District Noord

bqandy

Well-known member
Mooi geschreven. (y)
Ik ga het volgende week waarschijnlijk zien. Dan komt TVC naar Groningen voor een potje tegen de subtopper GRC Groningen.
 

bqandy

Well-known member
De succesvolle trainer van GVAV, Bas Veldman, gaat volgend seizoen naar GOMOS uit Norg. Ook 1E zondag.
 

Abubakari

Well-known member
63de8d6c0bddd-IMG_3383.JPG

Ik dacht ik kijk weer eens ergens anders dan in de eerste Klasse F, VVK-Mamio in 4C. VVK na 7 wedstrijden zonder nederlaag vierde, Mamio tweede op twee punten van koploper Holwierde. Mamio spits Mehmet Yetin ontsnapte al na twee minuten aan rood na een idiote overtreding. Maar na een kwartier zeiken en zeuren tegen de scheidsrechter was die het zat, tweede geel voor Yetin en vertrekken in de 18'minuut. Yetin schijnt de scheids daarna nogal wat onvriendelijks toegevoegd te hebben, die hield het prompt voor gezien. Na tien minuten wachten en onduidelijkheid of uberhaupt nog hervat werd ben ik een stukje verderop gaan kijken.
63de8d8e54aa5-IMG_3387.JPG

TKB (vierde) tegen koploper Grijpskerk in 3C. Geen al te beste wedstrijd, in de slotfase werd het 0-1 voor Grijpskerk. Die doen goeie zaken want ook Groen Geel en Helpman (tweede en derde) verliezen. Als Grijpskerk zijn inhaalwedstrijd wint staan ze 7 punten los.
VVK-Mamio werd uiteindelijk nog uitgespeeld, 3-2 geworden.

in 2L won koploper Velocitas met 6-0 van Oosterwolde en verloor nummer 2 Drenthina met 3-1 van nummer 3 Achilles 1894. Velocitas nu 6 punten voor, maar Drenthina heeft nog een wedstrijd minder.

In 1F verloor nummer twee Oranje Nassau verrassend de gemeentederby tegen Gorecht (1-3, de 1-2 viel in blessuretijd, schot vanuit de middencirkel)) waardoor ON nu 4 punten achter staat op koploper Pelikaan S. VVG moest naar Leeuwarder Zwaluwen, die staan op de veilige plek, negende. VVG verloor en staat nu 8 punten achter op plek 9. Mocht FVC (17.00 begonnen) van Drachtster Boys winnen staat VVG laatste. Volgende week VVG-FVC.
PKC'83 verloor met 1-2 van ONS. Winnende viel daar ook in blessuretijd.

Dokkum sprokkelde weer een punt, 0-0 tegen nummer 3 Birdaard.
 

bqandy

Well-known member
Het was allemaal niet fraai. Het meest opmerkelijke was dan ook dat Grijskerk meer te klagen kon hebben over de scheidsrechter dan The Knickerbockers. Ik heb het interview even overgedaan anders had er alleen kut,, kut, kut en nog eens kut gestaan.

 

Abubakari

Well-known member
Misschien was het juist goed geweest om die schreeuwerd gewoon letterlijk te quoten. Ik begrijp niet dat er clubs zijn die zo’n overspannen scheldend, vloekend en tierend heethoofd in dienst nemen.
 

Abubakari

Well-known member
63dfd27ec08bd-IMG_3392.JPG

GVAV Rapiditas-Germanicus vanmiddag, eindigde in 2-2, derde gelijkspel op rij voor GVAV Rapiditas. Koploper TVC'28 won met 0-1 bij GRC en staat nu 7 punten voor op GVAV Rapiditas. NEO staat tweede op 3 punten.

 

bqandy

Well-known member
Ik was bij die andere eerste klasse pot tussen GRC Groningen en TVC'28. Een eerste helft met veel kansen, vooral voor TVC'28 dat wat moeite heeft om te scoren. Verdedigend was het behoorlijk op orde. De tweede helft was lang slordig en saai. Maar in de laatste 20 minuten barstte het over en weer los met behoorlijke (bijna) kansen.

 

Abubakari

Well-known member
Ik heb heel lang gedacht dat het aan Be Quick 1887 lag dat daar nooit veel doelpunten vallen. Maar het ligt aan bqandy. Hij gaat naar een potje in de derde klasse, eindigt prompt in 0-1 terwijl wedstrijden in de derde klasse nooit in 1-0 of 0-1 eindigen. We gaan beide naar een wedstrijd in de eerste klasse, ik zie vier goals, bqandy (aka mr. 1-0) ziet er maar eentje. Kan geen toeval zijn.
 

Abubakari

Well-known member
IMG_3405.jpg

VVG vanmiddag tegen FVC, de onderste twee uit 1F tegen elkaar. Snel 0-1, ook snel (3 goals in 6 minuten) 3-1. Maar net als twee weken terug was ook nu een voorsprong van twee goals niet genoeg, in blessuretijd maakte FVC er nog 3-4 van. Heisa met een opstootje en twee keer rood daarna nog. VVG gaat het niet redden, dit was de derde wedstrijd tegen een concurrent in 2023, allemaal verloren.
Laatste 7 wedstrijden maar 1 punt, hele seizoen pas 1 overwinning. Nou ja, tweede klasse is ook leuk.

