Velocitas kwam terug tot 1-2 maar verloor met 1-4. Staan nog wel eerste.
In 1F had ON een prima middag. Zelf de topper tegen Blauw Wit'34 met 4-1 gewonnen en doordat ONS en (koploper) Pelikaan S verloren staat ON nu tweede op maar 2 punten. PKC'83 en Gorecht wonnen ook. PKC bij Hoogezand met 1-4 en Gorecht pakte 3 dure punten bij hekkensluiter 't Fean'58. 0-1.

Dokkum speelde 0-0 tegen Marrum, buh kwiek 2-2 tegen LTC. Mamio won oet bie Heracliden met 1-4 en omdat koploper Holwierde verloor staat Mamio nu tweede op 4 punten.
 

Abubakari

Well-known member
64066aaa6c3ee-IMG_3493.JPG

Zondag naar de topper in 2L geweest. Geheel in stijl van de eredivisie top 4 eindigde het in 0-1.
 

bqandy

Well-known member
Nog even over VV Groningen. Er is gisteravond (woensdag) een vergadering geweest van de stichting die sportpark het Noorden beheerd. Daar heeft het bestuur van VVG aangegeven dat enkele leden van plan zijn een doorstart te maken en daar is voor 30 juni duidelijkheid over. De verwachting is dat dit lukt. Of dat met een standaard elftal in de 5e klasse of tussen de reserves gebeurd is niet bekend.
De vergadering was uitgeroepn, omdat VVK en Potetos, beide andere gebruikers van het complex, bang waren dat ze volgend seizoen met hogere kosten zouden krijgen. Diverse zaken zoals energie worden namelijk gezamenlijk gedragen.
 

bqandy

Well-known member
Gruno schrijft na een jaar afwezigheid weer een standaardteam in. Starten in de 5e klasse zaterdag.
De club trok zich na vorig seizoen terug wegens een gebrek aan goede spelers. Gruno degradeerde toen van de 2e naar de 3e klasse zondag.
 

de waan

Well-known member
Zo zie je maar weer: sektarisch en achterhaald zaterdag- en zondaggeleuter leidt alleen maar tot ellende.
 

gevegt

Well-known member
Dat stukje doet mij denken aan hoe het er in Dalfsen ruim 40 jaar geleden nog aan toe ging.
Nu wil ik niet zeggen dat we hier de laatste decennia volledig ontwikkeld zijn, maar de haat en nijd is wel omgezet tot een redelijk goede samenwerking.
 

gevegt

Well-known member
De jeugd is daar in ieder geval samen. De senioren niet.
Dat was relatief makkelijk na jaren praten omdat ze beiden op zaterdag voetballen.
Nu gaat het om een verdere samenwerking waar het zwaartepunt ligt om de statuten te moeten wijzigen om tot een eventuele fusie te komen.
Mag jij raden wie en waarom dat nog steeds tegengehouden wordt.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
ON pakt de koppositie in 1F (concurrenten verliezen verrassend bij degradatiekandidaten en ON wint zelf met 0-1 bij Hoogezand.
Ik was bij de koploper in de tweede klasse, Velocitas, ik breng geen geluk want net als twee weken terug verloor Velocitas, nu met 1-3 van LTC.
Zijn ook direct koploper af. Wederom een verdiende nederlaag. Velocitas is flink uit vorm. Volgende week uit naar nummer 2 Drenthina.
6415f3e974805-IMG_3531.JPG


Mamio won wel, zag de koploper ook punten verliezen en staat nu tweede op 2 punten. Dokkum kan niet scoren, verloor met 0-2 van nummer 3 Drogeham.
 
Bovenaan