Ik dacht ik kijk weer eens ergens anders dan in de eerste Klasse F, VVK-Mamio in 4C. VVK na 7 wedstrijden zonder nederlaag vierde, Mamio tweede op twee punten van koploper Holwierde. Mamio spits Mehmet Yetin ontsnapte al na twee minuten aan rood na een idiote overtreding. Maar na een kwartier zeiken en zeuren tegen de scheidsrechter was die het zat, tweede geel voor Yetin en vertrekken in de 18'minuut. Yetin schijnt de scheids daarna nogal wat onvriendelijks toegevoegd te hebben, die hield het prompt voor gezien. Na tien minuten wachten en onduidelijkheid of uberhaupt nog hervat werd ben ik een stukje verderop gaan kijken.
TKB (vierde) tegen koploper Grijpskerk in 3C. Geen al te beste wedstrijd, in de slotfase werd het 0-1 voor Grijpskerk. Die doen goeie zaken want ook Groen Geel en Helpman (tweede en derde) verliezen. Als Grijpskerk zijn inhaalwedstrijd wint staan ze 7 punten los.
VVK-Mamio werd uiteindelijk nog uitgespeeld, 3-2 geworden.
in 2L won koploper Velocitas met 6-0 van Oosterwolde en verloor nummer 2 Drenthina met 3-1 van nummer 3 Achilles 1894. Velocitas nu 6 punten voor, maar Drenthina heeft nog een wedstrijd minder.
In 1F verloor nummer twee Oranje Nassau verrassend de gemeentederby tegen Gorecht (1-3, de 1-
2 viel in blessuretijd, schot vanuit de middencirkel)) waardoor ON nu 4 punten achter staat op koploper Pelikaan S. VVG moest naar Leeuwarder Zwaluwen, die staan op de veilige plek, negende. VVG verloor en staat nu 8 punten achter op plek 9. Mocht FVC (17.00 begonnen) van Drachtster Boys winnen staat VVG laatste. Volgende week VVG-FVC.
PKC'83 verloor met 1-2 van ONS. Winnende viel daar ook in blessuretijd.
Dokkum sprokkelde weer een punt, 0-0 tegen nummer 3 Birdaard.