ON verloor bij ONS (Pelikaan S bleef op 1-1 steken tegen 't Fean'58) en zakt van 2 naar 4. Blauw Wit won met 5-1 van PKC'83 en staat nu tweede op twee punten van Pelikaan S. Gorecht won van Broekster Boys en staat nog maar 1 punt achter op de veilige negende plek.

Dokkum gaf vlak voor de tijd de zege weg tegen Ouwe Syl, Mamio speelde 1-1 in de topper tegen DVC Appingedam, buh kwiek verloor met 2-0 bij Zuidhorn (in 2L, waar Velocitas vrij was).

In 4C verloor Stadspark wekelijks dik, maar daar is zo te zien wat versterking bij gekomen. Vorige week een punt bij nummer 3 Appingedam, deze week zowaar een zege, 1-0 tegen de Heraclieden.
 

Abubakari

Well-known member
63e96679291c0-IMG_3418.JPG

Dikke zwarte rookwolken, er was een flinke brand iets verderop, wind stond (voor ons) de goeie kant op.

Vanmiddag waarde het degradatiespook rond, ik was er bij. Groninger Boys tegen PJC (Pekelder Boys Jupiter Combinatie). PJC staat onderaan met 1 punt, de rest staat heel dicht bij elkaar, GB stond negende maar heeft maar 4 punten minder dan nummer 4 maar staat wel op een nacompetitieplaats. Dus dan is winst tegen de hekkensluiter wel fijn. Dat ene punt pakte PJC trouwens op de tweede speeldag tegen GB. Een wonder, want dat had bij rust al wel 0-10 kunnen staan zei een Pekelder supporter. Die mij nog attent maakte op de aanwezigheid van een legendarische speler, Geert Meijer (niet te verwarren met zijn naamgenoot die bij Ajax en Feyenoord speelde), ooit SC Veendam en doelpuntenmaker in de bekerwedstrijd SC Veendam-Feyenoord (2-1 in 1977, dezelfde bekerronde waarin Wageningen met 1-6 bij PSV won! Hopelijk leest gevegt mee, en de Wolf ook). Geert Meijer is anno 2023 een bloedfanatieke PJC fan, schreeuw'n en coach'n.

Al na 17 minuten herstelt Veendam de achterstand. Aad Mansveld gaat knullig in de fout. Geert Meijer profiteert: 1-1.
Schermafbeelding+2013-12-29+om+11.36.54.png
Schermafbeelding+2013-12-29+om+11.39.06.png

Moet natuurlijk Kreuz 0-1 zijn, maar dat terzijde. En kijk aan, ook de legendarische Roelf-Jan Tiktak was van de partij!


PJC was tot ieders verrassing in de beginfase de betere ploeg en kwam na 17 minuten zelfs op 0-1. Freddy de Grooth (over legendes gesproken) heeft nog steeds een goeie trap in de benen, hij schopte na de 0-1 een plastic tuinstoel aan gruzelementen en moest de rest van de wedstrijd staan.
GB herstelde zich en scoorde in 4 minuten 3 goals (tussen de 22' en de 26' minuut). Mister 1-0 bqandy zat al trots te appen dat ie al 3 goals had gezien, gelijk maar even terug geappt dat die bij mij in 4 minuten al vallen. :giggle:

Na rust was PJC weer de betere, GB op de counter, werd 3-2 en 10 minuten later weer 4-2. PJC miste een paar dikke kansen op 4-3 en toen viel de 5-2 en zonk de moed PJC in de schoenen. Werd het ook nog 6-2.

Eerste klassers GRC (1-1 bij SVBO) en GVAV Rap (2-1 verloren bij WVV, GVAV heeft in 2023 nog niet weten te winnen, 3x gelijk, 1x verlies)) speelden uit. Forward (2L) (0-2 gewonnen bij ASVB) ook. Titelconcurrent Valthermond verloor met 0-1, na de beker en inhaalweekenden staat Forward-Valthermond op het programma. Maar even heen denk ik.
 
Laatst bewerkt:

de Kok

Member
Trainer Beck per direct aan de kant gezet door bestuur op verzoek spelersraad.
Niet best voor Beck. smetje ? Toch altijd succesvol deze op zich popie jopie trainer. Ook bij Hoogezand want die hadden gewoon 4e divisie kunnen spelen maar de spelers wilden niet zo ver reizen.......................
 

Abubakari

Well-known member
Tot vorige week zelfs koploper in de tweede periode.
Wel de enige club waar VVG dit seizoen in de competitie van heeft gewonnen.
 

bqandy

Well-known member
Ja klopt. Hoorde het via Hoogeveen vanavond. Maar niemand bij VVG nam de telefoon op. Toen kwam er een bericht op facebook dat de clubs was opgeheven. Financiële problemen zijn de oorzaak.

 

de waan

Well-known member
Op de site wordt nog een belangrijke ledenvergadering aangekondigd voor volgende week. Daar zal dan wel één agendapunt op staan.
 
Bovenaan